Anbefalte innlegg

Ingen superbilder selv, men det er det kanskje andre som har? Artig å se hva folk møter på av situasjoner i snøkaoset...

Men det er jaggu godt å ha quattro på dager som i dag...

DSC00083.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snøkaos ja, med en gang det kommer litt snø så er det jo snøkaos oslo/akershus, skulle ønske det kom litt snø her på vestlandet også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt brøytebil i dag jeg også, klarer meg veldig bra uten 4x4 og piggdekk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke mye til før det kalles snøkaos sør i landet heller ser jeg.....: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søringer og snø, det er dårlig kombinasjon. Folk kan ikke kjøre bil, og ikke er dem forberedt. Er tross alt vinter, og da pleier det å komme snø.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også presterer "by" idiotene og si kaos på E6, alle veit jo at E6 går jo landet rundt:P (Må ikke finne på og si hvor på E6) Men de fleste veit jo at det er på østlandet folk som regel ikke kan kjøre bil. Sterke ord, men blir så oppgitt over og ligge bak en bil i 40 når man fint kan kjøre i 80 som er farsgrensa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søringer og snø, det er dårlig kombinasjon. Folk kan ikke kjøre bil, og ikke er dem forberedt. Er tross alt vinter, og da pleier det å komme snø.

Må ikke ta alle under en kam nå... Jeg har ingen problemer. Hadde ikke det når jeg kjørte bakhjuls- eller forhjulstrekk heller. Litt av problemet er når det ikke blir måkt eller at folk blir måkt inne der de står parkert. Da blir det fort kaos i trange bygater. Og det er jo nesten ikke en person i hele oslo som eier en spade... +enkelte menneskers totalt manglende ferdigheter på glatt underlag...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det verste er den forbanna måkinga, har akkurat vært ute og gravd fram garasjen... : mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det verste er den forbanna måkinga, har akkurat vært ute og gravd fram garasjen... : mad :

varmekabler i bakken da veit du, koster ikke så mye i strøm som folk tror, for du skal ikke varme veien, bare he + grader og når det er 0 eller -1 til -2 ute og snør så trenger du bare og varme 3-4 grader før det smelter/ikke legger seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å ikke ta alle under én kam får jeg vel si at ENKELTE søringer fortsetter å sjokkere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var lettere snøkaos og bannskap på morran i dag med drøy 20 cm nysnø. Som vanlig kom i ikke traktoren vi har avtale med før kl 14. Så da var det bare frem med skuffa (etter å ha satt seg nesten fast i første omgang), lage en liten stripe, snu bilen, full gass ut av garasjen, og null sikt i 150m før jeg "traff" hovedveien. Guttungen på 7 synes det var morsomt da :P Det verste var vel at når måke-j***** endelig kom så tok han ikke oppkjørselen vår siden jeg allerede hadde måket vekk en liten stripe. Så da var det på'n igjen med en kosetime med skuffa : mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når sessongens første snøfall kom så kjørte jeg på 245.30 sommerdekk og var 12 mil unna vinterdekkene, må innrømme at jeg var en av de som holdt 40-50 mellom drammen og forbi hof\vestfold.. I går var vi ute å leka på snøføret, og til morran idag så brukte jeg bilen til å trampe ned det som var av snø i innkjørlsen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var jo ikke akkurat snøfritt her på bygda før det kom dalende ned nå nylig. Noen er skjemt bort med bar asfalt nesten hele året...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Caddy'n klarte seg fint den.. Bare å måke så jeg kom fram til bilen, og gi gass... 30cm snø gikk fint.. Greit med skikkelige dekk :) Nokian Hakapelita 4 piggfritt.

Men skal innrømme at jeg savner 200'n gitt.. Overlegent å kjøre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir fort kaos når prioritert virkemiddel mot snø er salt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og med snøkaoset kommer ungguttene med sladdekaoset (som meg) og finner fort ut at grøfta er ett sted man ikke vil være :)

Quattro, vil jeg si, er overlegent, en hiace (veit de suger på vinterføre) tværra nedi bakken her, så jeg dro ned og spadde han løs og dytta så han kom seg ned, da kjørte jeg ned med a3en og snudde, og kjørte opp bakken, som var delvis av is, med piggfritt, uten hjulspinn :) Null stress å ta seg frem i 40cm snø heller :) Bare man har fart og ikke stopper, selv om det er fullt mulig å komme igang igjen da og ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble noen mil sidelengs i går med 100`n ja : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

brukte opp nærmere 40-50 liter jeg, over halv tank hvertfall, haha :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns det er så gøy at mange som ikke ferdes på sentrale østlandet bruker slike snøfall til og stemple alle østlandsfolk som idioter i trafikken. Når det på en solfyllt og varm dag kan være kø fra Asker og inn til Oslo (ca to mil) Så sier det seg selv at det blir kaos når det skal brøytes og sladdes samtidig. Og de fleste som har brukt mer en 2 timer i oslo på en snøfyllt dag vet at det er et problem med hvor man skal gjøre av snøen. Det er ikke bare å skyve den ut på endeløse jorder eller store trafikkmaskiner. Det er også så vanvittig mye mere biler som ferdes på østlandet, at egentlig er det helt urelevant å sammenligne det med noen av de andre større byene i Norge. Brøyteproblemene her i Drammen foreksempel er patetiske i forhold til hvordan det er i oslo. Rett og slett forde det ikke er plass til snøen, det er jo bygårder og dobbeltparkeringer overalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit med 4 motion i dissde dager ja.. Måtte glise for meg selv i dagtidlig når mor ga gass med octavian og pappa dytta bak for å få bilen ut av gårdsplassen (Framhjulstrekker) Og jeg noen minutter senere lot passaten dra seg fram uten å nesten gi noe gass! Hehe: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting som faktisk beviser at oslo folk ikke er helt trygge bak rattet.. var ei dame med en bmw 4x4 som kjørte i grøfta, ringte viking tror jeg det var og forklarte at bilen gikk i grøfta selv om det var 4x4. Så gikk viking mannen ut av bergingsbilen og satt seg i bmw'en og rygga opp... Det greier ikke byfolk selv:P

Flamer som bare rakkern, men jeg veit at det slettes ikke er alle som er sånn, men uheldigvis bor dem fleste i Oslo området.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må le jeg,alltid den samme visa..."søringer og snø"...det er det dummeste jeg hører,hvor mye nordlenninger bor det ikke her nede sier jeg bare...invaderer jo hovedstaden og syter på kjøringa til "søringene"...hallo sier jeg bare...aldri hatt problemer jeg i alle årene jeg har vært på veien,men da er vel kanskje unnskyldninga at jeg har nordlandsblod i årene...LANGT tilbake i slekta?...: haha : ja okey

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var i Oslo selv i mårest, og i går. Kaos ja, så mye dårlig kjøring ja, og like mye dårlig (ingen) brøyting ! Måtte ut å hjelpe en ny landsmann som satt i en Transporter T4 og spøla på flatmark, hadde klampen i bånn i 1.gir. og slik sto han ganske lenge før jeg gikk ut av bilen og bort til han. Etter å har forklart vedkommende at det var smartere og bare gi litt forsiktig gass og gitt han en liten skubb for å komme opp av hullet han hadde laget gikk det da utrolig bra :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir fort kaos når prioritert virkemiddel mot snø er salt.

Helt enig. Ser jo brøytebilen med skjæret over snøen mens saltet spruter ut..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.