#1 Skrevet Januar 13, 2009 (endret) Har en kammerat som skulle starte bilen sin i dag etter at den har stått noen uker. Den gikk som en drøm når han parkerte sist. Det som skjer er at når vi starter den så går den ned på en 700-800 omdr på tomgang og står og går der "fint", men så fort vi rører gassen så stopper den. Bare hvis vi forsiktig gir litt gass klarer vi og ruse den opp til ca 1400-1600omdr, over det så stopper den. Noen som har noen ide? den er ikke chippet el.l. helt orginal bortett fra kn filter og alu resirk dump. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 13, 2009 Kan prøve å koble ifra den berømte luftmengdemåleren:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 13, 2009 Luftmengdemåler. prøv å dra den ut og se om det blir borte da. om ikke d funker må du få tatt en diagnose... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 13, 2009 Har prøvd og koble fra LMM men da ble det bare verre, uten den så er det såvidt den går på tomgang/stopper. Så den er nok i orden. Hadde planer om og få tatt en diagnose men det er litt vanskelig og få fraktet den til noe sted som driver med det når den ikke er og få kjørt;) Vi prøvde også og trykkteste systemet for og se om det var en lekasje, vi koblet på en flaske med bilventil på slangen til luftfilteret (mot turbo bare for og prøve) men da bare lakk lufta igjennom systemet og kom igjen via peilepinnen til olja og oljepåfyllingslokket.... Men det kommer vel kansje av at lufta tok veien via oljeåndinga? Tenkte ikke på og koble vekk den i farta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 13, 2009 prøv og grunninstill gasspjeldet med vagcom eller med VAS 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 13, 2009 bytt ut "dumpen" med en resirk avlastningsventil istede så soter den ikke ned:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 13, 2009 bytt ut "dumpen" med en resirk avlastningsventil istede så soter den ikke ned:) det var resirk ventil jeg mente;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 13, 2009 det var resirk ventil jeg mente;) Ok, da tar jeg det tilbake;) hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 14, 2009 prøv og grunninstill gasspjeldet med vagcom eller med VAS Hadde prøvd Glenn Oves forslag jeg også, men da er du jo igjen avhengig av en diagnose og kan se om det er noen ytterligere feilmeldinger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...