Anbefalte innlegg

For en stund siden så begynte servoen å lage endel ulyder. Har sjekket oljen og hørt litt med verksted. Men jeg tenkte å undersøke litt med noen som kanskje/ mest sannsynlig har vært borti dette før. Jeg vil jo tenke meg at det er servopumpen som er gåen? Men servoen fungerer fortsatt (vet ikke om det har noe å si?), men selve ulingen fra servoen høres veldig godt ved styring av rattet i liten hastighet og merkes ikke i større hastighet. Det er snakk om på en 96` A4 TQ.

Noen som har peiling?

Mvh Aleksander Åsvang

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Purrer på her......!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har lite olje eller gammel olje kan det bli ulyder. Du kan jo forsøke å bytte oljen og se om det blir bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom det er likt som på min passat 1,8T så er servoen drevet av en liten reim som ikke har strammehjul.. kan det være denne som er gåen?

hmm.. ble litt i tvil om hvordan dette hang sammen nå igjen...: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det!=) Skal prøve å bytte oljen før jeg gjør noe annet. Men vet ikke om det er samme oppsett, det skal jeg undersøke. Men er det noen som vet hvor man kan få tak i job guide/ T.O til audi på nett?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noe som kan være til hjelp :) :

[ATTACH]113270[/ATTACH]

Har også en ulyd fra servopumpa mi. Har du mulighet til å gjøre et opptak av ulydene "dine" ? Skal prøve å gjøre det selv i løpet av dagen.

Erlend

Ja, jeg skal få det fikset i morgen. Går det ann å legg ei lydfil her på tråden? Takk for linken!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du kan legge det opp som vedlegg slik som jeg gjorde med PDF-dokumentet. Du kan jo prøve.

Erlend

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det!=) Skal prøve å bytte oljen før jeg gjør noe annet. Men vet ikke om det er samme oppsett, det skal jeg undersøke. Men er det noen som vet hvor man kan få tak i job guide/ T.O til audi på nett?

JG / T.O. du liksom, snare are.

noen som kan beskrive lufing av servosystemet, eller er det kun selvluftende med å svinge ratt fra stopp til stopp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være foringene i toppen av dempertårnet som gnikker og lager en gummi mot gummi lyd? Hvis det er en sånn lyd du får frem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være foringene i toppen av dempertårnet som gnikker og lager en gummi mot gummi lyd? Hvis det er en sånn lyd du får frem.

tar meg friheten til å svare på denne da jeg har hørt lyden selv.

Det må ha noe me selve servopumpa eller servosystemet å gjøre da lyden er varierende med forskjellig belastning på servo (kraftigere ved stor belastning) og motorturtall. Ved null belastning på servo er det tilnermet ikke lyd i det hele å store.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde ulyd jeg å fyllte bare på servo veske så var lyden borte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tilleggs sp.mål: er det (evt hvor mye) skadlig å kjøre uten servoolje en kort periode? (f.eks. 3 oppstarter og litt manøvrering rundt om)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du hatt dette problemet? I så fall, hva gjøres for å utbedre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du hatt dette problemet? I så fall, hva gjøres for å utbedre?

Hadde samme problemet på min, smørte de inn med silikonfett og da var problemet borte...

ang ulinga..

har samme problemet selv, har fylt på servoolje så tviler på det er det... har egentlig tenkt å overhale den, men har ikke fått rota meg til å skru den av i snøværet.. spørs om jeg gidder..... virker som lageret kanskje er gåent på den også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.