Ettermontere xenon-kit på Touran

Anbefalte innlegg

Er det noen som har ettermontert slikt xenon-kit, som f.eks. fra Tom Are, i VW Touran? Jeg prøvde å montere et slikt i fjernlysene i dag, med disse nye holderene fra dioder.no. Alt fungerete fint, men pæra på den ene siden ville ikke tenne. Fikk opp pærevarsel, så jeg prøvde en ballast som jeg hadde, med innebygd motstand. Pæra ville ikke tenne da heller. Var kun på den høyre siden. På venstre side tente pæra med ballast uten motstand. Byttet om og prøvde den døde pæra i den venstre siden og da tente den, så det ser ikke ut som at det er noe galt med settet heller. Er det rett og slett denne autocheck dritten som ødelegger alt sammen? Noen som har vært borti dette? Hvorfor tenner den ene pæra med ballast uten motstand og ikke den andre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke høy nok spenning inn til ballasten til at den klarer å tenne kan være et problem ved ettermontering. Hvis ballastene du prøvde på høgresida er i orden begge 2 da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte kanskje på dette med spenningen. Vil det bli bedre hvis jeg legger opp til et rele?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettersom det bare er problemer på ene siden så kan det nesten tyde på at det er for lav spenning ihvertfall. Jeg er egentlig ikke noe fan av relèer og opplegg, men det er klart at det er et greit alternativ. Har du prøvd å koble av den venstre ballasten og bare tenne den høgre? Aner ikke om opplegget går innom den venstre lampa først jeg. Uansett så går det jo ann å måle spenningen inn til ballasten og se om det er store forskjeller på sidene. (Hmm.. Det hjelper vel egentlig ikke når den ikke tenner. Måle med de vanlige pærene installert da kanskje.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, bytte side, ballast og pære. Hender at ei pære kan være død, men også ballasten. Er vel helst nok spenning, så det ikke er noe behov for rele.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg krysstesta de også. Begge virket serru, men bare på venstre side. Det står jo at ballasten trenger fra 9-13v. Den skal vel egentlig klare å tenne den da?

Har eller skaffer du billige motstander Amund?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg vet så selger også Tom Are motstander til Xenon kittene hans. Jeg har selv prøvd dette i grøftelysene og det funger bra. plug n play.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp denne igjen i dag. Skulle montere et kit fra Tom Are på Touran til broder'n. Alt gikk fint med monteringen og greier. Starter bilen og skrur på nærlys, og xenonen tente og fungerte perfekt. Ingen varsling eller noe. Men så setter jeg på fjernlys, og da skjer det ting. Nærlyset begynner å blaffre og slokner til slutt. Dette skjer når jeg da setter på fjernlyset. Ellers så funker det gull. Kan kjøre med nærlys, men kutter med en gang fjern kommer på. Fjernlyset er vanlig halogen. Settet er koblet opp med motstand og alt. Noen som har formening om hav det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også problemer med xenon etter montering på min b6 02. Når jeg starter bilen, så virker xenon i nær uten problemer. Så skrur jeg på langlysa(også med xenon), da kommer det feilmeldinger opp i computeren, så hender det også at ene nærlyset skrur seg av.

Jeg har vært inne på tanken om at jeg kanskje har koblet feil inni lampen. Der hvor man kobler strøm til ballastene, de 2 1-lederne. Kanskje jeg har byttet om på dem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm.....men vil de nye ballastene til Tom Are her inne, som er digitale og ikke lager støy, være bedre? Jeg har da både i nær og fjern lys på min 02 Audi B6. Funker gull det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testa dette kitet som er fra 9-13v på et batteri jeg hadde p åverksted. Det viste 10v men det tente ikke. Plugga det på et batteri som stod i bilen som hadde en 12v..det funka..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.