Audi A3 8P - Bruke senkesett beregnet på kraftigere motor?

Anbefalte innlegg

Ser litt på senkesett her, og lurer på en ting;

Jeg har en A3 8P med 75kw (102hk), og ser på KW v2.

I henhold til denne lista, så skal jeg ha 15210069 (eller 15210039, ser ingen forskjell på dem?).

http://www.dim-technik.de/main_produkte/main_auto/main_fahrwerk/Gewinde-Fahrwerke/KW/main_gewfw_audi.htm

Så er mitt spørsmål, 15210040 er tydeligvis beregnet på 100-147kw.

Vil dette passe på min bil?

Ser at vekta dette settet er godkjent for høyere vekt, ergo vil det bli litt stivere (om noe), men vil det være mulig å få det på min bil?

Godkjenning? Regner med godkjenning av tyngre bil enn fjærene er godkjente for er vanskelig, men her er det jo omvendt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer sikkert fysisk, og bilen kan bli noe stivere og/eller høyere enn oppgitt. Se i godkjenningspapirene om det står spesifisert spesielt 100 til 147 kW eller om det står "opp til 147 kW" eller lignende, det er avgjørende for godkjenning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du søker opp TUV papirene til begge sett på KW sine sider kan du jo sammenligne om det er samme fjærbein, fjærer og hjelpefjærer.

Edit: Etter linken du la ut så er det forskjell i diameter på fjærbena.

..39 har 55mm

..69 har 50mm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, så etterpå at diameteren er annerledes.

Jeg har 55mm på min.

Men er usikker på godkjenninga på 40-settet - noen som vet akselvektene på en 102hester?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.