#1 Skrevet Januar 16, 2009 Hei! Har fått noe motorfjusking på min 2.2 S/C4. Den butter når turbotrykket kommer. Får fart på kjærra om jeg trår gassen inn varsomt, men om jeg gir full pedal butter den, så kommer den litt, så butter den. Det kjennes svært ubehagelig på drivverket når dette skjer, og ønsker å fikse sette ASAP ZULU Fikk det for noen uker siden første gang, men har ikke vært plaget med det nå en stund etter jeg sletta feilkodene, men nå plutselig kom de igjen. Har lest av feilkoder på bilen, og dette kommer han opp med: 00544 - Maximum boost pressure exceeded 35-10 - - - Intermittent & 00544 - Maximum boost pressure exceeded 27-10 - - - Implausible signal - Intermittent Noen som har opplevd dette før? Fant ikke noe fasitsvar på dette på Wiki Har ikke boost-controller og bilen er for øyeblikket original. Ser jo for meg N75 i mine tanker, men det ville vel dukket opp som feilkode da? Får ikke opp noen feilmeldinger på dashbordet (motorlampe etc) Hjelp en stakkars S4 i nød Pinelig å kjøre med 0.3-0.4 bar toppen. Nødmodus? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 16, 2009 Lukter coil som vanlig, se om du kan få lånt en coilrekke av noen så du får testet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 17, 2009 Sjekk om slangen ut fra turbo er på plass, eller få trykkteste systemet. Hadde akkurat samme symptom da jeg hadde lekkasje på trykksida. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 18, 2009 Når dere trykktester, hva bruker dere for og blinde slangen der luftfilteret står? Eller hvordan gjør dere det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 18, 2009 Har akkurat samme problem med min. Prøvd å bytte coilrekke, men uten hell. Også prøvd med og uten n75, ny n75 og andre chipper. Prøve å få trykktestet i førsten på uka.. Håper du oppdaterer hvis du finner ut noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 18, 2009 eller tenningsmodulen. i desember fikk jeg et problem som kom oftere og oftere. når jeg ga full gass, og fikk ladetrykk fort. så gikk den bare på 4 syl. men når jeg trådde inn gassen varsomt så gikk det bra. hos meg viste det seg å være den ene tenningsmodulen som var litt ødelagt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 18, 2009 Plugger, og plugghetter.. eller hva de heter på AAN Standard problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 18, 2009 her er tråden jeg laget om det http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=137634 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 18, 2009 Har egentlig utelukket coiler på min, siden jeg prøvde med hele rekka fra en annen bil. en annen ting er at min kutter ikke en sylinder, men alle. kutter tenning fullstendig i ca 1 sek, for så å tenne igjen 1 sek. sånn er den helt til jeg stopper og starter den igjen. Så den banker og nøkker noe fryktelig En annen pussig ting er at hvis vanntemp er over 100 grader (noe den blir hvis bilen står på tomgang) da går den helt fint.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 18, 2009 (endret) Det er en form for nødmodus. Har det samme på min av og til. Ligger og kutter tenningen av og på når du kommer over 0,4. Kjører helt på grensen med 1.6 i ladetrykk,men hvis den stiger over det,oppfører den seg sånn. skrur du av og på tenningen er det i orden til neste gang ladetrykket går over 1,6 på min. Så tipset er: mål ladetrykket ditt. Høres ut som det er N75 eller lekkasje/treghet i wastegaten din,eller du kjører med for mye fjørspenn på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 19, 2009 Jeg kjørte også litt høyt trykk før (ca 1.5) da gikk det bra hvis jeg holdt igjen litt så den bare ladet 1.4. Nå har jeg satt på n75 igjen, så den går på 1.2-1.3, men kutter allikevel. Husker ikke akuratt hvordan fjær jeg kjører med nå, men får kanskje prøve den orginale da? Bilen gikk fint i sommer pga høyere vanntemp, men nå er det ett problem igjen Mener også at jeg har prøvd orginal wg før men Får måle trykk og sjekke litt i morra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 24, 2009 Har nå funnet feilen på min. Var en trykklekkasje i wg. Gjengene i nedre delen av huset der fjæra ligger var ødelagt, så den tettet ikke ordentlig. Bare håpe bilen er helt frisk når det er minus-grader også. Da jeg merker det best.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...