#1 Skrevet Januar 16, 2009 Etter mye hamring og banking for å få av boltene til støtdemperne bak, var tida inne for å sette på TA-Technix-gewinde. De er justert så høyt som mulig, men når jeg setter dem på bilen, og slipper den ned på bakken, blir det en hel millimeter klaring til hjula (6,5x15 ET37 med 195/50-15). Skal det virkelig være så lavt, selv når det er stilt så høyt som mulig? Eller har jeg gjort noe alvorlig galt? Da jeg monterte foran gikk det uten problemer, og her er det nå god klaring til hjula selv etter å ha skrudd ned en del. Kan jeg ha glemt å flytte over noe fra de gamle, hvis det skal gjøres? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 16, 2009 Du monterte fjærbeinslagerene riktig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 16, 2009 Om jeg ikke husker helt feil er det noen gummiklosser bak som skal flyttes over. De er en 4-5cm tykke tenker jeg. Mulig det er det Hans kaller fjærbeinslager bak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 16, 2009 Det er jo nesten umulig å montere dette feil. Hvis demperstanga stikker langt over så mangler du gummibufferen. Hvis ikke så er fjærbeinet for kort og beregnet til en annen bil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 16, 2009 Dette skal jo være umulig å montere feil, foran er det jo kun å flytte over fjærbeinslagrene, bak er det jo bare å sette på plass og legge den orginale gummiforinga på toppen og skru fast... Har du kjøpt dette settet hos meg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 16, 2009 Var rørhylsa som er tredd på demperstanga over øvre fjærskål på plass? Hvor mange mm restgjenger har du nå nedenfor de nedre justeringsmutterne? (Har nemlig vært borti folk som har stikk motsatt oppfatning hvordan man justerer høyden opp/ned i forhold til virkeligheten, så også dette alternativet må undersøkes;)). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 16, 2009 Hvor mange mm restgjenger har du nå nedenfor de nedre justeringsmutterne? (Har nemlig vært borti folk som har stikk motsatt oppfatning hvordan man justerer høyden opp/ned i forhold til virkeligheten, så også dette alternativet må undersøkes;)). Det var mitt neste spørsmål. Har også vært borti dette... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 16, 2009 Du monterte fjærbeinslagerene riktig? Japp. Om jeg ikke husker helt feil er det noen gummiklosser bak som skal flyttes over. De er en 4-5cm tykke tenker jeg.Mulig det er det Hans kaller fjærbeinslager bak. Stemmer, disse er flytta over. Det er jo nesten umulig å montere dette feil. Hvis demperstanga stikker langt over så mangler du gummibufferen. Hvis ikke så er fjærbeinet for kort og beregnet til en annen bil... Du mener langt over dempertårnet, når det står på bilen? Stikker en del over, men har på gummiklossen. Har du kjøpt dette settet hos meg? Nei, det har jeg ikke. Var rørhylsa som er tredd på demperstanga over øvre fjærskål på plass? Hvor mange mm restgjenger har du nå nedenfor de nedre justeringsmutterne? Rørhylsa er på plass. Ingen gjenger, fjæra er så lang som den kan være. Jeg tenker vel ikke feil her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 17, 2009 [quote name=Peer Rørhylsa er på plass. Ingen gjenger, fjæra er så lang som den kan være. Jeg tenker vel ikke feil her?[/quote] Det er nok feil det du gjør nå ja,for å heve bilen, må du skru sammen fjæra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 17, 2009 Jepp, der er problemet. Skru justeringsmutterne oppover, så hever du bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 17, 2009 Ok, da har jeg tenkt helt feil. Takk for god hjelp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...