Hvilke dekkalternativer har jeg? (Einser Golf)

Anbefalte innlegg

Har vært heldig og fått kjøpt et sett BBS RM 7,5x15 ET19 som jeg skal ha på Einser'n min.

Hvilke dekkalternativer har jeg, for å få sånn akkurat passe med strekk (ikke for mye, ikke for lite, og samtidig beholde sånn omtrentlig rulleomkrets, og unngå subbing? Senk blir det i form av justerbart, men den skal ikke heeelt nedpå bakken. Vil jeg i det hele tatt unngå å subbe uten å måtte modifisere hjulbuer foran og bak?

Setter pris på alle forslag, innspill, gode råd og bilder!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

185/45-15 Nankang

165/45-15 er vel et alternativ for mange, men i mine øyne ser det helt teit ut i vinkler du ser dekkbredden. Ikke er det allverdens veigrep der heller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si meg helt enig med Frode :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for forslag... men kommer jeg til å slite med ET19 på Einser? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

185/45 høres fornuftig ut, men 175/50-15 er jo et alternativ :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

185/45-15 Nankang

165/45-15 er vel et alternativ for mange, men i mine øyne ser det helt teit ut i vinkler du ser dekkbredden. Ikke er det allverdens veigrep der heller

Det første alternativet er nok det beste. Sistnevnte Frode nevner ser bra ut fra siden, men ikke bakfra når man ser hva slags sykkelhjul det egentlig er.

Takk for forslag... men kommer jeg til å slite med ET19 på Einser? :P

Nei, ikke ved moderat senk og overnevnte dekkdimensjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

195/45-15 på 7,5 felg går også fint.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har bilder av nevnte dekkdimensjoner på felg?

- 195/45-15

- 185/45-15

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8" felg riktignok, men får en liten pekepinn på hvordan det ser ut. 185/45-15:

Resized_IMG_3159.jpg

Og på bil:

Resized_IMG_3366.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

195/45-15 på 7X15 felg

004.jpg

Er noen bilder til i tråden min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg begynner å merke at jeg lider av valgets kvaler.. synes faktisk begge ser meget bra ut!! Nå blir det riktignok 7,5" felg, men med et forholdsvis lavt innpress, så det kan kanskje hende det lønner seg å gå for 185/45-15 hvis jeg skal klare å få disse innunder skjermene.. har ikke bestemt meg for om jeg skal senke så lavt, men det er likevel greit om hjulene kan gå innenfor...

Hvordan blir det med rulleomkrets på både 185/45-15 og 195/45-15 i forhold til originaldimensjonen på 155-13?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oj.. Første gang jeg ser noen andre mene at smale hjul ser teit ut på VACN-forumet! Endelig. :)

Kjøp 195/45-15, så har du muligheten til å velge noe annet enn Nankang.

195/50-15 er vel mer riktig original rulleomkrets, men 195/45-15 går fint.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan blir det med rulleomkrets på både 185/45-15 og 195/45-15 i forhold til originaldimensjonen på 155-13?

Det kan du sjekke HER

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke 175/50? : klø : Får du litt smalere enn 195/45, med samme rulleomkrets, bedre plass og pent strekk :) Kan ikke tenke meg at noen av merkene i 175/50 er en eneste millimeter smalere enn nankangs 185/45..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke 175/50? : klø : Får du litt smalere enn 195/45, med samme rulleomkrets, bedre plass og pent strekk :) Kan ikke tenke meg at noen av merkene i 175/50 er en eneste millimeter smalere enn nankangs 185/45..

Det kan sikkert også være et alternativ.. bildene på tyrestretch.com er noe forskjellige mht strekk på 7,5" felg, den ene ser relativt normal ut, og den andre ser ikke heeelt riktig ut i mine øyne, så det er vanskelig å vite om det blir for mye eller for lite.

Koster forresten 1816 for 4 stk for Hankook 175/50-15 på nordendekk.no ferdig levert inkl mva....

http://www.nordendekk.no/product_info.php/products_id/31878

Det er vel nesten så billig at det kanskje er verdt å prøve..? Ser også at dem selger både 175/55-15 og 175/60-15, men det er vel ingen som kjører på dette??

7.5_175_50_15_Kumo.jpg

7.5_175_50_15_Kumo (2).jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok sats, hoppet i det, og bestilte 175/50-15. Så får vi se hva det blir til etter at 1 dekk er prøvemontert på felg og bil hvis det blir som på det venstre bildet over her, så ser det slett ikke verst ut.. men hvis det blir som på bildet til høyre, så får jeg bare selge dekkene igjen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende! :) Legg ut bilde nå de er på :) Jeg bruker 175/50 selv på vinter felgene. De er bare 7" breie, for fant ikke 7,5" som jeg egentlig ville ha. ser for meg at 7,5" er perfekt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kan vel ikke strekke noe særlig mer enn dette hvis en skal holde på lufta?

attachment.php?attachmentid=113117&stc=1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant et bilde av 175/50-15 Goodyear på en 7,5" BBS RM felg.. ser ut som om dette kan bli ganske bra, men det er nok på grensa av hva jeg ser for meg av strekk... men, det må prøves! Er egentlig mer bekymra for 7,5" felg med ET19 foran... hva tror dere? Jeg vet det sitter en masse folk her med mye erfaring :)

7.5_175_50_15.jpg

7.5_175_50_15_2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende! :) Legg ut bilde nå de er på :) Jeg bruker 175/50 selv på vinter felgene. De er bare 7" breie, for fant ikke 7,5" som jeg egentlig ville ha. ser for meg at 7,5" er perfekt :)

Har du bilde av dine på 7" felg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp ;) Her er noen, som viser "strekket" best mulig :)

DSC_0257.jpg

DSC_0260.jpg

DSC_0305.jpg

DSC_0323.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut!

Som du sier er det ikke allverdens med strekk på 7" nei...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.