#1 Skrevet Januar 17, 2009 Hei, Jeg mistet i dag instrument belysninga mi på Audi 80'en min.. Tenkte at første ting å sjekke er jo sikringen.. men instruksjonsboken er på tysk.. jeg er ikke så veldig støddig på tysk kan du si.. Noen som vet hvilken sikring som er instrument belysningen ? Før alt av lys forsvant i instrumentene så hadde jeg 1 pære som var deffekt, men så plutselig så er alle lysene døde.. Noen som har vert borti dette før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 17, 2009 en 7,5 ampere.. husker ikke helt plasseringa desverre, men litt til høyre(mot førerside) for midten av rada TROR jeg Bytta den 7 ganger fra trondheim til skien før vi fant ut passasjeren hadde skylda i å kortslutte en jallakobling fra en tidligere eier Hakke no å si at en pære er dæv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 17, 2009 Tja... da får jeg leite igjennom 7,5 amper sikringene jeg da.. kan være jeg har kortslutta den selv når jeg dilla med stereo strøm'en.. forige eier har bare klippa vekk ISO kontaktene samt antenne kabelen da.. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 17, 2009 En grå ledning med blå stripe er instrumentbelysning til radioen. Ikke uvanlig at det skjer kortslutning bak der. Får håpe du bare har sikring som har gått, i verste fall går det ut over selve instrumentet i bilen, og dette må byttes ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 17, 2009 ooi... får håpe det bare er sikringen Per: Du vet ikke tilfeldigvis hvordan jeg skal koble resten av de 5 ledningene som skal inn i en ISO kontakt ? Ledningene fra bil og ledninger på ISO har forskjellige farger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 19, 2009 HUsker ikke fargene i hodet akkurat nå, men kan vel finne de i et koblingsskjema en vei. Eller så kan du høre med Keko. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 19, 2009 nja.. tror jeg fant ut av det.. men den gamle spilleren jeg tester med slår seg av hver gang bilen begynner å rule Litt komisk igrunnen.. hver gang jeg stopper i et kryss starter spilleren opp og jeg får musikk.. men med en gang hjulene begynner å flytte seg 1 cm så dør spilleren.. =) skal prøve meg med en ny spiller i dag da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 20, 2009 Du behøver nødvendigvis ikke bytte spilleren. Det går et speedometersignal til spilleren, dette er laget f.eks. for automatisk justering av volumet i forhold til farten. Her er det tydeligvis en feilkobling, slik at dette signalet er koblet mot feil input på spilleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 20, 2009 Sjekk sikring til klimaanlegg, det var det hos meg.. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=88043 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 23, 2009 Det var sikringen som hadde gått på instrument panelet.. byttet og etter 3 dager så gikk den igjen... så må nok fram med multimeteret en tur.. jeg mistenker at jeg har en jordingsfeil i bilen.. Etter at jeg hadde strukket strømkabel fra batteri og bak til en forsterker + tatt minus fra karroseriet så fungerte sub'en helt fint fram til jeg startet bilen... da begynte forsterkeren å gå i _error_ mode.. eller det vil si den står å flapper mellom normal og error.. så noe steike galt har jeg en plass.. Hadde foresten bilen på EU kontroll i går.. bare 5 fem'er feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 23, 2009 Femmer-feil? Trodde feilene på EU bare var 1, 2 og 3 jeg? Hvis du tar deg en Arendalstur i morgen (lørdag), så kan jeg hjelpe deg med radio/instrumentlys etc. hvis du vil. Skal tilbringe store deler av dagen i verkstedet uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 24, 2009 heh.. mente seff 5 to'er feiler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...