#1 Skrevet Januar 14, 2009 Jeg har da brukt den siste halvtimen på å søke igjennom gamle "oppussing av felger" - tråder på jakt etter svar på mitt spørsmål uten resultat.... Det har seg altså slik at jeg er gal nok til å kjøpe et sett med ASA felger med forkrommet kant, der krommen har flasset (som den ofte gjør på disse).. Planen er å fjerne krommen og polere kanten. (Har polert felgkanter før med godt resultat) Mitt spørsmål er da: Er det mulig å få bort krommen på en enkel og grei måte? Sitter jo som juling alle andre steder enn der den har flasset: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 15, 2009 Prøvd malingsfjerner? Da vil det mest sannsynlig mykne opp og så en høyttrykkspyler på 400 bar med varmt vann så kanskje noe løsner:D Ellers kan du vel prøve pussemaskin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 15, 2009 Hvis du leverer ringene(felgene?) til et forniklingsverksted så tar de av krommen for deg kjapt og enkelt. Burde ikke koste mange kronene heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 15, 2009 Krom må fjernes elektrisk/kjemisk som Harald her sier, eller slipes bort, men det anbefales ikke da krom er veldig mye hardere enn alu. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 15, 2009 Takk for svar! ser ut som det er dårlig business å slipe den vekk ja, er så hardt! Jeg får ringe et firma i området som jeg tror driver med slikt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 15, 2009 skriv her hvilket firma som eventuelt gjør sånn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 15, 2009 Er det ASA DS3 felger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 15, 2009 skriv her hvilket firma som eventuelt gjør sånn. Skal undersøke litt Er det ASA DS3 felger? nei, de heter w32. Ikke drømmefelger men ok til å prøve seg litt på oppussing på Et lite spm til: det står på shariffen sine sider at felgen er 2-delt.. likevel er det en fuge med tetningsmasse i felgbanen.. er skjøten her sveist? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 15, 2009 Skal undersøke litt nei, de heter w32. Ikke drømmefelger men ok til å prøve seg litt på oppussing på Et lite spm til: det står på shariffen sine sider at felgen er 2-delt.. likevel er det en fuge med tetningsmasse i felgbanen.. er skjøten her sveist? Vil tro de er tredelte. Er bare tettemasse i skjøten det der. Akkurat samme som var på mine. Jeg pusset opp mine ASA DS3 felger. Har ikke noe tråd om dette, men står i tråden om Boraen jeg hadde. Jeg prøvde all slags mulig lakkfjerne midler, og hadde de også inn til noen som drev med krom. De klarte heller ikke å fjerne krommen på kantene, da de mente det var en spesiell type klarlakk/plastikk som var brukt. Endte med at jeg måtte pusse ned lakken. Er gjort på 5minutter om du har en dreibenk eller noe sånt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 15, 2009 Vil tro de er tredelte.Er bare tettemasse i skjøten det der. Akkurat samme som var på mine. Jeg pusset opp mine ASA DS3 felger. Har ikke noe tråd om dette, men står i tråden om Boraen jeg hadde. Jeg prøvde all slags mulig lakkfjerne midler, og hadde de også inn til noen som drev med krom. De klarte heller ikke å fjerne krommen på kantene, da de mente det var en spesiell type klarlakk/plastikk som var brukt. Endte med at jeg måtte pusse ned lakken. Er gjort på 5minutter om du har en dreibenk eller noe sånt Det er ikke lakk på mine.. det er et metallisk belegg.. ganske tykt egentlig. men har tenkt på å montere de i en dreiebenk og rett å slett dreie vekk krommen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 18, 2009 Du hadde rett, Marius! felgene er 3-delte! Da gjenstår det bare å finne noen som kan fjerne krommen kjemisk, så skal nok dette bli bra håper jeg;) noen tips til folk som ordner slikt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 18, 2009 bra du fant det ut kl 4 om natta Sigve:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 19, 2009 bra du fant det ut kl 4 om natta Sigve:P kan ikkje drive å sove heile tida veit du;) Men er det noen som kjenner til firma som fjerner krom? Gjerne i Ålesundsområdet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 19, 2009 Tviler på at det går på felgene om det er samme kant som på DS3. Men når jeg prøvde, spurte jeg på butikken som driver med HD motorsykler her i Trondheim. De har ofte peiling på krom. Ser det er en HD butikk i Ålesund også, så kanskje høre med de? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 19, 2009 Tviler på at det går på felgene om det er samme kant som på DS3.Men når jeg prøvde, spurte jeg på butikken som driver med HD motorsykler her i Trondheim. De har ofte peiling på krom. Ser det er en HD butikk i Ålesund også, så kanskje høre med de? Ser ut som det er samme type kant ja.. problemet er at det blir vanskelig å få det jevnt siden deler av belegget er borte.. Men takk for tipset! skal stikke inn og høre med de! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...