lakkering felger, lakkering eller pulverlakk ?

Anbefalte innlegg

Heihei....

 

Driver og pusser opp noen gamle felger på si som jeg vil ha i gun metal farge.

 

Først enkelt spørsmål, pulverlakkering. Kan de lakkere etter fargekode ?

Hva anbefales, pulverlakk eller billakk?! med industri klarlakk har jeg hørt noen har brukt....

 

Fint om kommer med meninger rundt dette. Og kanskje en liten pekepinn på priser mot hverandre....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

beste måten å lakke felger er pulverlakk.. menskal du ha gunmetal er dette visst nok en helt annen måte å lakke på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pulverlakk er det sterkeste, men hvis du skal ha en bestemt farge; glem pulver. Og hvis du har plastikk senterkopper som også skal lakkes i samme farge får du fort et problem når du har pulverlakkert felgene.. ;) For det er ikke alltid veldig lett å finne en sprayboks med nøyaktig samme farge som pulverlakken!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der også sier du noe Harald. De senterkoppene ja....

 

Hmmm, Må sjekke opp lakkering med vanlig lakk da også noe veldig sterk klarlakk.....

 

Pulverlakk er det sterkeste, men hvis du skal ha en bestemt farge; glem pulver. Og hvis du har plastikk senterkopper som også skal lakkes i samme farge får du fort et problem når du har pulverlakkert felgene.. ;) For det er ikke alltid veldig lett å finne en sprayboks med nøyaktig samme farge som pulverlakken!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg lurer på om jeg skal gå for vanlig lakk på felgene mine som jeg pusser opp. Da får jeg akkurat den koden jeg vil ha + at det er lett og f.eks lakke senterdeksler osv senere også. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du bruker 2 komponent klarlakk så er det sterkt nok det. Jeg lakkerte vinterfelgene mine i fjor selv med 2k lakk og 2k klarlakk, det tålte alle avfettinger og var like blank og fin etter vinteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke en spesel lakk som er beregnet på felger også. alså ikke pulver, men en sterker vanlig lakk.

har selv noen felger jeg skal lakke. med noen hakk i vile dere ha sparkle dem eller bare pusset over det værste og så lakkert dem ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger ikke spessiell klarlakk.. bare å blande litt mykningsmiddel i den så lakken flekser fremfor å sprekke:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lastebil lakk er også ofte brukt.. men hva som er forskjellen på denne og vanlig billakk vet jeg ikke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det Avus du skal lakkere? Har et sett som skal lakkeres her, håper å få en slags fremgangsmåte (gjerne med bilder) når du kommer igang :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den lokale pulverlakkereren her bruker RAL-farger. Da lar deg seg gjøre å få tak i vanlig lakk i tilsvarende farge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det Avus du skal lakkere? Har et sett som skal lakkeres her, håper å få en slags fremgangsmåte (gjerne med bilder) når du kommer igang :)

Ja, dem jeg skal lakkere. Vil ikke ha standard sølv eller noe slikt så vil se hvordan det blir med gun metal.

 

Har dine mye skader? Mine var kantkjørt en skvett som jeg har fått fikset opp og slipt til så de er dønn strøkne. 18" du har også ?

 

 

Den lokale pulverlakkereren her bruker RAL-farger. Da lar deg seg gjøre å få tak i vanlig lakk i tilsvarende farge.

 

Stemmer, Snakket med han som har lakert alt av understellet på bilen min igår kveld, han sa det at om jeg ville ha noe etter fargekode så ble det vist veldig dyrt.

 

Tror nok det at jeg får de lakkert opp med vanlig lakk og noe grom klarlakk eller noe slikt.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dine mye skader? Mine var kantkjørt en skvett som jeg har fått fikset opp og slipt til så de er dønn strøkne. 18" du har også ?

 

Nei, er 17" jeg har, tenkt å beholde et sett til vinterdekk (har tilsammen 9 av disse.... :))

De er ikke veldig kantkjørt, faktisk hovedsaklig misfarging og riper på eikene.

 

Ene settet (sommerhjulene ser faktisk grei ut), men vinterfelgene er heeelt horrible.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det holder i massevis med vanlig lakk på felger. har lakket så mange par nå og har aldri opplevd at det har flasset av eller noe ved normal bruk. dvs vasking med høytrykk og avfetting og annen normal bruk.

 

Å bruke 1000 vis av kr på pulverlakk, ser jeg ikke helt vitsen med. Som nevnt over, går det ann å myke klarlakken også om du er bekymret for sprekking, noe jeg aldri har opplevd. Det viktigeste er ordentlig grunnarbeid før lakking.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har pusset opp mange sett felger, pulverlakkering holder ett langt høyere nivå, spes. på holdbarhet.

 

Ikke er det dyrt heller, betaler 2000,- alle fire.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det holder i massevis med vanlig lakk på felger. har lakket så mange par nå og har aldri opplevd at det har flasset av eller noe ved normal bruk. dvs vasking med høytrykk og avfetting og annen normal bruk.

 

Å bruke 1000 vis av kr på pulverlakk, ser jeg ikke helt vitsen med. Som nevnt over, går det ann å myke klarlakken også om du er bekymret for sprekking, noe jeg aldri har opplevd. Det viktigeste er ordentlig grunnarbeid før lakking.

 

Jobber du med lakkering ? :P da har jeg jobb til deg ! ;)

 

Har pusset opp mange sett felger, pulverlakkering holder ett langt høyere nivå, spes. på holdbarhet.

 

Ikke er det dyrt heller, betaler 2000,- alle fire.

 

Ja, helt annen kvalitet på pulverlakk. Snakket med en som har tatt alt av understellsdelene til bilen og fikk pris av han på 1800,- for alle og grunnarbeid.... Ble overrasket over prisen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jobber du med lakkering ? :P da har jeg jobb til deg ! ;)

 

Hehe, nei, det gjør jeg ikke. Jeg jobber som murer... er vandt til å grise : smil :

 

Men jeg har lakka mange felger med vanlig lakk, både med sprøyte og sprayboks, ingen har flassa eller blitt stygge.

 

Siste settet jeg lakka var 18" vinterfelger til audi'n og de har gått i høyrtykken flere ganger i uka fra november uten å flasse eller noe, like fine som da de ble lakkert.

Det viktigeste er jo å gjøre et ordentlig grunnarbeid og la de herde godt før du tar de i bruk.

 

Selvfølgelig er pulverlakk bedre og mer holdbart, men jeg ser ikke behoved for det om du gjør det ordentlig med vanlig lakk, så sitter det som fy det. Men da er det en selvfølge at du skal gjøre det selv.

 

om du skal sette det bort er jo 1800 for pulverlakk av 4 felger like billig som lakk av 4 felger med vanlig lakk. Så da kan du like gjerne gå for pulverlakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har pusset opp mange sett felger, pulverlakkering holder ett langt høyere nivå, spes. på holdbarhet.

 

Ikke er det dyrt heller, betaler 2000,- alle fire.

 

Har samme erfaring, pulverlakkering er bedre!

Men i trondheim betalte jeg 250,- pr felg med andre ord 1000,- for alle 4

 

Mvh

 

Kim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme erfaring, pulverlakkering er bedre!

Men i trondheim betalte jeg 250,- pr felg med andre ord 1000,- for alle 4

 

Mvh

 

Kim

 

jeg og pulverlakkerte mine vinterfelger, betalte 1000kr for alle 4. men det er jo bare standar farger.viss man skal ha noe "fancy" no så koster det nokk mere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

900kr på Dokka pulverlakk..:) 4stk felger... noen lavere..?;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

900kr på Dokka pulverlakk..:) 4stk felger... noen lavere..?;)

 

Men det er bare sentret? eller? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.