#1 Skrevet Januar 16, 2009 nå har jeg holdt på i 2 timer med flere forskjellige løsninger for å få opp skruen som holder bensinfilteret på plass.. det er sinnsykt trangt oppi der og umulig å se hvilke dim det er på skuen!! her er bilde av hvilke skrue jeg mener. har prøvd en lignende løsning uten hell hittil.. kan noen si meg hvilke størrelse det er? jeg dyttet mobilen opp og tok et bilde også.. ser ut som om det er torx av en type.. ser det står noen bokstaver og 40, 35, 30, ect. på torx bittsene. jeg tror det er 35 som er rett, men det er så mye dritt i skruen at jeg ikke får den på plass FRUSTREEERT og takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 17, 2009 Tror du skal prøve å slippe ned tanken din litt først jeg. Mener det var sånn jeg gjorde den en gang i tida.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 17, 2009 Går å skru den ut slik du holder på...men tar tid ja...mener å huske jeg fikk den 1/12 runde for hvert tak jeg tok... men er noe herk, rett og slett... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 17, 2009 Evt kan du kjøre på med 5-56 eller noe wd 40 på selve filteret i overkant, og ta tak i filteret med en vannpumpetang og rett og slett dra det ut. Er samme innfestning på denne som det var på min 80 B4, og der brukte jeg den fremgangsmåten, etter å ha gitt opp å få løsnet den skruen. Det nye filteret smurte jeg inn på samme måte og dunket forsiktig inn igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 17, 2009 det skal vel gå an å flytte enda mer på tanken.. men hovedproblemet er å finne ut hvilke bit jeg skal bruke.. umbraco eller torx? så ut som torx på mobil bildet men vet ikke :\ tror jeg skal vente til mandag, kjøpe en smidig stålbørste, gå amokk med den, og så prøve igjen.. muligens kjøpe en sånn skrallenøkkel som den han på bildet har. skal ta å prøve med den lirke det ut metoden også! men ingen som husker hvilke bit dere brukte til skru med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 17, 2009 Skralle fast nøkler med ledd er noe alle burde ha, helt utrolig tøft og koster rundt 100 lappen på biltema, 10 års garanti 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 19, 2009 har vært å snakket med en mekaniker på det lokale audiverkstedet.. han anbefalte meg å kutte klemmen forsiktig med en baufil, bytte filter og til slutt stripse det inn igjen (dog. men kvalitetsklips!). han mente bitstørrelsen på skruen var torx 30, men når jeg prøvde med 30 gikk den rundt i skruen.. så den er nok rustet fast. blir kutting seinere! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 19, 2009 Evt kan du kjøre på med 5-56 eller noe wd 40 på selve filteret i overkant, og ta tak i filteret med en vannpumpetang og rett og slett dra det ut. Er samme innfestning på denne som det var på min 80 B4, og der brukte jeg den fremgangsmåten, etter å ha gitt opp å få løsnet den skruen. Det nye filteret smurte jeg inn på samme måte og dunket forsiktig inn igjen. Jeg gjorde det også sånn som dette og det fungerte fint det. Begynne med å vri og bevege filteret litt frem og tilbake for at rustløseren skal komme skikkelig innimellom også dra det rett ned. Men er sikkert lettere å bytte neste gang hvis du får kuttet vekk det gamle festet og laget noe nytt. Helt vanvittig plassering av bensinfilter hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...