#1 Skrevet Januar 19, 2009 Ser litt på senkesett her, og lurer på en ting; Jeg har en A3 8P med 75kw (102hk), og ser på KW v2. I henhold til denne lista, så skal jeg ha 15210069 (eller 15210039, ser ingen forskjell på dem?). http://www.dim-technik.de/main_produkte/main_auto/main_fahrwerk/Gewinde-Fahrwerke/KW/main_gewfw_audi.htm Så er mitt spørsmål, 15210040 er tydeligvis beregnet på 100-147kw. Vil dette passe på min bil? Ser at vekta dette settet er godkjent for høyere vekt, ergo vil det bli litt stivere (om noe), men vil det være mulig å få det på min bil? Godkjenning? Regner med godkjenning av tyngre bil enn fjærene er godkjente for er vanskelig, men her er det jo omvendt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 19, 2009 Passer sikkert fysisk, og bilen kan bli noe stivere og/eller høyere enn oppgitt. Se i godkjenningspapirene om det står spesifisert spesielt 100 til 147 kW eller om det står "opp til 147 kW" eller lignende, det er avgjørende for godkjenning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 19, 2009 http://www.kw-gmbh.de/kw_upload/Gutachten/ga2004-ktvstutt-ex-0239_1.pdf Eneste jeg ser er vektbegrensning bak, hvor det er oppgitt min/max-vekt..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 19, 2009 Hvis du søker opp TUV papirene til begge sett på KW sine sider kan du jo sammenligne om det er samme fjærbein, fjærer og hjelpefjærer. Edit: Etter linken du la ut så er det forskjell i diameter på fjærbena. ..39 har 55mm ..69 har 50mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 19, 2009 Ja, så etterpå at diameteren er annerledes. Jeg har 55mm på min. Men er usikker på godkjenninga på 40-settet - noen som vet akselvektene på en 102hester? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...