Anbefalte innlegg

Tenkte å få pusset ned å hellakkert min MKIII VR6 i løpet av våren, Helst mot slutten av April!

Er helt blank på slikt selv, og vet jo hva det koster for dette, men er det noen som kan ta på seg en slik jobb for en helt grei sum? Eller vet om noen som gjør det i klubben her???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal du sette den inn på eit verksted so må du rekne med att det fort kan komme opp i 30000kr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

koster dyrt å lakkere... men gjør du mye av grunnarbeidet + maskering selv synker prisene mye..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal du sette den inn på eit verksted so må du rekne med att det fort kan komme opp i 30000kr

Ja det må nok påberegnes. Måtte betale 30 lapper å da måtte jeg ta grunnarbeid selv. Det som er hele jobben omtrent. Men så er det ikke alle lakk verksteder som godkjenner grunnarbeid av en selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo ikke alle som er dyre på lakkering da.

jeg har en nissan 300zx som jeg har levert til hel-lakkering på tirsdagen.

Da gjør verkstedet alt pluss at dem sliper ned "bodyskyddsen",tilpasser frontfanger bedre,sveiser noen hull på bagasjeluka(har stått en spoiler der).

Dette betaler jeg 20k for :)

S6en skal inn på lakk den 26jan, men det blir dyrere :o

Har fått ca pris på 25-30k (taket skal ikke lakkes)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

koster dyrt å lakkere... men gjør du mye av grunnarbeidet + maskering selv synker prisene mye..

Har du aldri gjort grunnarbeidet før så blir jo resultatet deretter også.

Jeg betalte 25k for Transporteren med bytte av farge, nye fangere, ny front/bakrute, bakluke og sidedør.

Da hadde de av alt av karrosserideler som kunne skrues løs og lakket inn og utvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du aldri gjort grunnarbeidet før så blir jo resultatet deretter også.

Jeg betalte 25k for Transporteren med bytte av farge, nye fangere, ny front/bakrute, bakluke og sidedør.

Da hadde de av alt av karrosserideler som kunne skrues løs og lakket inn og utvendig.

det måtte da være bilig?? hvor var dette da??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det måtte da være bilig?? hvor var dette da??

Jeg lakker jo som regel noen biler i året så jeg får bra priser... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikkje lett å gi deg noe eksakt pris, stikk innom noen lakkverksted og få pris tilbud på heil lakkering, hvis du matter ned lakken, demonterer osv. Så spør du om de kan vise hvordan de matter ned.

Var ute på pris runde til en merce 240E, prisene varierte fra 17000 til 30000.

håper mine erfaringer kan hjelpe:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fryktet det værste egentlig, hadde håpet på at jeg slapp unna med 20000 maks ihvertfall!

Eneste jeg hadde tenkt å gjøre selv var å strippe den så mye jeg klarer selv, grunnarbeidet har jeg aldri vært borte i selv, å ønsker ikke å utføre det for første gang på denne bilen ihvertfall!

Fikser du lakkering for meg da til en god pris Sandberg?? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er fullt mulig å få det slike priser om man forhører seg litt rundt omkring.

Blir selvfølgelig litt vanskelig om man "bur der ingen skulle tru at nokon skulle bu"... :P

Men det gjelder å forhøre seg litt og høre om noen kan ta dette på kveldstid etc.

Dessuten så er det flere polakker, estlendere og andre tidligere østeuropeere som har kommet hit og startet lakkverksted.

Har da lakkert biler tidligere jeg også før jeg fikk de kontaktene jeg har nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde han bodd litt nærmere så skulle jeg sikkert greid å ordna han ei lakkering til ca. 15 lapper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og forresten , om du tar noen bilder av bilen din Mareno så kan jeg høre med noen folk

Bulker/riper/ rust..

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs veldig på utgangspunktet hvor mye en lakkering vil koste!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, her var det bilforumet tendenser.

Uansett trådstarter, du får vel en lakkering fra 15 000,- og opp til så mye du selv vil omtrent. Demonterer du selv skulle jeg da tro du fikk det vesentlig billigere. Gjør som Håkon sa, dra rundt på forskjellige verksteder og forhør der hva hver enkelt tar. Du kan jo også presse ned prisen mellom flere verksteder ved å si hva "den andre" tar for tilsvarende jobb.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være en ide å ta en ringe runde på forskjellige verksteder, kan ver litt hente på kontakte firmaer på små steder, virker som dei ligger på litt lavere priser:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg fjernet en drøss med poster her. Det må gå an å diskutere pris på en hellakkering, uten å krangle!

Håkon har absolutt et poeng i det han sier - det er fullt mulig for "vanlige" folk å forhandle frem gode priser, dersom man undersøker litt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke akkurat meningen å starte en krangel her da!

Jeg er ikke så bilkyndig, men har alltid ønsket meg en så strøken VR6 som jeg kan få til, og regnet med at det var noen som hadde noen bra kontakter som anbefales, eller som kanskje kunne utføre dette!

Jeg skal forhøre meg litt rundt med forskjellige firmaer i løpet av denne uken, så får vi se hva vi ender opp!

Bilder kan jeg se om jeg får til i løpet av noen dager, har flasskader på panser og forskjermer av klarlakken, liten blemme på førerdør og selvfølgelig hjulbue bak nede ved dørene!

I tillegg til dette ønsker jeg å ta av skjermbreddere helt, og bytte til CL listene!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet det er lenge siden denne tråden ble startet, men grunnet økonomi og andre årsaker ble det ikke lakkering¨på våren, men blir til høsten nå.

Får lakkert opp panser, forskjermer, 4 dører og en bakskjerm til ca 10000, tror jeg slenger på den andre bakskjermen og bakluke, taket er fint, så regner med 15 laken for hele bilen. Det må da sies å være en hyggelig pris for en gammel Golf 3.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

betalte 5000 jeg :) da var han med på grunnarbeidet, samt at pappa,jeg og samboeren min var med å pussa å ordna.men tror faktisk ikke golfen har vært så strøken som nå. jammen var han pirkete.. hehe :) lakken fikk jeg sponsa :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

betalte 5000 jeg :) da var han med på grunnarbeidet, samt at pappa,jeg og samboeren min var med å pussa å ordna.men tror faktisk ikke golfen har vært så strøken som nå. jammen var han pirkete.. hehe :) lakken fikk jeg sponsa :)

Stilig bil du har fått deg og 5000 er jo MEGET billig da!

Jeg stripper kun bilen, og levere den fra meg til lakkerer, han pusser, gnikker, sprakler og lakkerer for meg, så jeg vil si at det er verdt pengene uansett, får garanti på arbeidet også, så skulle noe skje med lakken, eller det begynner å ruste eller noe slikt i løpet av noen år, så tar han det gratis.

Skal ikke ha på noen form for styling eller andre fangere. beholde det orginalt, kun bytte dørlister, slik at jeg blir kvitt skjermbreddere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke så ille pris det da nei :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.