Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med Poloen at den lugger/fusker mellom ca. 3500-4200 o/min. Det er uavhengig om motor er kald eller varm. Både før og etter det turtallet er den helt fin. Det er forøvrig en 1,4 60hk motor.

Noen som har vært borti det problemet før?

Utrolig irriterende nå som jeg hadde tenkt å selge den...

 

Er det noe å finne ut med VAG-COM?

Ringte VAG men de sa det var en stor feilsøkingsjobb : hjelp :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan slette eller flytte denne tråden her? Postet den feil...

Skulle hatt den i Teknisk - Mekanisk - Elektrisk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket/byttet luftmengdemåleren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært og kikket litt ja. Er litt usikker på hvor den står hen. Fant en sensor/føler nede på innsuget. Var festet med to torx-skruer og en grønn o-ring som tetning.

Kan ikke tenke meg at det var noe annet enn LMM så jeg sprutet noe cleaner på den og lot den tørke. Resultatet var det samme etterpå.

Mulig den er defekt i såfall...

Er feil på luftmengdemåleren en av feilmeldingene på vag-com?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som regel vil den ikke vises som feil....men man kan sjekke om den flower nok luft....du får si fra så kan jeg kjøre en diagnose på den.....har Vag-com liggende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har et problem med Poloen at den lugger/fusker mellom ca. 3500-4200 o/min. Det er uavhengig om motor er kald eller varm. Både før og etter det turtallet er den helt fin. Det er forøvrig en 1,4 60hk motor.

Noen som har vært borti det problemet før?

Utrolig irriterende nå som jeg hadde tenkt å selge den...

 

Er det noe å finne ut med VAG-COM?

Ringte VAG men de sa det var en stor feilsøkingsjobb : hjelp :

 

Er det store eller små lugg da?

 

Er det små, kan være hallgiveren i fordeleren som er i ferd med å ryke. Ganske vanlig på Polo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske store igrunn syns jeg.

Kjørte innover til Oslo her om dagen og da klarte jeg 100km/t i slak nedoverbakke! Det begynte med at den hang litt igjen på turtallet, men tok helt av på slutten. Lugget hele tiden uansett turtall nesten.

Stoppet bilen og lot den stå litt. Etter jeg startet gikk den slik som tidligere. Kun fusking på nevnte turtall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg som har en 2000 modell Polo som de har byttet tennspoler på 4 ganger. Den står på verksted nå... Motorhavari... Hadde samme symptomene som de 4 forrige gangene den hadde vært inne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde vært gull Christian. Kom med tid og sted så dukker jeg opp jeg vøttø : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er egentlig bare å stikke utom en dag så skal vi vel få lest av feila på den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.