Startproblemer 2001 mod A6 2,4Q

Anbefalte innlegg

Kjørte bilen fra gårdsplassen og inn i garsjen søndag kveld. Skulle starte den på mandag, den tente litt og stoppa med en gang. Så skulle jeg kime litt til, og da gikk den mye raskere på starteren og null tenning. Lukter bensin etter litt kiming. Og pluggene blir våte. Men hører bare suset fra bensinpumpa innimellom, ikke hver gang jeg vrir og bare skrur på tenninga. Hjelper ikke å gi gass eller pumpegasse heller.

Men siden den startet litt og det lukter bensin og pluggene blir våte, kan det ikke være pumpa som har røket. Ikke har det gått noen sikringer heller. Og ingen feil ifølge vagcom.

Er synd å bruke masse kroner på en pumpe hvis det ikke er den.

Leste også at pluggene kan kødde litt. Ifølge service historikken, syns jeg det er byttet plugger litt vel ofte på den. Etter det jeg har vært vant til fra tidligere. Den har nå gått 199 000, jeg har kjørt den 3000.

Noen som har hatt lignende problemer eller vet hva det kan være??

takker for svar!!

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjent problem på 2.4. Hadde det samme med min for noen årsiden.

Problemet er at den ikke tåler å bli flyttet eller å kjøre korte turer.

SKift plugger så regner jeg med at det er i orden.

Siste gang jeg hadde problemet (før de sa hva det kunne være) så flushet jeg motoren på møller og siden har jeg ikke hatt problemer. Men har lært at bilen ikke tåler å korte turer når motoren er kald.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjent problem på 2.4. Hadde det samme med min for noen årsiden.

Problemet er at den ikke tåler å bli flyttet eller å kjøre korte turer.

SKift plugger så regner jeg med at det er i orden.

Siste gang jeg hadde problemet (før de sa hva det kunne være) så flushet jeg motoren på møller og siden har jeg ikke hatt problemer. Men har lært at bilen ikke tåler å korte turer når motoren er kald.

Har byttet plugger, så er ikke det som er problemet. Og skrudd av slangen inn på fuel rail, og den får bensin. Er satt på verksted nå. Så blir moro å se hva de finner som feil.

Hva mener du med flushet?? Renset??

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brodern hadde samme problemet på sin, det er visst på grunn av at ventilene henger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brodern hadde samme problemet på sin, det er visst på grunn av at ventilene henger.

Stemmer, siste gang bilen min var inne så hadde ventilen(e) hengt seg og måte da kjøre en rens.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mye koster en slik operasjon da??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I mitt tilfelle så betalte jeg ikke noe, men tror de brukte et par timer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mye koster en slik operasjon da??

Den startet til slutt av seg selv, med han snakket med formannen på møller som så det var et vanlig problem. Etter han fikk start og motoren hadde fått driftstemp skulle han kjøre den ut på girene flere ganger. Den har vært bra siden:) Kanskje det koster 1 arbeidstime eller to.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte verkstedet nå. Var ventilheng. Uvisst om pris enda. De kjørte bare en rens, så var alt bra.

Kanskje noe å gjøre selv innimellom selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring etter dette er å kjøre minst mulig korte turer på kald motor og kjøre litt hardt inni mellom ;)

Min har nå gått 280' og det er vel ca 100' siden jeg hadde problemet sist.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min har gått 199 000km.

Bare kjørt med den 3000km. Så typisk det skulle skje i mitt eie, men sånn er det.

Rep kom på 1800,-

Ikke galt, men dog dyrt for en renseflaske helt på tanken: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.