#1 Skrevet Januar 13, 2009 Jeg har en 1998 passat 1.6. Den napper jukser litt ved pådrag. Følesen er at når jeg drar på, er at bilen stritter litt i mot. Dette merkes ikke så godt når man gasser på i litt god fart, men merkes i oppover bakker. I oppover bakker blir den litt dau og begynner med denne juksingen. Noen som vet hva dette er? Hadde vært supert om noen visste: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 13, 2009 Hadde samme tullet med en 3b jeg hadde, bytta luftmengdemåler og mye greier, trodde først det var aut.kassa. Men viste seg at det var en fødepumpe i eller rundt tanken som måtte byttes.rundt 7000 på møller kosta den moroa... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 13, 2009 Det her høres lovende ut, har allerede en bil på verksted som motorstyringsenhet har gått på ++ blir ca 17000. Noen som har ett billigere tips på hva problemet er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 13, 2009 Du må ikkje la blodsugarane bestille ny motorstyring til 17000,-. Viss du har mulighet til å la bilen stå nokre dagar kan eg spare deg for 10000. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 13, 2009 Du må ikkje la blodsugarane bestille ny motorstyring til 17000,-. Viss du har mulighet til å la bilen stå nokre dagar kan eg spare deg for 10000. Det er ikke en vag men en mercedes som motorstyringen har gått på, den kostet 13000 måtte bestilles på chasi nr + en annen sensor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 13, 2009 Jeg har en 1998 passat 1.6. Den napper jukser litt ved pådrag. Følesen er at når jeg drar på, er at bilen stritter litt i mot. Dette merkes ikke så godt når man gasser på i litt god fart, men merkes i oppover bakker. I oppover bakker blir den litt dau og begynner med denne juksingen. Noen som vet hva dette er? Hadde vært supert om noen visste: vinke : pluggkabler:) mitt tips eventuelt om dobbelcoilen har sprekkt i plasten under kjøleribbene så vann har trengt inn. begge deler vanlig på denne motoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 13, 2009 Det er ikke en vag men en mercedes som motorstyringen har gått på, den kostet 13000 måtte bestilles på chasi nr + en annen sensor. Viss det er den 02 a160en så har den nok ei bosch edc15c5 eller c6 styring og denne kan eg klone til deg. Trur det er stor mulighet for å finne ei slik styring med en høgger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 13, 2009 Viss det er den 02 a160en så har den nok ei bosch edc15c5 eller c6 styring og denne kan eg klone til deg. Trur det er stor mulighet for å finne ei slik styring med en høgger. Det er A160 ja. De hadde prøvd det tidligere, men det hadde ikke gått så bra sa de. Men, deler er allerde bestilt så sån er det.... Pluggledninger er godt tips, men en ting jeg lurer på hvordan kommer til for å få av de pluggledingene? Hadde planer om å bytte de da jeg skiftet plugger sist, men faen så trangt.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 13, 2009 Har samme problemet selv med min '97 passat 3B 1.8 T. Når jeg skal gi gass så fusker motoren, men hvis turtallet kommer opp i ca 3.5-4 så begynner fuskinga å forsvinne. Dette begynte helt plutselig etter hjuloppheng foran ble byttet. Hvordan fikset du ditt problem?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 13, 2009 Har en helt annen bil, men samme symptomer. ABY-motor som fusker/nykker ved pådrag (IKKE ved forsiktig / normal kjøring), men det gir seg når jeg kommer opp i rundt 5000 rpm, kanskje 5500. Luftmengdemåler er det IKKE, har testet med 3 forskjellige nå. I tillegg har jeg oppdaget at turboen min ikke lader helt som før, noen av dere som har dette også? Er klar over at det er bra flaks hvis vi har samme problem, men det er lov å håpe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 13, 2009 Når man bytter luftmengde måler. Må man da justere noe? Tenker siden bilen er litt trimmet og skal jo ikke ha samme mengde luft som når den er original. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 22, 2009 Problemet med fusking er omsider fikset. Det var noen slanger fra intercooler som var kaputt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...