#1 Skrevet Januar 15, 2009 Da var bilen ferdig... Som sagt, fatterns bil, og han har blitt lite flink de siste årene med å ta seg av bilene sine, MEN heldigvis for han så har han MEG.. Bilen så helt jævlig ut, full av riper, swirls og hologrammer.. Hva han har gjort??? Tjaaaa, si det, ikke det han skulle ha gjort ihvertfall... Begynte med vask: Liste: KCL Micro Royal Avfetting 50/50 Mac Prickbort. CG Grime Reaper 1/5 CG Bug Rugger & Tar Remover Foam Gun m/DG 901 HT Megs Washmitt 2 Bøtter DG 901 Chemical Miracke Dryer Bilberry Swissvax Wheel Brush Jeg begynte med å avfette bilen med KCL Micro Royal etterfulgt av HT, deretter tok jeg halve bilen med Prickbort og andre halvdelen med CG Grime Reaper.. Disse tok ca like mye av asfalt og tjære på bilen, så det var ikke mye igjen, før jeg gikk over hele bilen med CG Bug Bugger & Tar Remover og skumla den med Foam Gun med DG901 i... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 15, 2009 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 15, 2009 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 15, 2009 Etter dette vasket jeg bilen med 2 bøtter, DG901, Megs Washmitt og HT. Hjul fikk seg også en omgang med Bilberry og Swissvax Wheel Brush... Var forholdsvis lite møkk igjen etter den runden bilen fikk først så det var bare å gå rett på clay.. Liste: Optimum No Rinse(5 korker til 1 l vann) Niteo Clay. Det var omtrent ingenting igjen, så clay gikk fort unna... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 15, 2009 Etter clay var den en ny runde med avspyling før jeg tørket bilen meg CG Miracle Dryer.. Det var slutten på fredagen, da hadde jeg holdt på i ca 4 timer.. Lørdag formiddag var det på'n igjen.. Bilen var tørr og fin og klar for en runde med polering.. Dessverre så er bildene av gårlig kvalitet, men dere ser åssen det ser ut håper jeg.. Liste: Makita 9227CB m/Scholl bakplate Flex L3403VRG m/3M bakplate Scholl S3+ Blå Scholl M pad Blå Scholl S pad Scholl S30 Orange Scholl Spider pad Orange Scholl S pad IPA wipedown CG Jetseal 109 Div MF. Div påføringspader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 15, 2009 Siden lakken var så stygg som det den var, så var det bare å kjøre på med friskt mot og Scholl skuffet som vanlig ikke, det freste avgårde med Scholl S3 og blå pad, Makita på horisontale flater og Flex på vertikale paneler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 15, 2009 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 15, 2009 Det gikk med noen timer på korrigering, men resultat før S30 var ikke så dårlig, men jeg ser helt klart stor forskjell på S3+ og S30.. Så fyrte jeg igang for å få opp glansen igjen, og S30 er en drøm å jobbe med, kort arbeidstid og flott glans.. Etter dette vasket jeg bilen med CG Grime Reaper for å få vekk oljene og polishrester, samt at jeg gikk over når bilen var tørr med en runde IPA wipedown.. Så var det klart for CG Jetseal 109, en drøm å påføre og en drøm å ta av, 20 min ligge på og 20 min herdetid etter at jeg buffet den av... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 15, 2009 Så var det tid for kosejobben, nemlig voks.. Valget falt på Swissvax Saphir som er en flott voks på svarte biler.. Voksen ble påført rundt hele, og når jeg skal legg voks på panseret ser jeg til min store forskrekkelse at jeg har fått noen merker der etter paden med Jetseal 109, så ut som noe bøss som hadde blitt liggende i paden og lagd noen små riper.. Så da var det på med en ny runde med S30 og orange pad(det holdt heldigvis), IPA, Jetseal 109 og voks.. Mens Jetseal herdet så tok jeg også setene. Liste: Swissvax Leather Cleaner Swissvax Leather Milk Swissvax børste MF pad MF Spray på Leather Cleaner, gni med børste og tørk av med Mf, gjenta på alle setene.. Så jobbes Leather Milk inn med en MF pad og lar den ligge.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 15, 2009 Flott jobb Bernhard, hvor lang tid gikk med? kudos for å ta så mye bilder underveis, jeg kommer alltid på det etterpå eller når bilen er hentet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 17, 2009 Det gikk totalt med 20timer, 2 lag med Saphir og interiør tar litt tid... Greit å ta bilder underveis og dokumentere det man gjør... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 17, 2009 Knall bra jobb! Når er det min tur? Tenk ut en pris å så ser vi hva vi får til:) Hvis du vil da seff:) Du så jo at den trengte en runde når vi vasket bil sist... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 19, 2009 Knall bra jobb!Når er det min tur? Tenk ut en pris å så ser vi hva vi får til:) Hvis du vil da seff:) Du så jo at den trengte en runde når vi vasket bil sist... Vent til nærmer våren Lasse, blir nok plenty av vaskeriper innen den tig og er alltid gøy med nystrigla bil når sola titter frem.. Pris avhenger også litt av hvilken voks du vil ha... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...