#1 Skrevet Januar 18, 2009 Heisan. Har en Audi A6 3,0 CDi limo quatro 2005 mod som har mistet tv signalet sitt. Møller bare løfter på skuldrene. Vet det skal finnes digitale dekodere. I min bil ligger et helt rekk av moduler på venstre side. Spørsmålet er.. Finnes det en modul som erstatter en jeg har fra før, eller? Hvem selger denne? Hva koster den? Klarer jeg å montere den selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 18, 2009 (endret) Det du har pr dags dato er sikker en analog tuner. Og som det har vart snakk om påp tv og i media så ble analoge nettet avstengt og gått over på digitalt terestrial hvis jeg ikke tar helt feil nå. Så den tuner du har i dag er for så vidt en inngangs billet til det digitale nettet. Du trenger da en Digital tuner og kabel settet som da kobles mot den existerende tuner så har du da digitalt tv. På den du har i dag har du og mulighet for 2 source video enheter hvis jeg ikke tar helt feil. Om du har litt elektro bakrun eller rein bil mekk med noen timer med ledninger så bør du klare det. Det er vel noen fiber kabler og resten er vanlige ledninger. Kanskje noen vet noe mer jeg ikke fikk med her så får vi se. kan se lit mer på ting og kostnader her http://www.kufatec.de/shop/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 18, 2009 (endret) Du kan sikkert montere en digital mottaker slik jeg forstår du du spør etter, men husk at denne må ha støtte for dekoderkort og dekodingen vi bruker her til lands. Var og forhørte hos hos kufatech om en slik boks på en maken bil for ett år siden, da kunne de ikke garantere at det ville fungere, og i etterkant kan jeg ikke se hvordan det skulle gå da det ikke fins noen dekoderenhet i det de solgte den gang. Det er ikke vanlig med dekoding av det digitale nettet ute i europa, der er det fritt fram som det gamle analoge nettet og man kan motta signaler uten dekoderkort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 18, 2009 For å kaste enda mere salt i såret: Norge bruker H.264 (mpeg-4) codec på sine digitale bakkesendinger, ellers i Europa mpeg-2. Og etter hva jeg har funnet ut er vi et av de få landene som har dette nye forbedrede systemet, som kan sende HD, noe som igjen tilsier at markedet for mobile enheter er ytterst lite i verdenssammenheng, som igjen betyr at dette ikke finnes ennå. Jeg har selv vært i kontakt med produsenter av mobile TV-tunere i Kina, hvor mye av tilsvarende produkter produseres, men ingen setter igang produksjon av dette uten å få en bestilling på minst 1000 stk. Så om du finner en bil-modul eller tuner som passer for norske forhold, og som kan brukes her, så si ifra! Jeg skulle isåfall ha en til RNS-E...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 19, 2009 Som nevnt over så finnes ingen tuner for bil som fungerer i norge, pga mpeg-4 vs mpeg-2 i resten av europa. Så da må man bare smøre seg med tolmodighet til resten av europa skal oppgradere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...