#1 Skrevet Januar 15, 2009 Jeg kjører 50-60 000km/år og vurderer å skaffe en bensin-aut-4x4 å konvertere til gassdrift. Jeg prøvekjørte en Subaru outback 2,5 i går. Dette skal være solide biler som går langt, men jeg vet ikke om det holder. Bilen var kjedelig og ikke spesielt komfortabel. Jeg kjenner ikke til bensinmotorene til VAG. Har VW/Audi noen det går an å basere seg på å kjøre noen 100 000km med uten å forvente altfor mye trøbbel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 15, 2009 For å være helt ærlig, så tror jeg kanskje ville ha sett etter MB med den komboen. Der går iallefall girkassene langt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 15, 2009 Snakket med en fra Polen, som hadde gjort dette på sin passat. sånn ca 1995-modell tenker jeg. Hadde 30 liters gasstank. Bilen brukte ca 1 liter gass på mila. Konverteringen kostet ca 3000 NOK. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 16, 2009 Jeg er også skeptisk til automatkassene til VAG, men kjenner ikke mye til det. Jeg tenkte at det var først og fremst kombinasjonen diesel/automat som var problem pga. dreiemomentet, men det gjelder kanskje alle kombinasjoner? Hjelper det å "flushe" dem jevnlig? Hvordan er 2,4l, 2,6 og 2,8literen? Noen spesielle problemer med noen av dem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 16, 2009 Hvordan er 2,4l, 2,6 og 2,8literen? Noen spesielle problemer med noen av dem? Oljelekasjer er såvidt meg bekjent det største problemet med disse. Enkelte har også brukt/brent opp olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 17, 2009 Det er vel automatkassa som er største problemet over tid. Tenk ut aktuelle biler, deretter ring og spør noen som har skrudd automater i årevis feks RATS. Det er vel ingen automater i VW/Audi som er kjent for å ha spesielt god kvalitet, så jeg vil tro du finner andre merker hvor den er mer holdbar. På den annen side, du kjøper vel en 2-3 år gammel bil og kvitter deg med den før den har gått 350K så da er det muligens ikke noe å frykte. Og siden du drar på den såpass med km så er vel din bil såpass ny når den har gått langt at det fortsatt er en haug med skadde eksemplarer uten alt for høy km hvor du kan få deler fra? Hadde forøvrig en ca 1990 mod MB 250D med automat, tidl taxi, antatt kmst mellom 1/2 og 1 million. Der hadde automaten begynt å slure/ruse mellom girskiftene, men da var det bare å stramme en liten justeringsskrue så ble den like fin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...