#1 Skrevet Januar 16, 2009 Hei! Har en kompis som lurer på å bytt fra for til Audi, i den forbindelsen lurer han på Audi A6 ca 2003 mod 1,8 turbo., Trenger i den forbindelse alle tips til hva en bør se etter på denne modellen, holbarhet på motor, kjente feil og mangler osv. på forhånd takk for svar. Mvh Lars Ivar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 16, 2009 Går bilen på longlife intervaller ( service ) er det store muligheter for at det finnes en del kokset olje inne i motoren. Etter tid legger det seg små kokspartikler i bunnpanne og oljesil, slik at silen tetter seg og oljetrykket blir for lavt. Vanskelig å se uten å demontere masse, men undersiden av oljepåfyllingslokket kan røpe noe. Coiler som ryker i tide og utide, rustne/fastsittende bremser og bremseskiver bak, bakruteviskermotor som ikke virker lenger, trege vindusheiser foran ( el-vinduer ), slakk i bærearmer i forstilling, oljelekasje fra en eller flere simringer på drivverk ( spes. bakdiff quattro ) utgående aksel/mellomaksel på tiptronic. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 17, 2009 Takk for svar. slakk i bærearmer i forstilling, var ikkje det et problem før 2000 modellene? Mvh Lars Ivar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 17, 2009 Takk for svar.slakk i bærearmer i forstilling, var ikkje det et problem før 2000 modellene? Mvh Lars Ivar Multiknirken var vel et problem vil jeg tro som på A4, Passat etc, men er jo ikke store problemet da som regel 1-2 deler knirker og alle 12 delene koster under 3000 og byttes veldig lett... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 8, 2009 Hei! Har sett på 2 slike biler, og begge hadde olje lekkasje fra motor. Det låg olje opppå gearkasse. er dette et kjent problem på 1,8 t? muligt det kommer fra toppdeksel, men var vanskeligt å se. Vennlig hilsen Lars Ivar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 16, 2009 hei! Noen som har hørt om problemer med frem skjermer og bakluke? dette har jeg aldri hørt om eller sett. se annonse under. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16385259&WT.mc_id=ss_follow_tip Har hørt om rust rundt rails, men ikkje på skjermer og bakluke slik at de må skiftes???? her er hva som ble svar da jeg spurte om dette: Skjermer og bakluke er skiftet på garanti fra audi og riktig også rundt rails. De tok kostnaden uten diskusjon så det er nok ikke helt ukjent for audi. Noen som har noe info om dette, eller er dette bare enkelt tilfelle? Mvh Lars Ivar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 16, 2009 Store deler av min 2003 A6 1,8 TQ ble lakkert opp igjen pga sinkslipp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 16, 2009 Store deler av min 2003 A6 1,8 TQ ble lakkert opp igjen pga sinkslipp. hei og takk for svar. sink slip kjenner eg til, det har eg hatt på mine biler også. men det er ikkje noe stort problem i mine øyner. men fra sinkslipp til å skifte 2 frem skjermer og en bakluke, er et stort sprang?? Nekter å tro at møller ikkje bare hadde lakket skjermene og bakluke opp igjen om det bare var snakk om sink slipp. Mvh Lars Ivar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 16, 2009 Kanksje eieren har latt det gå litt langt slik at rusten har fått godt tak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 16, 2009 Olje lekasje fra register kjede starameren vis det er motor olje søl på gear kassa... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 18, 2009 Olje lekasje fra register kjede starameren vis det er motor olje søl på gear kassa... hei! Takk for svar. Da var bil kjøpt. 2002 mod gått 79000 1,8t. lekker olje/ svetter olje ned på gearkasse side på motoren. Er det mye arbeid å skifte denne pakningen rundt kjede strammeren? Er dette det samme som de refferer til nedre toppdekselpakning? Mvh Lars Ivar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 18, 2009 Koster 7 lapper på Møller å få byttet dette, men det er jo en V6. R4 har vel bare 1. Skal gjøre det på vår 2,4 til uka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...