Bedre bremser til S6 C4, hva med Brembo?

Anbefalte innlegg

Litt ut av Topic her men jeg er på jakt etter nye bremser til min bil...

Kompis av meg nevnte Brembo fra mekonomen..

Åssen er disse kontra orginale til min??Litt tøft med RØD calipper også :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Eg har nettop kjøpt 4 nye Black Diamond bremseskiver (sliset og boret) + helt nye ferrodo bremseklosser. eg holder på å montere de på bilen no, så eg har ikke fått prøvd de enda, men en kompis av meg har montert bare forran og han sa etter en kraftig nedbremsing at d va akkurat som å bli stoppet av et tre:) tror dette e gode greier veffal. Kostet ikke skjorten sånn som brembo gjør. eg betalte 1920kr for to skiver forran, 1728kr for to skiver bak og 1740 kr for alle bremseklossene (ferrodo) dette var til en vr6 men eg vet ikke om d blir samme pris på andre biler:) Hvis du synest d e kult med røde calipere, så kan du bestille caliper lakk hos Norsk bildel senter for kun 249. dette 2 komponent lakk og begynner ikke å flasse sånn som spaylakk gjør :)

Kan gi deg en tilbakemelding om kordan de nye bremsene e når eg har montert de:)

Håper noe av dette hjalp deg videre i proslektet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kjøpet du disse ferrodo bremsene da?? skal skifte på bilen min, men orginale bremser koster jo shorta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte Ferodo bremseklossene gjennom Autodeler. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste mekonomen selger fra brembo er bremseskiver.. ;) 034 motorsport har vel noen kits som passer på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selger autodeler Black diamond skiver også eller?, og hvordan har denne kombinasjonen vært?, skal også ha de på en VR6, og vurderer vel egentlig alt fra orginale til brembo/BD etc

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan varmt anbefale EBC sine bremser, fåes kjøpt gjennom Mekonomen, eller på Brakes.no

Har borret og slisset forran med Yellowstuff belegg forran, og bare hullborret bak med greenstuff, stopper som bare f"#¤ iforhold til det orginale som sto på før jeg bytta, eneste (som ikke jeg bryr meg om) er att har du slissede skiver lager dette en "ulyd" på en måte når du kjører :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originale / Brembo / EBC / ATE / ZimmerMann ...slisset, hullborret... alle skivene gir omtrent identisk bremseeffekt.

Personlig liker jeg Zimmermann Sport, disse er hullborret.

Når det gjelder klosser, så finnes det bedre enn originale...da EBC (GreenStuff/RedStuff/YellowStuff).

Personlig ville jeg ha valgt originale klosser eller tilsvarende, fra f.eks. REMSA, ND, NK, ... Dette pga EBC klossene ødelegger/"spiser opp" skivene.

Du finner kit med skiver og klosser til en billig penge f.eks. på ebay.de

314skiver med 8 klosser får du fra ca 100€ og oppover.

Edit: Bedre bremser

Skal du ha bedre bremser, dvs merkbart mye bedre....da MÅ du bytte kalippere, til f.eks. Brembo/Porsche 996 monoblokk kalippere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg henger meg på det med EBC klossene, har kjørt i de siste årene med Turbogroove skiver og redstuff klosser og det er skivene som er ferdig- klossene har så mye belegg igjen at det ser ut som de skulle holde i ti år til - skivene har nesten ikke spor igjen - hvertfall på innsiden - og det ble forresten kast i de nesten med en gang.

Nå har jeg zimmermann hullborrete med Remsa klosser kjøpt på ebay for en billig penge - har bare ikke fått prøvd de enda.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg henger meg på det med EBC klossene, har kjørt i de siste årene med Turbogroove skiver og redstuff klosser og det er skivene som er ferdig- klossene har så mye belegg igjen at det ser ut som de skulle holde i ti år til - skivene har nesten ikke spor igjen - hvertfall på innsiden - og det ble forresten kast i de nesten med en gang.

Nå har jeg zimmermann hullborrete med Remsa klosser kjøpt på ebay for en billig penge - har bare ikke fått prøvd de enda.

Ikke første gangen man hører det om EBC sine skiver. Tror nesten ikke jeg har hørt om noen med EBC skiver uten kast i dem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring med S6 C4 bremsene, tilsier at det er EBC klossene som lager kast i skivene, uansett hvilkene skiver man måtte ha på.

Hvis man bruke EBC klosser på nye skiver blir den omtrent kast umiddelbart.

Så jeg kjører alltid et sett med originale eller tilsvarende klosser, for innkjøring av skivene ;), så kan man bytte til EBC klosser hvis man absolutt ønsker dette.

Til banebruke har jeg aldri opplevd noe bedre enn Yellowstuff R.....men så får man heller ikke Ferodo klosser til HP2 kalipperene : gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel trå, men hvordan virket disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig gode, jevn fin virkning, har ikke fått noe kast eller vibrasjoner og enda ikke opplevd fading. Har vel kjørt på våler og nye rudskogen med de til nå. Satsingen har vel vert så som så ;) men jeg har sluppet å tenke på bremsene hvertfall :)

Etter som jeg har forstått så er zimmermann hoffleverandør til mercedes, så de kan vel lage noe som fungerer :)

Var vel på tide å bytte :)

Turbogroove

gamlebremserMedium.jpg

Zimmermann

nyeskiverMedium.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var en dårlig link du Norman.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.