Bygge om A4 b5 til S4 B5. Godkjenningspapirer?

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som har bygd om fra a4 til s4 i norge og har godkjenningspapirer? Jeg mangler kun en bekreftelse på at råkarosseri i a4 og s4 er likt eller har samme styrke.

Christian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om ikke Morten Bondø gjorde dette en gang?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om ikke Morten Bondø gjorde dette en gang?

Er i kontakt med han.Han prøver å hjelpe meg. er fra ham alle delene kommer så:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S4 og A4 karosseri har såvidt jeg vet samme delenummer. Skulle i teorien være nok å vise til dette, evt få en utskrift med stempel fra Møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S4 og A4 karosseri har såvidt jeg vet samme delenummer. Skulle i teorien være nok å vise til dette, evt få en utskrift med stempel fra Møller.

Jeg har prøvd å få dette men dem vil ikke det til meg????? Fikk faktisk et meget seriøst svar fra BT på denne ombyggingen. det var imponerende

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo dra på Møller å si du vil kjøpe et A4 B5 råkarosseri og få en prisbekreftelse på dette, samt å dra på en annen Møllerforretning og si du vil kjøpe et S4 B5 råkarrosseri og få prisbekreftelse på dette. Da er det jo stemplet og signert og du har papirer å vise frem til mtp delenr og slikt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er kriteriene for å få det godkjent? Bremser, understell osv...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan har dette gått?

Jeg driver selv med en forundersøkelse, har søkt å fått positivt svar fra biltilsynet om godkjenning av ombygging fra A4 - S4, men i stedet for 2,7t vil det bli 1,8t ekstrem bygg:) Alt ser ut til å gå veien og få bygget godkjent. Men, de er opptatt av dette med råkarosseri, kan det bekreftes at det er samme delenummer?. Det står følgende i brevet fra BT: Ombyggingen kan godkjennes hvis det fremlegges dokumentasjon fra fabrikant eller godkjent laboratorium... Hmm, hvor finner jeg en slik lab?

Bilen er planlagt brukt i flere sammenhenger å konkurranser. Så bur er et must ihht. bilsportforbundet. Der sa biltilsynet nei, kan godkjenne alt bortsett fra akkurat det:/ Eneste unntaket er å få rally lisens, men da får jeg bruks begrensning. Altså kjøring til fra trening, til løp etc. Er det noen her inne som har fått godkjent bur i gatereg. bil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i etka står dette. delenr a4 sedan:8d5 800 403 AK. s4 sedan:8d5 800 403 AP. dette er karosseri med soltak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, det betyr vel at det er samme delenummer, men med og uten soltak?. Forøvrig får man ikke rally lisens på A4 da den aldrig har være FIA homoligert i gruppe a, men hastighetslisens er selvfølgelig mulig. Men jeg vil få alt godkjent fordi jeg rett og slett godkjenner bilen på biltilsynet først med nødvendig dokumentasjon. Så ordner jeg meg et godkjent skrudd bur så jeg monterer rett og slett det før årsgodkjenning og vognlisens. Nå venter jeg bare på endelig beskjed fra tollvesenet. Er det like positivt får jeg bare begynne å lete etter gode emner:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, det betyr vel at det er samme delenummer, men med og uten soltak?.

Nope, det betyr at de har forskjellig delenr på kaross til A4 og S4 :(

Sjekka ETKA selv nå, å jeg finner ingen 2000-2001 S4 kaross som deler delenummer med andre biltyper i Audi gruppen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kommer mest sannsynlig av forskjeller på karroserri som ikke er av betydning. Kan være så enkelt som en brakett for en tank etc som er forskjellene på karroserriet. Det er da styrken på karroseriet som skal "legges" til grunn. Dette er noe som det sikkert finnes TUV dokumenter på. Og disse dokumentene vil da samsvare imellom a4 og s4 om det ikke er slike forskjeller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger dokumenter på at A4 og S4 fra 97mod er like i styrken på karroseriet, noen som kan hjelpe med dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

forsjellen i dele.nr kan også være pga at de er produsert i forsjellig tider.. eller tar jeg feil der??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

forsjellen i dele.nr kan også være pga at de er produsert i forsjellig tider.. eller tar jeg feil der??

Nei, det er som overnevnte sier at det er forskjeller på braketter, og eventuelle forsterkninger.

Om en kan tysk godt nok, så går det jo ann å ringe TÜV eller dekra, å høre om det finnes dokumentasjon som sammenligner karosseriene A4 imot S4..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Historier skal ha det til at alle Audi sine S modeller har dobbelt så mange punktsveiser som normale modeller for å øke stivheten på karosseriet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sendt mail til Tüv og dekra nå, så får vi se hva som kommer ut av det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått svar fra Tüv og dekra, ble av de henvist til audi Tyskland. Sendte de mail og endte opp med svar fra møller om at INGEN kan avkrefte eller bekrefte forskjeller i karrosseri! Spurte om det var mulig å få tak i en eller annen form for dokumentasjon, men nei! Jeg er absolutt ikke alene om slike prosjekter, og jeg syntes det er dårlig at de ikke legger to pinner i kors for oss entusiaster. Selv om de ikke nødvendigvis tjener penger på oss som bygger direkte.! Men gode prosjekter selger, og er god reklame. Eneste mulighet er å få en LAB til å dokumentere likhet. Noen som kan betales for det da mon tro, hehe. Biltilsynet kan jo ikke si nei til et slikt dokument. Finnes jo ingenting som kan avkrefte det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper at biltilsynet overser den siste bokstavkoden. Driver å krangler om det samme selv.

Hadde en hatt en form for "kodeknekker" så hadde jo alt løst seg.

Tviler sterkt på at karosseriet er annerledes, kan jo heller ikke basere seg på rykter om flere sveisepunkter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper at biltilsynet overser den siste bokstavkoden. Driver å krangler om det samme selv.

Hadde en hatt en form for "kodeknekker" så hadde jo alt løst seg.

Tviler sterkt på at karosseriet er annerledes, kan jo heller ikke basere seg på rykter om flere sveisepunkter.

Har du prøvd utskrift fra AKTE ? Vil dem ikke godta denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring gutta på S-sentrum. Harald, har vel gjort denne konverteringen, og fått det godkjent. Han greide å bevise at karosset er likt mener jeg å huske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring gutta på S-sentrum. Harald, har vel gjort denne konverteringen, og fått det godkjent. Han greide å bevise at karosset er likt mener jeg å huske.

Noen som kjenner Harald på S-Sentrum? betaler godt for en evt dok på at karosseriene er like. er alt jeg mangler ifølge skriv jeg har fått ifra BT

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne!! Noen som kan hjelpe? jeg pratet med biltilsynet idag. og jeg trenger dok på at styrken på råkarosseriet i a4 og s4 er lik...eller at bokstavene som er forskjellige i delenr ikke har noe med styrken å gjøre.

Christian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt sen tilbakemelding men fikk bilen godkjent som S4 i sommer :)

_MG_6983-Edit.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med godkjenning :)

Kanskje dele med oss andre så vi kan ha nytte av det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.