#1 Skrevet Januar 13, 2009 Noen som vet hvordan det er med olje og slikt når man overhaler en topp.. regner vel med det er litt kjølevann i olja etter jeg tok av toppen.. må jeg bytte olje + filter?? eller kan jeg kjøre med den oljen jeg har på bilen nå?? har hørt også at jeg må først bytte olje, så kjøre en stund (noen mil) for så og bytte olje igjen??? noen som har peil på dette??? lurte litt på også om jeg kunne bruke den gamle poljen bare for og teste om bilen gikk rundt og slikt... A 100 2.3 E AAR 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 13, 2009 Jeg ser på det nesten som en selvfølge å kjøre oljeskift etter toppoverhaling og sånt..Dra den gamle olja oppi den "nye" toppen igjen med en gang... Neeh.. Bytt olje og filter du.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 13, 2009 Jeg ser på det nesten som en selvfølge å kjøre oljeskift etter toppoverhaling og sånt..Dra den gamle olja oppi den "nye" toppen igjen med en gang... Neeh.. Bytt olje og filter du.. jeg har selv overhalt toppen, så jeg har ikke "vasket toppen" akkurat, så det er sikkert litt groms kansje elns inne i systemet... tror ikke at det kan være noe rusk der som kansje surrer rundt i den nye oljen da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 13, 2009 du KAN kjøre med den gamle oljen, men du BURDE bytte olje og oljefilter,, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 13, 2009 du KAN kjøre med den gamle oljen, men du BURDE bytte olje og oljefilter,, tingen var ikke og kjøre med den gamle oljen, det var bare for og teste om bilen starta eller ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 13, 2009 hvis det bare er for å starte og stoppe igjen i kort tid så kan du bruke den gamle olja, men når du skal begynne å kjøre burde du bytte olje og filter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 13, 2009 Etter du har overhalt motoren MÅ du fylle endel olje til toppen for den er da tørr, så kan du teste og kjøre litt så den gamle olja blir varm, så tapper du av alt, og bytter filter og heller på ny olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 14, 2009 Etter du har overhalt motoren MÅ du fylle endel olje til toppen for den er da tørr, så kan du teste og kjøre litt så den gamle olja blir varm, så tapper du av alt, og bytter filter og heller på ny olje. okil takk, det var det jeg håpet på at jeg kunne gjøre:) da venter jeg på strekkbolter idag, så skal jeg monterer, er spent på om alt virker og ulyden er borte:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...