#1 Skrevet Januar 16, 2009 Heisann Skal montere krok på A6'en med tiptronic. Er det lurt å bruke 4500,- på å få montert en ekstern oljekjøler? Kommer gjerne til å dra campinvogn men ellers kanskje småting med boggihenger. Hva sier folket? Evt noen som har gjort dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 16, 2009 Svaret er enkelt og greit JA! Det lønner seg definitivt.. Husk også regelmessige skift av girolje. (30000 km er fint når man trekker mye henger) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 16, 2009 Svaret er enkelt og greit JA! Det lønner seg definitivt.. Husk også regelmessige skift av girolje. (30000 km er fint når man trekker mye henger) Okei, takk for svar:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 16, 2009 Audi V8 4.2 automat har en svær giroljekjøler med termostatstyrt vifte. Da vil den kjøle om bilen står stille også. Noe å vurdere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 16, 2009 Like greit å montere noe som er nytt og i orden fremfor noe greier som har vært ute i trafikken i 15 år og er nesten umulig å få tak i.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 16, 2009 Det har jeg ikke sagt heller. Dette får man kjøpt ferdig. http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=BMM%2D70297&N=700+%2D128262+115&autoview=sku Den der har 80-graders termostat på viften. Den kan selvfølgelig skiftes ut til 110 eller noe slikt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 16, 2009 Hmm det er jo en mulighet, hvordan er det å montere dette selv da? Kan nok få hjelp til jobben. Men en må jo etterfylle x antall liter olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 16, 2009 Du bør måle og sjekke hva det er plass til og slikt. Dersom du søker på google, ligger det en del tråder om hvordan man monterer det på diverse biler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 16, 2009 Større oljekjøler og hyppige skift, max 60k pr skift av ALL olje, men man får som regel bare ut litt over halvparten så 30k er fine intervall og skifte tiptronic olje på, hver 60k bytter man filter og rengjør bunnpanna. Dette er noe man lett gjør på et par timer, for de som må ha bilen på bukker beregn 1-2 timer ekstra, tar tid og løfte men også mer knotete og sølete. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 17, 2009 Smart å øke oljevolum og veldig smart å få den kjølt ned litt. Spesielt for Bergensere og andre med mye bakker og berg kan det være lurt å gjøre dette. Meld tilbake hvilken løsning du ender opp med, mulig det er flere som trenger kjøler når sommeren nærmer seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 17, 2009 Dog veldig viktig med termostat så ikke olja blir for kald.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 17, 2009 Bilen er konstruert for autobahn, og skal du ikke kjøre bare der i høye hastigheter på flat vei med god kjøling på radiator, men i mindre flate norge.... så bør du ha oljekjøler uten krok eller med bare små tilhengere. Skal du trekke vogn anbefaler jeg en annen bil eller en manuell kasse rett å slett. De er for dårlige! For øvrig finnes det orginale klølere å få kjøpt som burde vært standard for norge!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 17, 2009 Dog veldig viktig med termostat så ikke olja blir for kald.. Noen som vet ideal-temperaturen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 17, 2009 75 til 90 grader er idealtemperatur. Over 100 bør unngås, og har den vært over 120 blir oljen vesentlig dårligere også etter at den har kjølt seg ned.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...