#1 Skrevet Januar 17, 2009 A6 quattro, med tiptronic. 2.4 V6 Sliter med å finne noen fornuftig løsning på å få ut denne kassa. Har noen tips? Skal motoren og geakassen ut forover, eller kun kassen ned og bakover....???? Har bare prøvd et par timer, men ser ikke noe fornuftig løsning. Er det noen som vil ha rimeligst mulig gearkassa (byttekasse) så søk på hellsten växsellådor... Fortoller inn i norge med 25%mva og får igjen den svenske mva... ca 13000 billigere enn i norge... Tiptronic Desverre: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 18, 2009 A6 quattro, med tiptronic. 2.4 V6Sliter med å finne noen fornuftig løsning på å få ut denne kassa. Har noen tips? Skal motoren og geakassen ut forover, eller kun kassen ned og bakover....???? Har bare prøvd et par timer, men ser ikke noe fornuftig løsning. Er det noen som vil ha rimeligst mulig gearkassa (byttekasse) så søk på hellsten växsellådor... Fortoller inn i norge med 25%mva og får igjen den svenske mva... ca 13000 billigere enn i norge... Tiptronic Desverre: bh : Hei, på min 2.7t beskriver Bently en metode hvor en lar kasse og bakre del av motor falle ned såpass at en klarer å løsne de 8-10 boltene mellom kasse og motor, for deretter å kontrollert ta girkassen ned ved bruk av utstyr som holder kassen oppe og i riktig vinkel. Jeg syntes dette ble for vanskelig i min lille garasje, så jeg løftet heller motor+girkasse ut ved bruk av en billig elefantjekk kjøpt inn på biltema. Å ta ut motoren var i grunnen ikke særlig vanskelig, men det er mye som skal løsnes, så jobben tar tid. Når motor og girkasse først er ute har du god tilgjengelighet, og selve ombyttingen til ny girkasse er enkelt. Lykke til! mvh Harald 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 4, 2009 Noen som har demontert girkasse i Audi Allroad? Tiptronic Er det mye styr og få den ned, er det bare å løyse den ned? Eller mye annet mask? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 29, 2011 Noen flere som har gjort dette selv og kan beskrive enkleste måten? Hvis motoren står i sin opprinnelige posisjon og man tar kassa 10 cm bakover så får man den ikke ned. Den stanger i traverksen. Mulig det går om man vrir kassa, men den er tung som et beist. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 29, 2011 Noen flere som har gjort dette selv og kan beskrive enkleste måten? Hvis motoren står i sin opprinnelige posisjon og man tar kassa 10 cm bakover så får man den ikke ned. Den stanger i traverksen. Mulig det går om man vrir kassa, men den er tung som et beist. Dette er en skikkelig dritt jobb, spør du meg. Når jeg gjorde dette fjernet jeg hele traversen. Trangt og jævelig å fjerne downpiper/lambdaer/deksler. Kassa er tung som bly. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 29, 2011 Dette er en skikkelig dritt jobb, spør du meg. Når jeg gjorde dette fjernet jeg hele traversen. Trangt og jævelig å fjerne downpiper/lambdaer/deksler. Kassa er tung som bly. Da gjør du det mye vanskeligere enn det trenger å være. Du skru ut de 6 sskruene på hver side som fester drivakslene til drivflensene, derretter skrur du ut alle skruene som holder kassa (11??) Sette en jekk under kassa, dra den 15cm ut så ned. Må mjukle litt for å få den forbi traversen, men det går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 29, 2011 Hva du enn gjør, la for all del ikke converteren sitte igjen på motoren når du tar kassen ut. Converteren må følge med girkassen, ellers er det stor sannsynlighet for at du ødelegger pumpen på girkassen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 29, 2011 Må mjukle litt for å få den forbi traversen, men det går. Kan du forklare denne mjuklingen litt nærmere? Såvidt jeg har sett kan det se ut til å gå hvis man vrir kassa en god del? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 30, 2011 Da gjør du det mye vanskeligere enn det trenger å være. Du skru ut de 6 sskruene på hver side som fester drivakslene til drivflensene, derretter skrur du ut alle skruene som holder kassa (11??) Sette en jekk under kassa, dra den 15cm ut så ned. Må mjukle litt for å få den forbi traversen, men det går. Jeg gjorde det for å få mye bedre plass.. Er ikke akkurat veldig stor jobb å fjerne travers;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...