Felger med kant til Golf 4, tips?

Anbefalte innlegg

Da fikk jeg lokka dama til å skaffe seg en golf 4 og kul som hun er vil hun ha store kantfelger! : rock :

De skal være breiere bak enn fremme var et krav, samt ikke gå utforbi skjermene. Er dette mulig?

Med tanke på at vi har lyst å senke den en del så er vell 18" det smarteste alternativ?

Til dere guruer, Bredde&innpress anbefaler dere?

Noen med noen fete felg alternativer? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf 4 er relativt romslig i hjulhusene bak, og svelger glatt en 10" felg med rett innpress. Foran er du ikke fullt så heldig, der har du litt begrensninger. Selv fikk jeg uten problemer plass til 8,5x18 ET30 (som forøvrig vurderes solgt), og det gikk kant-i-kant med hjulbuen.

Angående senk på Golf 4 bør du ikke senke altfor mye om det er kjøreegenskapene du ønsker å forbedre, det går virkelig negativt utover geometrien i forstillingen, hvor du ikke akkurat har flust av justeringsmuligheter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg lokka dama til å skaffe seg en golf 4 og kul som hun er vil hun ha store kantfelger! : rock : De skal være breiere bak enn fremme var et krav, samt ikke gå utforbi skjermene. Er dette mulig? Med tanke på at vi har lyst å senke den en del så er vell 18" det smarteste alternativ? Til dere guruer, Bredde&innpress anbefaler dere? Noen med noen fete felg alternativer? :)

8,5x19 ET30 foran og 10x19 ET40 bak med 215/35 og 245/30 19. : rock :

18 tom blir enten for lav bakkeklaring (215 eller 225/35 18) eller ballongdekk (215 eller 225/40 18), hihi!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf 4 er relativt romslig i hjulhusene bak, og svelger glatt en 10" felg med rett innpress. Foran er du ikke fullt så heldig, der har du litt begrensninger. Selv fikk jeg uten problemer plass til 8,5x18 ET30 (som forøvrig vurderes solgt), og det gikk kant-i-kant med hjulbuen.

Angående senk på Golf 4 bør du ikke senke altfor mye om det er kjøreegenskapene du ønsker å forbedre, det går virkelig negativt utover geometrien i forstillingen, hvor du ikke akkurat har flust av justeringsmuligheter.

Bilder av felgene som vurderes solg? tenkte kanskje 9-9,5" bak og 8,5" fremme? Er ikke kjøreegenskapene som betyr så alt for mye ettersom det sitter en liten ponnimotor med 100hk i den. hehe.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8,5x19 ET30 foran og 10x19 ET40 bak med 215/35 og 245/30 19. : rock :

18 tom blir enten for lav bakkeklaring (215 eller 225/35 18) eller ballongdekk (215 eller 225/40 18), hihi!

Så du anbefaler altså 19" fremfor 18"? Men blir det ikke veldig lite gummi da? Er skeptisk med tanke på at det ikke bare er meg som kommer til å kjøre bilen. Hehe.. Derfor jeg tenkte 18"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skaffer jo alt fra http://www.brock.de

Du har jo B1 b2 og B4 som alternativer

Har allerede lagt ned Brock B1 som alternativ.. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du anbefaler altså 19" fremfor 18"? Men blir det ikke veldig lite gummi da? Er skeptisk med tanke på at det ikke bare er meg som kommer til å kjøre bilen. Hehe.. Derfor jeg tenkte 18"

215/30 20 er lite dekk, 215/35 er masse ;)

Neida, klart det er mer sannsynlig å kantkjøre felg hvor mindre profil man velger, men jeg synes 19 tom er et godt kompromiss mellom komfort og utseende på Golf 4. Man må bruke hodet mht kanter, dumper etc på 18 tom også og komforten avgjøres mer av senkesett enn 40 eller 30 profil dekk.

Hvis du klarer deg med 9 eller 9,5 toms bakfelg, så ville jeg vurdert 235/35 rund baut, litt mer dekkside.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger noen 3-delte ABT 9 og9,5x19 på Edition38.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.