Problemer med at ABS kobler ut.

Anbefalte innlegg

Hei,

Som topic sier så har jeg problemer med at ABS kobler ut. Dette skjer i ny og ned, og varierer hvor lenge det går i mellom. Det er som oftest rett etter at ABSen kobler til for å unngå blokking av hjula at den detter ut. Løsningen er å stoppe bilen og starte den igjen. Det løser problemet hver gang.

Noen som har vært borti noe lignende? Eller noen som vet hva dette kan skyldes?

Bilen er en 1998 modell VW Golf mk4 TDI. (Utgaven med 110HK)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper dårlig kontakt til en ABS sensor. Se om du kan få lest av feilkodene når den har koblet seg ut:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Som topic sier så har jeg problemer med at ABS kobler ut. Dette skjer i ny og ned, og varierer hvor lenge det går i mellom. Det er som oftest rett etter at ABSen kobler til for å unngå blokking av hjula at den detter ut. Løsningen er å stoppe bilen og starte den igjen. Det løser problemet hver gang.

Noen som har vært borti noe lignende? Eller noen som vet hva dette kan skyldes?

Bilen er en 1998 modell VW Golf mk4 TDI. (Utgaven med 110HK)

Hei.

Jeg også hadde problem med ABS'en, men problemet mitt var at føleren (som er magnetisk) hadde for stor avstand til bremseskiven og derfor virket ikke ABS'en. Tror avstanden skal være 0,5 mm hvis eg ikke tar helt feil. Hvis ingenting av dette virker så kan du sjekke om ledningen har god nok kontakt på ABS-sensoren. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar :) Skal se hva jeg kan gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.