#1 Skrevet Januar 13, 2009 I dag når eg skulle ut å kjøre så hadde eg plutselig null bremser Lyser (blinker) ett rødt utropstegn inni bilen og det finnes ikke bremseveske kan ikke se noen lekasjer heller, noen plass. noen tips til hvor bremseveska har blitt av og hvordan dette kan fikses eller testes? Har verdt såpass mye trøbbel med bilen i det siste att eg vuderer å sette skilt på golfen (prosjektbilen)min å bruke denne (bruksbilen)til prosjektbil istedet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 13, 2009 sikker på at det ikke lekker på banjokoblingene på slangene inn på calipperne bak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 13, 2009 sikker på at det ikke lekker på banjokoblingene på slangene inn på calipperne bak? bilen og alt anna var vått + det var mørkt så det var ikke så lett å se, men kan se nærmere på det i morgen. er det ett vanlig problem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 13, 2009 veldig vanlig at disse lekker der i pakningene på banjokoblingen. får ikke løse pakninger. slangen må byttes. men ja det er vanlig. pedalen går i bunn og den tømmes for b-veske 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 13, 2009 Takker Stian då håper eg det er bytte av bremseslange som må til. vis ikke så kommer eg tilbake til denne tråden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 13, 2009 Lykke til. og om det er slangene så husk veldig forsiktig med å slipe eller skrape på anlegsflaten på calippern bak der slangen sitter skrudd. lett for at de ikke blir tette om det slipes for mye eller blir riper:) papir og litt løsemiddel er best:) gi tilbakemelding Stian:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 13, 2009 et annet problem jeg har vært borti noen ganger er lek mellom bremsepumpen og vakumklokken (altså bremsekraft forsterkeren) denne blir da full med væske... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 13, 2009 et annet problem jeg har vært borti noen ganger er lek mellom bremsepumpen og vakumklokken (altså bremsekraft forsterkeren) denne blir da full med væske... Hvordan sjekker eg evt dette? Takk for tips:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 13, 2009 Er det ikke det ene så er det det andre... Maks uheldig du er for tiden Lasse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 13, 2009 Hvordan sjekker eg evt dette?Takk for tips:) aldri vært borte i dette på a6 4b men er jo en mulighet:) en må jo være den første: rolleyes hadde noK sett på det letteste først om jeg var deg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 13, 2009 Er det ikke det ene så er det det andre... Maks uheldig du er for tiden Lasse Ja har verdt litt for mye men men. må jo skifte dynamo og noen tips hvor eg kan få det forholdsvis rimelig? aldri vært borte i dette på a6 4b men er jo en mulighet:) en må jo være den første: rolleyes hadde noK sett på det letteste først om jeg var deg:) Jadå sjekker ditt tips først uansett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 13, 2009 Har dynamoen din originalt delenummer: 059 903 015 ? er en del av disse i Sverige til en rimelig peng: http://www.bildelsbasen.se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 13, 2009 Hvordan sjekker eg evt dette?Takk for tips:) bare å løsne pumpen fra vakumklokken o vippe den frem..så ser du omdet er væske der.. pass på at akselen treffer når du monterer igjen..trenger ikke ta av bremserør eller noe.. har byttet minst 3 sånne gjennom min tid sm VAG mekanikkr.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 14, 2009 vis det er banjo koblinga bak så kan du bruke en kobber ring. det har jeg hjort .mener ny bremse slange kosta ca 800 på møller. så jeg tokk en kobber ring fra tess jeg;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...