Treg på rattet etter bytte av tannstang.

Anbefalte innlegg

Har arvet gamle Golfen til far min å har brukt tiden før jul å romjula til å fikse en del småtteri. Nå er bilen eu-godkjent endelig. Men noe som er litt irriterende er at servoen virker litt treg på den bilen etter tannstanga ble byttet for noen år siden. Den var treg siden bilen kom tilbake fra verkstedet,fatter syns ikke den var så treg men jeg merka stor forskjell. Er det noe slags justering eller noe annet på tannstanga som kan gjøre at den blir lettere på rattet ? Har hatt samme bil selv med servo å den var mye lettere på rattet. Det er snakk om en 90 mod Golf forresten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk over slangene om der er slanger ligger i klem eller pumpa kan vere dårlig..var det ny tannstang som var sett på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk over slangene om der er slanger ligger i klem eller pumpa kan vere dårlig..var det ny tannstang som var sett på?
Alt av slanger er helt fine,pumpa er også bra. Den var helt fin på rattet dagen før den ble byttet tannstang på,dagen etter var den tregere. Så det skjedde liksom ikke over tid heller. Ingen ulyder av pumpen heller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

merkelig..er den like treig på heile svingradiusen eller ujevn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

merkelig..er den like treig på heile svingradiusen eller ujevn?
Like treig heile veien ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen lekasje?
Helt tett er det også. Men mener jeg har sett noe slags justering på tannstanga men vet ikke hva den er til. Synes det var så merkelig at den ble tregere på rattet med ny tannstang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja var merkelig..har skiftet på et par 2er golfer før men har ikkje sett noke justering..var normal på rattet begge gangene..men hør med møller kan sikker svare deg mer på det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ofte på tannstengene er det en justeringsskrue. Er på undersiden/oversiden rett ved der rattstammen kommer inn. Er en låseskrue, og en skrue/mutter som kan justere ett "press" som en fjær har på tannhjulet/tannstangen. Skal ikke strammes mer enn at selvopprettingen fungerer slik den skal, men hardt nok til at det ikke er klakkelyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ofte på tannstengene er det en justeringsskrue. Er på undersiden/oversiden rett ved der rattstammen kommer inn. Er en låseskrue, og en skrue/mutter som kan justere ett "press" som en fjær har på tannhjulet/tannstangen. Skal ikke strammes mer enn at selvopprettingen fungerer slik den skal, men hardt nok til at det ikke er klakkelyd.
Var noe slikt jeg trodde som var på tannstanga ja. Får ta en titt nedi motorrommet en dag å se om det er noe slikt der. Synes den er altfor treig på rattet med tanke på at det er servo å iallfall med 165/13 vinterdekk hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.