#1 Skrevet November 18, 2004 Satte på motorvarmern til å slå seg på en time før jeg skulle på jobb i dag, og så fram til "en rask og problemfri start" som det heter i reklamen... Ikke faen om bilen ville starte Bilen starter forholdsvis lett når den er kald, og går uten problemer når den er varm. Da er det heller ikke noe problem å stoppe bilen og starte den igjen. Har nettopp bytta plugger, luftfilter og olje/oljefilter og bilen har funka fint denne uka når jeg ikke har brukt motorvarmern... Det lukta bra med bensin, så det virker som bilen får for mye når motorn er (mellom)varm? Utifra det jeg har lest meg til om k-jet skal det være et system med en motortemp-føler som styrer ei ekstra kaldstartsdyse. Kan det være sånn at denne følern er gått og at motorn får for mye bensin når den er lunken? (det funker jo tydeligvis når motoren er kald). Har skjønt at denne følern kan måles med et multimeter for å sjekke om den er ok, men hvordan går man fram? Er det brudd hvis føleren er gåen? Eller er den en spesifik ohm-verdi den skal ha? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 18, 2004 Ingen som har noe forslag til hva det kan være? Møller skulle ha ca 300 for en motortempføler, så det er jo ingen økonomisk ruin å prøve å bytte den... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 18, 2004 Opprinnelig postet av Lars Thomas Nordby Ingen som har noe forslag til hva det kan være? Møller skulle ha ca 300 for en motortempføler, så det er jo ingen økonomisk ruin å prøve å bytte den... Plukk av kontakten til startdysa(elektrisk dyse i nærheten av spjellet). Hadde litt av de samme problemene på gammelmotoren min og da hjalp det å ta av denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 18, 2004 Jeg fikk starta den tidligere i kveld ved nettopp å dra av kabelen til kaldstartsdysa og med litt startgass på luftfilteret. Har nå bytta motortempgivern og håper på en litt lettere start i morra tidlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 10, 2004 Bare for å komme med slutten på soga: Bilen ble mye bedre etter at jeg bytta motortempføleren, men innimellom var den like kranglete som før (jeg ble bl.a. stående bom fast i garasjen til arne w ). Så etter å ha sjekka ting litt mer nøye, fant jeg ut at det var vakkel i kabelen fra tempføleren, så når jeg fikk rensa kontakta så ble ting mye bedre, og bilen har nå starta uten probs den siste uka. Men all denne feilstartinga med mye bensin har ført til at jeg har sota ned to sett tennplugger på rekordtid, så i dag skrudde jeg i det tredje settet og bytta fordelerlokk samtidig. Nå går den fint som f, og fjusker heller ikke på tomgang slik den har gjort de siste dagene. Synes faktisk den drar mye bedre på lave turtall også ( det gjelder å ha trua ). Så nå krysser jeg fingrene på at bilen oppfører seg framover. En bil du aldri veit om starter er ikke gøy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 10, 2004 Bare for å komme med slutten på soga: Bilen ble mye bedre etter at jeg bytta motortempføleren, men innimellom var den like kranglete som før (jeg ble bl.a. stående bom fast i garasjen til arne w ). Så etter å ha sjekka ting litt mer nøye, fant jeg ut at det var vakkel i kabelen fra tempføleren, så når jeg fikk rensa kontakta så ble ting mye bedre, og bilen har nå starta uten probs den siste uka. Men all denne feilstartinga med mye bensin har ført til at jeg har sota ned to sett tennplugger på rekordtid, så i dag skrudde jeg i det tredje settet og bytta fordelerlokk samtidig. Nå går den fint som f, og fjusker heller ikke på tomgang slik den har gjort de siste dagene. Synes faktisk den drar mye bedre på lave turtall også ( det gjelder å ha trua ). Så nå krysser jeg fingrene på at bilen oppfører seg framover. En bil du aldri veit om starter er ikke gøy Var vel ingen bombe at du ikke fikk start etter motorvasken du fikk da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...