#26 Skrevet Januar 20, 2009 (endret) En ting som faktisk beviser at oslo folk ikke er helt trygge bak rattet.. var ei dame med en bmw 4x4 som kjørte i grøfta, ringte viking tror jeg det var og forklarte at bilen gikk i grøfta selv om det var 4x4. Så gikk viking mannen ut av bergingsbilen og satt seg i bmw'en og rygga opp... Det greier ikke byfolk selv:P Flamer som bare rakkern, men jeg veit at det slettes ikke er alle som er sånn, men uheldigvis bor dem fleste i Oslo området. For alt du vet, så var hun halvt møring. Skal love deg at det hadde vært lignende tilstander i Hareid hvis det hadde bodd 573 388 innbyggere der. Eller 1263 innbyggere pr km² som det er i Oslo kommune. Skal vi regne Stor Oslo, så er det snakk om 856 915 innbyggere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 20, 2009 Nå snør det farsken dundre meg igjen, og jeg som flytta for å unngå faenskapet... Vel, her er det ingen annen råd enn å følge fjellvettsregel nr. 11 og gå å grave seg ned langt under dyna... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Januar 20, 2009 Tror jammen snøen er glattere på østlandet jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Januar 20, 2009 Og de fleste som har brukt mer en 2 timer i oslo på en snøfyllt dag vet at det er et problem med hvor man skal gjøre av snøen. Det er ikke bare å skyve den ut på endeløse jorder eller store trafikkmaskiner... Brøyteproblemene her i Drammen foreksempel er patetiske i forhold til hvordan det er i oslo. Rett og slett forde det ikke er plass til snøen, det er jo bygårder og dobbeltparkeringer overalt. Er ikke akkurat problemfritt i oslo når det kommer til brøyting.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Januar 20, 2009 hahaha. litt måking for å komme seg ut der ser jeg! Ryddet snø rundt å av alle bilene på jobben ett par dager nå, gud for noe dritt! .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Januar 20, 2009 Ironi på: Gleder meg til en dag på veien i dag... ironi av: Skal i dag kjøre Drammen - Kjeller - Skedsmo - Son - Drammen, dette blir en laaaaang dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Januar 20, 2009 Skjønner ikke hva dere klager over (noen av dere) Send gjerne alt nordover for her i Hammerfest er det manko på snø. Hilsen misunnelig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Januar 20, 2009 Vi har ikke snø i Molde heller. Like greit nå som jeg er uten bruksbil, og trasker på jobb hver morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Januar 20, 2009 http://www.vg.no/nyheter/vaer/artikkel.php?artid=550549 så fantastisk... det merkelige er at det er nesten bare østlandet som får så mye oppslag ang. folk som kjører ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Januar 20, 2009 Tema 1: Brøyting, kommunens brøytemannskaper er relativt udugelige, en ting er at de brøyter inne innkjørsler og biler som står parkert på gaten, en annen ting er at enkelte steder så driter de i å ta den snøen som igår var hardpakket (les:10-20cm hardpakket) som idag er 10-20cm dype slaffs spor enkelte steder, greit nok med quattro, men med dugelig senka bil så blir tilogmed jeg skeptisk enkelte steder.. Tema 2: Hvordan kan dette komme like overraskende hvert år, en ting er årets første snøfall, alle vet at nordmenn utsetter ting til det siste, men nå er vi tross alt midt i januar, da bør man faktisk kjøre med vinterdekk, og tung transport sjofører bør ha kunnskap om hvordan man kjører til sides og legger på kjetting da disse sjoførene står for en stor prosent av trafikk problemene når det er dager som disse.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Januar 20, 2009 Tema 1: Brøyting, kommunens brøytemannskaper er relativt udugelige, en ting er at de brøyter inne innkjørsler og biler som står parkert på gaten, en annen ting er at enkelte steder så driter de i å ta den snøen som igår var hardpakket (les:10-20cm hardpakket) som idag er 10-20cm dype slaffs spor enkelte steder, greit nok med quattro, men med dugelig senka bil så blir tilogmed jeg skeptisk enkelte steder.. Tema 2: Hvordan kan dette komme like overraskende hvert år, en ting er årets første snøfall, alle vet at nordmenn utsetter ting til det siste, men nå er vi tross alt midt i januar, da bør man faktisk kjøre med vinterdekk, og tung transport sjofører bør ha kunnskap om hvordan man kjører til sides og legger på kjetting da disse sjoførene står for en stor prosent av trafikk problemene når det er dager som disse.. Tema 2: Helt enig i at det er tungtransporten som skaper mye av problemene, og det skyldes jo i stor grad at sjåførene i stor grad ikke kan kjøre på vinterføre, men legg merke til en ting; Når det er et vogntog som sperrer veien, så er det i sikkert 99% av tilfellene en bil registrert på østlandet, eller en utlending, aldri biler fra vest eller nord norge... Kjører selv ca 70-80K km i året med vogntog, og har ikke hatt på kjetting siden 2003. Det skyldes nok i stor grad at vi nordfra faktisk bruker vinterdekk når det er vinter (logisk nok, er det ikke?), samt at vi faktisk kjører på vinterføre flere måneder i året, og dermed vet hvordan vi skal behandle kjøretøyet under slike forhold. Skulle det derimot bli behov for å legge på kjetting (hvilket det aldri er på snøføre), så vet jeg godt hvordan jeg skal montere kjetting... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Januar 20, 2009 Når det kommer til vær er østlendinger det mest patetiske folkeslaget som finnes (det gjelder for mye annet også, men nå er det vær vi diskuterer: smil : ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Januar 20, 2009 Når det kommer til vær er østlendinger det mest patetiske folkeslaget som finnes (det gjelder for mye annet også, men nå er det vær vi diskuterer: smil : ) Den svei skikkelig når det kommer fra en sjøsame du.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Januar 20, 2009 (endret) Når det kommer til vær er østlendinger det mest patetiske folkeslaget som finnes (det gjelder for mye annet også, men nå er det vær vi diskuterer: smil : ) Dette er den latterligste kommentaren som noen sine har blitt postet på dette forumet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Januar 20, 2009 Dette er den latterligste kommentaren som noen sine har blitt postet på dette forumet. Den svei skikkelig når det kommer fra en sjøsame du.... Dette er en diskusjon dere ikke ønsker å ta gutter... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Januar 20, 2009 Jeg er ikke en av de patetiske hvertfall, Terje... JEg har gode vinterdekk, og veit hvordan jeg skal håndtere bilen min Sånne som kjører 30km/t langsetter veien fordi det snør eller er snø på bakken er noget trafikkfarlige de også! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Januar 20, 2009 Når det kommer til vær er østlendinger det mest patetiske folkeslaget som finnes (det gjelder for mye annet også, men nå er det vær vi diskuterer: smil : ) Hehehehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Januar 20, 2009 Når det kommer til vær er østlendinger det mest patetiske folkeslaget som finnes (det gjelder for mye annet også, men nå er det vær vi diskuterer: smil : ) Dessuten må noen slå opp betydningen av folkeslag;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Januar 20, 2009 Kult med snø om vinteren da!! Det som er kjedelig at det skjer som regel mye ulykker her langs Riksvei 3 med tragisk utfall når føret blir som nå. Må nok legge til at det er mye pussig kjøring i Oslo, men det er mange der som kan å kjøre bra også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Januar 20, 2009 La det snø! Ser på værvarselet, og det ser ut som om det blir en KANON hyttetur om under to uker, til fjellheimen Endelig noe østavær, da daler det ned på hytta:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Januar 20, 2009 For alt du vet, så var hun halvt møring. Skal love deg at det hadde vært lignende tilstander i Hareid hvis det hadde bodd 573 388 innbyggere der. Eller 1263 innbyggere pr km² som det er i Oslo kommune. Skal vi regne Stor Oslo, så er det snakk om 856 915 innbyggere. Men hallo!!! over 2500 kjørte ut i Oslo, kaos eller ei, de kan ikke kjøre etter forholdene, eller kan ikke kjøre i det hele tatt da de ikke har egenskapen og bedømme, velger man og bosette seg midt på søppeldynga så må man regne med det stinker søppel.. Man velger og bo i oslo, så og klage over at det bor så mange der er som og skite i eget reir, flytt og bidra til at det blir bedre... Må presisere at når det bor så mange der så ville det vært rart om alle kunne kjøre bil... Er alltid en tulling på bygda også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Januar 20, 2009 Jeg fikk hvertfall svingt spaden i dag da jeg skulle hente TDK'en i Drammen sentrum etter en tur til Bergen... Hadde selvfølgelig ikke spade i bilen, men fikk lånt i huset ved siden av. Og jeg spadde snø med et stooort smil om munnen, har ikke opplevd så mye snø på mange år. En viktig faktor her er også at jeg ikke hadde dårlig tid og dermed ikke var stresset Folk som kjørte forbi bare smilte og hilste på meg, gav meg tommelen opp osv. Ja, bortsett fra ei sur kjerring (med ihjelkjørt clutch etter kjøringa å dømme) som måtte riste på hodet til meg fordi jeg sto halvveis uti veien (var god nok plass til å kjøre forbi, og det var heller ingen trafikk å snakke om) og spadde av resten av snøen. Synes det er bedre å bruke 10 min ekstra på å få bilen helt snøfri enn å kjøre rundt med et par kubikk snø på taket (til fare for andre trafikanter når den blåser av...) Slik så det ut før jeg begynte (har dessverre ingen "etter"-bilder da mobilen gikk tom for strøm..): 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Januar 20, 2009 Jeg fikk hvertfall svingt spaden i dag da jeg skulle hente TDK'en i Drammen sentrum etter en tur til Bergen... Hadde selvfølgelig ikke spade i bilen, men fikk lånt i huset ved siden av. Og jeg spadde snø med et stooort smil om munnen, har ikke opplevd så mye snø på mange år. En viktig faktor her er også at jeg ikke hadde dårlig tid og dermed ikke var stresset Folk som kjørte forbi bare smilte og hilste på meg, gav meg tommelen opp osv. Ja, bortsett fra ei sur kjerring (med ihjelkjørt clutch etter kjøringa å dømme) som måtte riste på hodet til meg fordi jeg sto halvveis uti veien (var god nok plass til å kjøre forbi, og det var heller ingen trafikk å snakke om) og spadde av resten av snøen. Synes det er bedre å bruke 10 min ekstra på å få bilen helt snøfri enn å kjøre rundt med et par kubikk snø på taket (til fare for andre trafikanter når den blåser av...) Slik så det ut før jeg begynte (har dessverre ingen "etter"-bilder da mobilen gikk tom for strøm..): Er utrolig hvor viktig det er å ha GOD tid. Kjenner jeg blir så avslappa når jeg ikke skal rekke noe. Kjørestilen blir også helt forandret. Sure gamle kjerringer driter vi i:) Så ut som nok jobb det der, men for å se det på den lyse siden ville nok ingen tatt seg bryet med å stjele den når de må måke av all snøen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Januar 21, 2009 Syns de kan komme snø på sunnmøre så ej får bruke quattro'n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Januar 22, 2009 kunne godt komme en halv meter i molde området også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...