#1 Skrevet Januar 20, 2009 Har en Audi 100 2,3 e 1992 mod som varmeapparatet er svært dårlig på. Når bilen er varm så kjenner du så vidt lunken i varmeapperatet inne i bilen: eek :. Kjenner på slangene som kommer fra motor og inn til varmeapparata og den ene er varm mens den andre er lunken. Så jeg tror det er sirkulasjon i det. Kan det være et spjell som er stengt? Noen som har vært borti dette? Tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 20, 2009 Har en Audi 100 2,3 e 1992 mod som varmeapparatet er svært dårlig på. Når bilen er varm så kjenner du så vidt lunken i varmeapperatet inne i bilen: eek :. Kjenner på slangene som kommer fra motor og inn til varmeapparata og den ene er varm mens den andre er lunken. Så jeg tror det er sirkulasjon i det. Kan det være et spjell som er stengt? Noen som har vært borti dette? Tips? Er øvre og nedre radiatorslange like varme når du har maks driftstemperatur på temp.måler? Hvis ikke skift termostat! Den varierer ikke i temperatur? Da kan det være fare for toppakning. Du oppnår full hastighet på luftstrømmen, selv om det blåser lunkent? Altså viften går som normalt? Kontr. at mekanismen på v.apparatkranen går tilstrekkelig når du drar mot full varme på hendelen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 22, 2009 Er øvre og nedre radiatorslange like varme når du har maks driftstemperatur på temp.måler? Hvis ikke skift termostat! Den varierer ikke i temperatur? Da kan det være fare for toppakning. Du oppnår full hastighet på luftstrømmen, selv om det blåser lunkent? Altså viften går som normalt? Kontr. at mekanismen på v.apparatkranen går tilstrekkelig når du drar mot full varme på hendelen. Den øverste radiator slangen er varmere en den i bunn(radiatoren til motoren). Mener at jeg byttet den for 1 år siden så tviler på at det er den. Slangene til Radiatoren for varmeapperatet er det en som er varm men den andre er lunken. Temperaturen er stabil på motoren når den er varm. Luft strømmen er større når den blåser kaldt luft en når den blåser varm luft. Tok ut spilleren og sjekket wireene og di såg ut til og være i orden. Kan det være et spjell som hindrer varmluft inn i bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 22, 2009 Den øverste radiator slangen er varmere en den i bunn(radiatoren til motoren). Mener at jeg byttet den for 1 år siden så tviler på at det er den.Slangene til Radiatoren for varmeapperatet er det en som er varm men den andre er lunken. Temperaturen er stabil på motoren når den er varm. Luft strømmen er større når den blåser kaldt luft en når den blåser varm luft. Tok ut spilleren og sjekket wireene og di såg ut til og være i orden. Kan det være et spjell som hindrer varmluft inn i bilen? Er det godt merkbar varmeforskjell på øvre og nedre slange, så skift termostat. Termostater kan ha varierende levetider Temperaturen bør vel ligge jevnt på ca80-90gr ved normal kjøring etter oppvarmingsperioden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 22, 2009 Hvis ikke sjekk veier som går til spjeldet for varme regulering. Trenger ikke altid å vare termostat men ja verdt å sjekke den og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 23, 2009 hei det finnes tilfeller der utluftingskanalene fra kupèn har tettet seg igjen med resultat at det ikke blir ordentelig varmt inne i bilen. på a6 rundt 2000 mod er det i allefall en utluftingskanal, er laget for å hindre overtrykk i kupèn, som kommer ut ved det bakre høyre hjørne på bilen, bak fangern. Foran utløpet henger det et plastgitter med en gummiklaff. denne gummiklaffen har i disse tilfellene krøllet seg og hindret utlufting og dermed varme i kupèn. Jeg syntes det hørtes rart ut at gummiklaffen kan krølle seg da den er godt beskyttet bak fangeren osv, men det har visst skjedd. Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...