Problemer med startsperren!

Anbefalte innlegg

Har problemer med at startsperren av og til slår inn og det da blir dårlig med start på bilen=/ Men det virker som at chippen på nøkkelen ikke får kontakt, men har da prøvd flere ekstranøkler uten noe hell.

Det er snakk om en 96`Audi A4tq.

Hva kan årsaken til dette være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har problemer med at startsperren av og til slår inn og det da blir dårlig med start på bilen=/ Men det virker som at chippen på nøkkelen ikke får kontakt, men har da prøvd flere ekstranøkler uten noe hell.

Tror kanskje det hadde vært lurt å oppgi litt mer info om bilen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme feilen i min Golf 4.

Det er lesespolen i tenningslåsen som er problemet. Koster noen lapper å fikse..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme feilen i min Golf 4.

Det er lesespolen i tenningslåsen som er problemet. Koster noen lapper å fikse..

Men hvis man bruker VAG-COM, finner man den feilkoden der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis man bruker VAG-COM, finner man den feilkoden der?

Jeg VAG-COM diagnostiserte min Golf, fikk bare "Bad signal from key". Feilkoden tilsa at nøkkelen var dårlig. Jeg bestilte ny nøkkel fra Tyskland men feilen var den samme..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å få diagnostisert med Vag-Com og legg ut loggen her :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk dine batterier i fjernkontrollen. Ofte kan det vare feil. Har opplevd det sjølv!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk dine batterier i fjernkontrollen. Ofte kan det vare feil. Har opplevd det sjølv!!!

Batterier i fjernkontrollen? Startsperren leser av en magnetkode på samme måte som bankkort o.l. Om lesespolen i tenningen er dårlig så slår startsperren inn. Litt dødfødt å ha en nøkkel som går på strøm for å starte bilen da...

: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er snakk om en 96`Audi A4tq.

Det er visst et vanlig problem med dårlig kontakt inn på lesespolen på disse bilene.

Ledningene er bare klemt på, bør loddes fast.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.