Anbefalte innlegg

noen som vet om man kan stille tenningen til disse bilene og hvor og hvordan det gjøres.

 

er det også noen som har en haynes bok eller noe som er mulig og få en kopi for eller vet hvor det kjøpes. finner ikke bok til denne type bil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E det fordeler på denne bilen? I såfall er det vel bare å vri på den :) Hvis ikke så blri det vel verre :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var det da.om det er fordeler på den hvordan ser den ut og hvor sitter den. hvis det er fordeler ser den ikke ut som de kgamle som ser ut som en kopp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må ha en tenningslampe, du har enten et tenningsmerke på reimhjule ne på veiva. du tar den delen som skal rundt pluggledning på 1er syl og så skal du skyte ne på reimhjulet.så skal du videre vri på fordeler. med meir eller mindre der ikkje er sån type justering!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fordelern er den som fordeler gnist ut til pluggene følger bare plugledningene fra tennpluggene til dit de endest..men vil anbefale og få en med erfaring til og gjøre det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noen fordeler på 2.8. elektronisk på denne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var det eg trodde. me da er spm. kan dette gjøres privat eller må et verksted gjøre dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ingen justeringsmuligheter, har du mistanke om at noe er feil må du nesten utdype noe mere.. går bilen dårlig, fusker den etc.

Det er mulig å lese av evt feilkoder på motor med vagcom eller lignende utstyr. Mange i klubben har vagcom, så går jo ann å høre i lokalmiljø om noen kan lese av for deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sant nok. bilen harkler (går ikke reint) litt.

kjørte på 98 bensin før og da harklet den mer enn hvis jeg kjører på 95 bensin.

men det som er litt rart er at den harkler mest når den er varm. også ved mye pådrag når den er varm, etterhvert som jeg øker i turtall jevner den seg ut og ved 6 tusen hender det at den går helt fint og drar som bare pokker. men før dette går den bare med halvparten av draget. verste er det ved 3 tusen rpm.

jeg har fått tips om at det er pottene eller katalysator som er gåen. men håper liksom på at det er noen annet som kanskje gjør det, i og med at det er ganske dyrt. noen som har noen tips om hva det kan være.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk katalysatorer/tett eksosanlegg, lambdasonde og pluggkabler/plugger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har også sjekket bilen med møller sin type vag com husker ikke hva den heter, men de fant ingen feil på bilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde akkurat samme symptomer på min 2,8.

Prøvde lmm, plugger, lambdasonder, tempgiver til motorstyring, plugg kabler, luft og bensinfilter, men endte opp med å skifte catalysatorer.

Fikk disse brukt for 2700.- så ut som nye.

Etter dette har den vært feilfri. (ca 1 år siden)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det vel enstemmig vedtatt at eksos anlegget må skiftes. takk for all hjelp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hva ohm som skal være i lamdasonden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man skal aldri måle en lambdasonde med ohmmeter, da blir den faktisk ødelagt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal måles med voltmeter.

Skal vippe mellom 0 til 1 volt ved varm motor, på tomgang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok

fant ut at det var disse som var promblemet var full i drit så ved litt rengjøring ble det bra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.