Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med sportsavgass til audi a6 2.5 tdi?? Hvordan er dette effektmessig for bilen? og hvordan er det lydmessig?

Er det noen som har montert slikt og hva kostet det?

(Fremre og bakre lyddempere, komplett?)

 

Er takknemlig for alle svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte på min 1.9TDi og plukket samtidig av kat'en.

 

Det blåser bra, og motoren drar bedre på høyere turtall. Men om effekten økte så mye, det tviler jeg på. :)

 

På neste TDi kommer jeg til å beholde det orginalt ihvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var faktisk idag innom Svendsen eksos og forhørte meg om pris på sportseksos til min A6 1,8TQ Avant.

 

De kunne levere Supersprint (http://www.supersprint.com) i rustfritt stål (hele pottene er riktignok forkrommet). Siden jeg har Quattro har bilen eksosutløp på begge sider bak og til min bil ville et komplett anlegg fra midtre potte og helt bak komme på ca. 17500,-. Alternativt kan man klare seg med bare de bakre pottene og disse ville komme på i underkant av 10000,-

 

Jeg vet at Remus også levere sportseksos til denne bilen (http://www.remus.no), men da kun bakre potte som ifølge dem skal være nok. For en A6 2,5 TDI uten Quattro koster denne ca 4600,- inkl. mva. Dersom du har Quattro må du ha 2 potter som koster ca. 3100, - pr. stk.

 

For å sjekke ut hvordan lydbilde endrer seg ved montering av remus kan du sjekk noen lydopptak som ligger på http://www.remus.at.

 

Effektøkningen ved montering av sportseksos er nok relativt beskjeden, kanskje du kan håpe på 1-3%, men lydbildet vil nok endres vesentlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men nå kan ikke effektannlegg på tdi og bensinmotor sammenlignes. Det å få tøff lyd fra en tdi er nesten umulig. Blir bare en blanding av traktor og lastebil. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Men nå kan ikke effektannlegg på tdi og bensinmotor sammenlignes. Det å få tøff lyd fra en tdi er nesten umulig. Blir bare en blanding av traktor og lastebil. :)

 

Det er en av grunnene til å velge bensin fremfor diesel:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for veldig bra svar.

Og siden jeg jo har quattro og vil montere hele pakka ser det ut til at det blir dårlig med julegaver på slekta gitt. he he....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som du har en plan.

 

Hold oss oppdatert om hvordan den utvikler seg, da det sikkert er flere enn jeg som også vurdere dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk også http://www.Ray.se .Simons er vel kjent for å være noe billigere. Har hørt folk klage på kvaliteten, men jeg har hatt et slit anlegg i to år uten antydning til rust eller annen sullball. Kan lønne seg og handle i Sverige forresten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferrita hadde mildt sagt et meget begrenset utvalg til A6 og simons kunne bare levere til A6'er eldre enn 2002. Det betyr at f.eks. ferrita må bygget et anlegg spesielt til den aktuelle bilen, men hvordan blir dette i forhold til godkjennelse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat fått godkjent min bil med spesialbygget eksos fra Ferrita;) Det er bygget hele veien med rake rør istedenfor kat. hadde på kat ved godkjenning, intet problem :D Vil også skryte litt av både service og jobben til Ferrita.no (Jørgenrud) : ja : Det ble veldig bra og du får det som du vil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror KK-Eksos hadde 3" på A6 sin med ei potte han påsto det ble veldig bra, tror det var Ferrita

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Effektannlegg på A8 2,5 TDI ble slettes ikke verst... disel lyden forsvant. Ganske rå lyd. Ikke det samme som bensin da men... Denne hadde også kn filter og chip i fra dalbeck.

 

Kan anbefales. : ja :: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferrita hadde mildt sagt et meget begrenset utvalg til A6 og simons kunne bare levere til A6'er eldre enn 2002. Det betyr at f.eks. ferrita må bygget et anlegg spesielt til den aktuelle bilen, men hvordan blir dette i forhold til godkjennelse?

 

Det er jo nettopp dette Ferrita driver med, bygger direkte på bilen! Man kan ikke bestille ferdig-eksos for egenmontering derfra, de må ha bilen hos seg og bygger direkte for å få 100% passform og at det passer motoren / kundens ønsker.

 

KK eksos som var i Kongsberg (vet ikke om han driver fortsatt?) var leverandør av Ferrita såvidt jeg vet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har supersprint hele vegen på min A4 1.9 Tdi, dette var jo som en drømm å montere alt bare rett og slett passa sammen uten slit og strev...

Dette er absolutt å anbefale. Jeg merker veldig godt forskjell på bilen med dette i forhold til uten, den drar mye bedre, men jeg har da chip og åpent filter i tillegg da.

Jeg har iallefall bare gode erfaringer med supersprint. : ja :

 

JTE

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det my som skrurrer for meg må jeg si.

1. Har snakket med forskjellige trimmfirmaer som sier at sportseksos på TDi ikke gir noe effektøkning.

2. Åpent filter på TDi er bortkastet tid og penger da en dieselmotor aldri vil trenge så mye luft at et orginalt rent filter ikke klarer å levere det.

 

Hvis jeg har feil og noen kan forklare hvorfor så takker jeg for det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får se på bilen min når jeg er ferdig. Bygger eksos på en A4 2.5tdi. Skal raportere om jeg merker noe forskjell. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Effektannlegg på A8 2,5 TDI ble slettes ikke verst... disel lyden forsvant. Ganske rå lyd. Ikke det samme som bensin da men... Denne hadde også kn filter og chip i fra dalbeck.

 

Kan anbefales. : ja :: ja :

Høres bra ut. Må bare skrape sammen noen grunker nå da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.