Audi A3 2.0TDI 170Hk Quattro

Anbefalte innlegg

Da var bilen ferdig...

Som sagt, fatterns bil, og han har blitt lite flink de siste årene med å ta seg av bilene sine, MEN heldigvis for han så har han MEG..

Bilen så helt jævlig ut, full av riper, swirls og hologrammer.. Hva han har gjort??? Tjaaaa, si det, ikke det han skulle ha gjort ihvertfall...

Begynte med vask:

Liste:

KCL Micro Royal Avfetting 50/50

Mac Prickbort.

CG Grime Reaper 1/5

CG Bug Rugger & Tar Remover

Foam Gun m/DG 901

HT

Megs Washmitt

2 Bøtter

DG 901

Chemical Miracke Dryer

Bilberry

Swissvax Wheel Brush

Jeg begynte med å avfette bilen med KCL Micro Royal etterfulgt av HT, deretter tok jeg halve bilen med Prickbort og andre halvdelen med CG Grime Reaper.. Disse tok ca like mye av asfalt og tjære på bilen, så det var ikke mye igjen, før jeg gikk over hele bilen med CG Bug Bugger & Tar Remover og skumla den med Foam Gun med DG901 i...

018.jpg

019.jpg

021.jpg

022.jpg

023.jpg

025.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

042.jpg

043.jpg

044.jpg

Etter dette vasket jeg bilen med 2 bøtter, DG901, Megs Washmitt og HT. Hjul fikk seg også en omgang med Bilberry og Swissvax Wheel Brush... Var forholdsvis lite møkk igjen etter den runden bilen fikk først så det var bare å gå rett på clay..

Liste:

Optimum No Rinse(5 korker til 1 l vann)

Niteo Clay.

Det var omtrent ingenting igjen, så clay gikk fort unna...

045.jpg

046.jpg

047.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter clay var den en ny runde med avspyling før jeg tørket bilen meg CG Miracle Dryer..

Det var slutten på fredagen, da hadde jeg holdt på i ca 4 timer..

Lørdag formiddag var det på'n igjen..

Bilen var tørr og fin og klar for en runde med polering..

Dessverre så er bildene av gårlig kvalitet, men dere ser åssen det ser ut håper jeg..

Liste:

Makita 9227CB m/Scholl bakplate

Flex L3403VRG m/3M bakplate

Scholl S3+

Blå Scholl M pad

Blå Scholl S pad

Scholl S30

Orange Scholl Spider pad

Orange Scholl S pad

IPA wipedown

CG Jetseal 109

Div MF.

Div påføringspader.

049.jpg

051.jpg

052.jpg

053.jpg

054.jpg

055.jpg

056-1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

057-1.jpg

Siden lakken var så stygg som det den var, så var det bare å kjøre på med friskt mot og Scholl skuffet som vanlig ikke, det freste avgårde med Scholl S3 og blå pad, Makita på horisontale flater og Flex på vertikale paneler.

066.jpg

076.jpg

064.jpg

070.jpg

065.jpg

062.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gikk med noen timer på korrigering, men resultat før S30 var ikke så dårlig, men jeg ser helt klart stor forskjell på S3+ og S30..

Så fyrte jeg igang for å få opp glansen igjen, og S30 er en drøm å jobbe med, kort arbeidstid og flott glans..

105.jpg

106.jpg

107.jpg

Etter dette vasket jeg bilen med CG Grime Reaper for å få vekk oljene og polishrester, samt at jeg gikk over når bilen var tørr med en runde IPA wipedown..

Så var det klart for CG Jetseal 109, en drøm å påføre og en drøm å ta av, 20 min ligge på og 20 min herdetid etter at jeg buffet den av...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så var det tid for kosejobben, nemlig voks.. Valget falt på Swissvax Saphir som er en flott voks på svarte biler..

Voksen ble påført rundt hele, og når jeg skal legg voks på panseret ser jeg til min store forskrekkelse at jeg har fått noen merker der etter paden med Jetseal 109, så ut som noe bøss som hadde blitt liggende i paden og lagd noen små riper.. Så da var det på med en ny runde med S30 og orange pad(det holdt heldigvis), IPA, Jetseal 109 og voks..

108.jpg

109.jpg

110.jpg

113.jpg

Mens Jetseal herdet så tok jeg også setene.

Liste:

Swissvax Leather Cleaner

Swissvax Leather Milk

Swissvax børste

MF pad

MF

Spray på Leather Cleaner, gni med børste og tørk av med Mf, gjenta på alle setene..

Så jobbes Leather Milk inn med en MF pad og lar den ligge..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb Bernhard, hvor lang tid gikk med?

kudos for å ta så mye bilder underveis, jeg kommer alltid på det etterpå eller når bilen er hentet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gikk totalt med 20timer, 2 lag med Saphir og interiør tar litt tid...

Greit å ta bilder underveis og dokumentere det man gjør...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knall bra jobb!

Når er det min tur? Tenk ut en pris å så ser vi hva vi får til:) Hvis du vil da seff:)

Du så jo at den trengte en runde når vi vasket bil sist...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knall bra jobb!

Når er det min tur? Tenk ut en pris å så ser vi hva vi får til:) Hvis du vil da seff:)

Du så jo at den trengte en runde når vi vasket bil sist...

Vent til nærmer våren Lasse, blir nok plenty av vaskeriper innen den tig og er alltid gøy med nystrigla bil når sola titter frem..

Pris avhenger også litt av hvilken voks du vil ha...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.