#1 Skrevet November 18, 2004 Har en Audi 80 93 mod (B4) med vakumstyrt sentrallås. Denne har nå funnet ut at den skal låse seg selv uten at jeg har gjort noe for å låse denne. Det er ikke koblet til noen fjernstyring via alarm etc. Er det noen som har en idè om hva det kan skyldes? Noen kjente punkter som man kan sjekke? Håper noen har vært borti dette, og kanskje kan svare meg. MVH 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 22, 2004 Ingen som kan noe om dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 22, 2004 Det kan være at låseknappene dine går litt tungt, slik at når du låser opp bilen så går de ikke helt opp, og bilen vil da tro at du vil låse igjen, og drar alt ned igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 22, 2004 Jeg hadde akkurat samme problem på Passaten min. Det skyldes en feil med en bryter i bakluka. Bilen låste seg selv enten jeg kjørte med den eller den stod i ro. Måtte ta ut sikringen fordi dørlåsene gikk hele tiden. Billig å fikse, ca 700 mener jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 22, 2004 Har hatt dette problemet på en -98 A6. Dørene låste seg opp og igjen, vinduene levde sitt eget liv. Det viste seg at det var noe galt med dørlåsen på førerdøren, denne ble skiftet og alt ok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 22, 2004 På disse gode gamle sentrallåsene med vakuumstyring er det en kombinert vakuumklokke/giver som henger i enden på stanga ned fra låseknappen (ca, men du skjønner tegninga). Elektronikk-biten inni den kan feile og da kan den f.eks. gi beskjed om at det skal låses når som helst. Tror det kun er de i fordørene og bagasjelokket som har givere, og dermed kan være ødelagte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 22, 2004 Kan selvsagt være styreenheten også (integrert i pumpa). Er bare å begynne å feilsøke da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 22, 2004 Takker. Regner med at det er en endebryter eller lignende. Har bare ikke hatt tid til å skru opp dørsidene ennå. Bilen blir ikke brukt så mye om dagen, så da "plager" det meg liksom ikke. Skal få bilen inn på verkstedet til svogeren min, og skru det opp og sjekke det. Gidder ikke stå ute i det slapse/snøværet vi har her på Haugalandet om dagen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...