#1 Skrevet November 18, 2004 Har nå fått av sommerhjulene, og skal da selfølgelig pusse og vaske de skikkelig før jeg legger dem på loftet i vinter... Har dere noe tips til hva jeg kan/bør bruke for å få rengjort de skikkelig? Det har også satt seg noe drit på kanten på en av felgene, som jeg må prøve å få bort ved hjelp av polering, så fint om noen har noen vidunder poleringsmiddler på lur.... Kan Autosol vera brukendes? Er etter det jeg har fått med meg, noen slipemiddler i det, og det er ikke sikkert den polerte kanten min har så godt av det, eller???? Felgene det er snakk om er ATP Flash 19"... Håper på snarlig svar, og regner med at det spretter inn noen tips ganske kjapt også, så på forhånd takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 18, 2004 Kjøpte en flaske med 'Turtle Extreme' felgrens og en tilhørende kost på messa, og er svært overrasket! Gammel bremseguffe som satt skikkelig gikk rett av, og børsten lagde ingen riper! Asfaltflekker og annet oljebasert må som vanlig fjernes med Autoglym intensive tar remover før polering og 'extra gloss protection'. Jeg har også 'polert kant', men den skjuler seg under klarlakk, så Autosol er nok ikke brukbart hvis ikke det er snakk om noe som er klint fast i lakken.. Er det 'ormer' under lakken er det bare en vei, og det er via lakkfjerning, polering og opplakkering. (eller evig polering..) Lykke til, dette er kosejobb på varmekablene inne! (Men ikke la de ligge der, da kan gummien sette flekker! BTDT..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 18, 2004 Ingen som har noe flere tips asså!???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 18, 2004 Vw car conconsult selger noe som heter "MUC OFF". dette går jo an å prøve..vet ikke om det fungerer da men... http://www.vwcarconsult.no/catalog/product_info.php?cPath=59&products_id=644&osCsid=58f5a3f288ddd761de76d6828221270a 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 18, 2004 Brukte Autosol på mine ATP-felger (kun på kanten), og det ble meget bra! Ikke ripete, kun blankt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 19, 2004 Opprinnelig postet av Kenneth Sætremyr Brukte Autosol på mine ATP-felger (kun på kanten), og det ble meget bra! Ikke ripete, kun blankt.. Du har pm... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 19, 2004 Jif Universal funket bra på mine Porsche felger. Billig er det også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 19, 2004 Har fått noe drit som har satt seg på felgen, som jeg mistenker er felg"såpe", så jeg tror ikke Jip`n hjelper så godt som eventuellt Autosol.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 19, 2004 Sjekk Her Ørjan.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 19, 2004 Opprinnelig postet av Øystein Wilthil Sjekk Her Ørjan.. Har allerede lest den, så den kommer godt med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...