#1 Skrevet November 18, 2004 hei,noen som har hatt av dørtrekka før? hva må av? skal bytte lista på døra,ser ut som den er skrudd innenifra så trekket må av:) fikk lista lakka på jobb i dag,så detta skal bli bra:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 18, 2004 Det er noeen unbrako skruer i framkant av håndtaket som du må løsne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 18, 2004 Løsne skruen som sitter bak dørhåndtaket innvendig. Det sitter tre stk umbracoer på undersiden av "armlenen", som løsnes på undersiden. Ikke skru de helt ut, holder å løsne noen runder. Trekk "armlenen" (fremste ledd) av, rett ut. Skru ut de to krokene som kommer frem (messingfarget). I bakkant av døra på innsiden sitter en liten blank skrue, skru ut denne. Løsne event. vindussveiv (tips! sveiv vinduet helt ned, da blir det lettere å ta av/på dørtrekket. Trekk dørtrekket rett opp, om du bøyer det utovervil du ødelegge festene til det, og det vil ikke bli kompakt når du setter det på igjen. Listene er festet med 3,7mm låseskiver (delenr: 2TA 853 582) med innvendige tenner. Disse fåes kun hos møller (biltema sine er 3,5mm og passer ikke), og koster 9,50kr per stk. Du trenger 8 stk per fordør, og 4 stk per trekk bak. Totalt 24 mao....Det er ikke mulig, slik jeg ser det, å bruke de gamle om igjen da de må skjæres i stykker med dremel el.l. for å få løsnet listene. Håper dette var til hjelp! mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 18, 2004 Den umbracoen som står bakerst må skrus helt ut. Ellers følger du beskrivelsen til Eivind Er forresten umbraco 4mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 18, 2004 Opprinnelig postet av Kristian L. Johnsen Den umbracoen som står bakerst må skrus helt ut. Ellers følger du beskrivelsen til Eivind Er forresten umbraco 4mm Umbraco 4mm ja, kan være litt vanskelig å treffe skikkelig om det er skrudd mye før i dørene (slet litt med en bil jeg bytta vindu på, ikke min). Har aldri behøvd å skru umbraco'en helt ut jeg...når man skrur de inn så strammer de ei klemme rundt de "krokene" i messing, slakker man de så løsner de fra krokene. mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 18, 2004 Peanuts, uansett så er det forskjell fra den bakerste til de to framerste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 19, 2004 Opprinnelig postet av Kristian L. Johnsen Peanuts, uansett så er det forskjell fra den bakerste til de to framerste jepp, den bakerste må helt ut hehehe...regner med Geir finner ut av det nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 19, 2004 Jeg bare ELSKER å ha rett :D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 19, 2004 Opprinnelig postet av Kristian L. Johnsen Jeg bare ELSKER å ha rett :D Men bare til en hvis grad, de to fremst trenger man fremdeles ikke skru helt ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 19, 2004 Opprinnelig postet av Eivind Windspoll Men bare til en hvis grad, de to fremst trenger man fremdeles ikke skru helt ut har da aldri sagt det... "Den umbracoen som står bakerst må skrus helt ut. Ellers følger du beskrivelsen til Eivind Er forresten umbraco 4mm" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 19, 2004 Opprinnelig postet av Kristian L. Johnsen har da aldri sagt det... "Den umbracoen som står bakerst må skrus helt ut. Ellers følger du beskrivelsen til Eivind Er forresten umbraco 4mm" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 19, 2004 Dette var egentlig ganske unødvendig, men Geir fikk det rette svaret til slutt Håper ingen admin/moder blir gale av å se dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 20, 2004 hm,får ut å ta en titt etterpå igjen da,jeg famla inni de hullene med en umbrakonøkkel,fant ikke no skruer, lyste inn og kunne ikke se en dritt pga små huller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 21, 2004 De er litt fomlete å få tak i, men tro meg, de finnes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 12, 2004 fikk bytta den i dag:) gikk greit å få av trekket i dag heldigvis. lista var skrudd fast med 8mm muttere,ikke no teite klips heldigvis:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 12, 2004 fikk bytta den i dag:) gikk greit å få av trekket i dag heldigvis. lista var skrudd fast med 8mm muttere,ikke no teite klips heldigvis:) Heldiggris! de klipsene kosta meg en liten formue, i alle fall sett i forhold til hva man fikk igjen for pengene... mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 12, 2004 de 8mm, er de skrudd rett på "pinnene" som kommer igjennom dørtrekket fra lista, eller har "pinnene" gjenger? For hvis 8mm muttere er ca 3,6 el litt mindre innvendig mål så er jo de bare å skru på "pinnene", og de vil gjenge seg opp selv. ganske genialt mao, selv om de ikke er ofte man tar av listene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 12, 2004 kjøpte de klipsa, og følte meg snytt for hva en betalte for de jeg å,hehe,var ikke rare greiene.ikke hadde de ett klips på lager ei gang.gjenger på "boltene" i lista ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...