Malingsflekker? på 2007 Golf

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp en 2007 Golf 1,9tdi 4motion. Rett fra forhandler(nesten) og inn i garasje for polering. Når jeg begynner og jobbe ser jeg at det er en del små rød/brune flekkker langs begge sidene, det er ikke rust, ligner mer på malingsflekker. Etter vask ble bilen clayet med chemical guys mild clay bar, flekkene var der fremdeles. Hva kan gjøres for og fjerne disse flekkene? Noen forslag?: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Penselrens tar hvertfall maling av klær, om det er noe heldig for lakk skal jeg la være usagt....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, nå regner jeg med at noen kommer til å få grøsninger ned over ryggen og andre vil rope blasfemi..

 

Finn en godt brukt 50 øring, dv.s godt avrundet og uten skarpe kanter, ha på clay lube, matolje eller lignende for å sørge for minst mulig friksjon mot selve lakken, bruk eggen på 50 øringen direkte på malingsflekkene, MEGET forsiktig.. Gjorde det samme på kvaeflekker som satt noe jævlig og clay ga opp.. brukte 50 øringen i kombinasjon med clay, deretter forsiktig maskinpolering.. Dette er noe du selvfølgelig prøver på et svært begrenset område for å se om du får det til å funke..

 

Det er bare mitt tips, lykke til..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv med en grovere grad clay.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde noe lignende på min, tror det kom pga. partikler fra en kuttskive.

Prøv grovere clay, evt prøv med litt wd40 på en mikrofiberklut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.