#1 Skrevet Januar 13, 2009 Hadde ikke vært helt bra å hatt en sånn vei i nabolaget føler jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 14, 2009 Tror du har rett i det... I tillegg hadde det vel vært 2-3 politikontroller der ukentlig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 14, 2009 hoho, dette så gøy ut:D Er rimelig bra kjøreegenskaper på Miata/MX5:) Morsom bil å kjøre! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 14, 2009 dette er jo ikke bare en helt vanlig mazda mx5 da! det er en mazdaspeed mx5, mener det er ca 220hk i den! har prøvd en mazdaspeed protegè som jeg vurderte å kjøpe med ca 170hk... fy steike å den bilen gikk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 14, 2009 dette er jo ikke bare en helt vanlig mazda mx5 da! det er en mazdaspeed mx5, mener det er ca 220hk i den!har prøvd en mazdaspeed protegè som jeg vurderte å kjøpe med ca 170hk... fy steike å den bilen gikk! Ja, jeg vet det er en fra mazdaspeed, men de originale har også utrolig gode kjøreegenskaper:) De 115hk det er i 1,6'en (MK1) funker ganske bra også, jævli turtallsvillige, de bare drar og drar, helt til sperra, hehe:) Megleren jeg bruker har en MX5 MK1 med turbo (er vel 1,8 dette?), ca 200hk, går noe sinnsykt, hehe! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 15, 2009 Mx-5 er i alle fall lett på rumpa.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 15, 2009 Mx-5 er i alle fall lett på rumpa.. Vektfordelinga er 50/50;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 15, 2009 MX5 har to ganger vunnet den prestigetunge "Best handling car" i England... (Begge ganger de har deltatt) .. (Dette er jo en kåring få Audi folk har hørt om ) Sist vant de med modellen før den nyeste, altså tilsvarende den som er på filmen, men uten turbo (tror ikke den nyeste har vært med enda). Kåringen foregår på den måten at bilene deles i kategorier, slik vanlige biler deles inn. Super sport, Familiebil, cab, roadster osv.. så går vinneren i hver kategori videre til en sammenligning mellom alle vinnerene.. som til slutt ender med 2 biler.. Finalistene ble Porsche GT3 (mener jeg det var) og MX5, (Foran Lambo, Zonda og masse gromt).. og MX5 vant Ja, GT3 var raskere rundt banen, men HANDLING var bedre på Mx5.. kjørefølelsen, kjøreegenskapene, balansen osv.. Og det er heller ingen tulle test... Prestisjetunge greier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 15, 2009 (endret) Sikker på at det er en MK2 som vises på filmen? Syns den ser ut som en MK1 jeg... Hadde ikke hørt om denne testen før da:) Ikke overrasket over at MX5 kom langt i testen, men at den vant mot en GT3 hadde jeg ikke trodd:) EDIT: Ser nå at det er en MK2 på bremselyset som sitter over skiltet:) Ikke godt å se i mørket hva det er om man ikke ser bremselyset;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 15, 2009 Det er en Mazdaspeed, og den kom bare i NB (som i MKII).. det vil si den kom som NB Facelift.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 15, 2009 http://www.carpages.co.uk/mazda/mazda_mx5_wins_autocar_best_handling_car_2003_22_11_03.asp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 15, 2009 Det er en Mazdaspeed, og den kom bare i NB (som i MKII).. det vil si den kom som NB Facelift.. aha, det visste jeg ikke:) Egentlig synd at den blir sett på som en "frisørbil/konebil", det er jo den desidert kjekkeste bilen å kjøre i den prisklassen og av den type biler:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 15, 2009 Helt klart Min gamle.. som savnes hveeeeer dag det er sol om sommeren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 15, 2009 Helt klart Min gamle.. som savnes hveeeeer dag det er sol om sommeren Kjekk sak det der:) Hvilken utgave er det, Miata eller den europeiske? Hvilken motor? Er det bare bildet eller var den ganske høy bak? En kompis av meg har hatt et par slike... Det skulle ikke mer til enn en prøvetur for min del før jeg falt for dem:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 15, 2009 Det er nok bare bildet, ujevnt underlag Det var Miata, 1,6 med Flyin' miata turbokit og masse snadder Holdt unna for chippa Rs2 på gata ihvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 15, 2009 her er no info om mazdaspeed protegè´n jeg prøvde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 15, 2009 Vektfordelinga er 50/50;) Hehe, virket nesten som 80/20 på meg.. Men ikke noe galt i det, artig bil å kjøre. Liten go-cart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 15, 2009 Hehe, virket nesten som 80/20 på meg..Men ikke noe galt i det, artig bil å kjøre. Liten go-cart Hvorfor virket det sånn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 15, 2009 hmm skulle tro det var filmet på nesodden:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 15, 2009 Bare det at nesodden er gjort unna på 50 sec, ikke 5 min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 15, 2009 hehe sant så sant;) får litt horn i panna på vei oppover inn mot nesodden også kansje like greit at det ikke er noK vei til mere enn 50sec;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 17, 2009 Hvorfor virket det sånn? Fordi bilen var veeeldig leken på rumpa etter min mening! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 17, 2009 Fordi bilen var veeeldig leken på rumpa etter min mening! På tørt eller vått føre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 17, 2009 Fordi bilen var veeeldig leken på rumpa etter min mening! oki.. for den normale feiloppfattelsen er jo at "bilen er lett i rumpa" når den kommer lett ut i sladd... men egentlig så er det jo stikk motsatt.. Og når man vanligvis kjører en framtung bil så vil en bil med 50/50 fordeling virke veldig leken, og derfor oppleves som "lett i rumpa".. Samme som med pickup biler det.. "lett i ræva, derfor kommer den så lett"... ja, de er lette bak, men de er også fryktelig stive bak (som gjør at de kommer lett), og satt opp for å ha kjøreegenskaper med betydelig mer vekt bak, og derfor blir ting litt *rart" uten noe baki.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...