99 mod passat går i nød modus

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som overskrift sier...

 

Går i nødmodus når bilen er varm, kommer i nødmodus etter 3500-3800 på turtall!

 

Sjekka med Vag-Com da var det: Manifoilstrykks feil der.. Altså turbotrykksfeil!:evil:

 

Ringte møller de trodde det da var N75 (ventilen) som gjorde det, ringte da videre til en annen som sa det kan være ett spjeld inne i turboen som hadde kjilt seg! : mad :

 

Noen vært borti lignende?:confused:

 

Evt pris på delene hvis dere har!

 

-Nils Tore: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg ikke allverdens peiling på 1.9tdi. Trodde ikke den het N75 på diesel og men.. Men det du kan prøve først er å koble fra N75. På min 1.8T så merker man meget godt når denne er frakoblet. Kan være at denne e kilt og du overstiger max manifoiltrykk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg ikke allverdens peiling på 1.9tdi. Trodde ikke den het N75 på diesel og men.. Men det du kan prøve først er å koble fra N75. På min 1.8T så merker man meget godt når denne er frakoblet. Kan være at denne e kilt og du overstiger max manifoiltrykk..

 

Dem sa N75 på møller så da gikk jeg ut i fra det! Men Kan noen som er noen racere på dette her sjekke om det er N eller hva der er forno?

 

Hva må gjøres hvis den har kjilt seg?

 

Bilen skal inn på verksted nå iløpet av uka! Men vil bare se hvordan den ser ut og hvor den sitter..

 

-: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjilt seg = ny. Hvor den sitter vet jeg desverre ikke.. Den koster +/- 1000lappen til 1.8T

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjilt seg = ny. Hvor den sitter vet jeg desverre ikke.. Den koster +/- 1000lappen til 1.8T

 

Ok, skal få dem til å sjekke på verkstedet etter som jeg ikke har tid til å sjekke det selv...

 

Takk for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere tips kom med dem!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går en slange inn på innsuget, om den detter av får du nødmodus. finn kontakten på N75 ventilen, start motoren, dra kontakten av og på. hører du et lite klikk i det du setter den på skal den være ok. hører du ingenting har den "kilt seg" som Lars sier.

Pris på ny er 748kr ink moms;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjekk alle slanger som har vakum skal bare et lite hul til så går bilen i nødmodus,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, jeg dro av slangen på toppen av klokka, da dro den dårligt på lavt turtall men bra på høyt... Da er det vel ventilen da?

 

Takk for svar til dere alle! Ut å forske litt i kveldingen;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, har ikke fått sjekket noen slanger enda, men vært på en liiiten kjøre tur, uten klimaanlegget på og stero`n på...

Bilen lugger og pytsjher(Akkurat som liten poff men ikke høyt) Like etter går den i nødmodus! Slange som er gåen da eller? Må vel være noe til magnetventilen som er gått? Tørr nesten ikke røre dette selv for jeg har ikke peiling på vag turbo(bensin og diesel)! Motoren er en AFN i kode! Turboen er på høgre side av motoren mot luftfilteret!

 

Noen tips? KOM med dem!

 

Takker for all hjelp jeg kan få!

Rimelig lei av at bilen står på verksted 2-14 dager annen hver måned nå!

 

-Nils Tore

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der fant jeg feilen, tok av alle slanger trykktestet disse... Ene slangen var det hull i, bittebittelite... Jaggu meg rart altså!

 

Menmen, Verksted skal den lell! Snart helg og pils, da får vi det nok til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.