trenger tips til kjente feil A6 2003 1,8 t

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en kompis som lurer på å bytt fra for til Audi, i den forbindelsen lurer han på Audi A6 ca 2003 mod 1,8 turbo.,

Trenger i den forbindelse alle tips til hva en bør se etter på denne modellen, holbarhet på motor, kjente feil og mangler osv.

på forhånd takk for svar.

Mvh

Lars Ivar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går bilen på longlife intervaller ( service ) er det store muligheter for at det finnes en del kokset olje inne i motoren. Etter tid legger det seg små kokspartikler i bunnpanne og oljesil, slik at silen tetter seg og oljetrykket blir for lavt. Vanskelig å se uten å demontere masse, men undersiden av oljepåfyllingslokket kan røpe noe.

Coiler som ryker i tide og utide, rustne/fastsittende bremser og bremseskiver bak, bakruteviskermotor som ikke virker lenger, trege vindusheiser foran ( el-vinduer ), slakk i bærearmer i forstilling, oljelekasje fra en eller flere simringer på drivverk ( spes. bakdiff quattro ) utgående aksel/mellomaksel på tiptronic.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

slakk i bærearmer i forstilling, var ikkje det et problem før 2000 modellene?

Mvh

Lars Ivar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

slakk i bærearmer i forstilling, var ikkje det et problem før 2000 modellene?

Mvh

Lars Ivar

Multiknirken var vel et problem vil jeg tro som på A4, Passat etc, men er jo ikke store problemet da som regel 1-2 deler knirker og alle 12 delene koster under 3000 og byttes veldig lett...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Har sett på 2 slike biler, og begge hadde olje lekkasje fra motor. Det låg olje opppå gearkasse.

er dette et kjent problem på 1,8 t?

muligt det kommer fra toppdeksel, men var vanskeligt å se.

Vennlig hilsen

Lars Ivar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei!

Noen som har hørt om problemer med frem skjermer og bakluke? dette har jeg aldri hørt om eller sett.

se annonse under.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16385259&WT.mc_id=ss_follow_tip

Har hørt om rust rundt rails, men ikkje på skjermer og bakluke slik at de må skiftes????

her er hva som ble svar da jeg spurte om dette:

Skjermer og bakluke er skiftet på garanti fra audi og riktig også rundt rails. De tok kostnaden uten diskusjon så det er nok ikke helt ukjent for audi.

Noen som har noe info om dette, eller er dette bare enkelt tilfelle?

Mvh

Lars Ivar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Store deler av min 2003 A6 1,8 TQ ble lakkert opp igjen pga sinkslipp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Store deler av min 2003 A6 1,8 TQ ble lakkert opp igjen pga sinkslipp.

hei og takk for svar.

sink slip kjenner eg til, det har eg hatt på mine biler også. men det er ikkje noe stort problem i mine øyner.

men fra sinkslipp til å skifte 2 frem skjermer og en bakluke, er et stort sprang??

Nekter å tro at møller ikkje bare hadde lakket skjermene og bakluke opp igjen om det bare var snakk om sink slipp.

Mvh

Lars Ivar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanksje eieren har latt det gå litt langt slik at rusten har fått godt tak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Olje lekasje fra register kjede starameren vis det er motor olje søl på gear kassa...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Olje lekasje fra register kjede starameren vis det er motor olje søl på gear kassa...

hei!

Takk for svar.

Da var bil kjøpt. 2002 mod gått 79000 1,8t. lekker olje/ svetter olje ned på gearkasse side på motoren.

Er det mye arbeid å skifte denne pakningen rundt kjede strammeren?

Er dette det samme som de refferer til nedre toppdekselpakning?

Mvh

Lars Ivar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster 7 lapper på Møller å få byttet dette, men det er jo en V6. R4 har vel bare 1. Skal gjøre det på vår 2,4 til uka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.