Ombygging av Audi 90 Quattro typ85

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal bygge om ein Audi 90 Quattro med RS2 motor. Har planar om å få denne registrert på kvite skilt.

 

Har nokon ein slik bil som er godkjent? Eg har snakka både med trafikkstasjonen og Møller. Møller hadde ingen papir på slik ombygging og viste meg til TÜV i tyskland.

 

Det eg treng er papir som beviser at denne bilen kan ha ein motor på over 200hk. Veit at der er 315hk i RS2, men den skal eg klare å strupe til det antall hk eg får godkjent.

 

Har nokon ein 90Q med urquattro eller noko slikt?

 

Har nokon papir som kan dokumentere slikt?

 

Har nokon ein kontakt i Møller, TÜV eller i biltilsynet som er grei å jobbe mot.

 

Er jo mange som har GT/90 Coupe og diverse her som har satt i 200turbo, nokon må jo vere godkjente.

 

Nokon som veit om der er forskjell på Audi4000S Quattro og Audi 90 Quattro, bortsett frå dei fine lyktene :-)

 

På førehand takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er også veldig interesert i sånne papirer, hadde tenkt på en litt snillere ombygging med en 10v Turbo, ettersom jeg er en sånn rolig bilist

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er også veldig interessert i sånne papirer. Jeg har hørt mange ganger at det fins, men aldri noen som greier å fremlegge bevis! : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel mange som er ombygd her i Norge ja, men dei færraste er vel godkjent : oppgitt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 86 Coupe Q er godkjent ombygd med 2.3 20V, altså 170hk. Det er vel tilsvarende antall hester som 200TQ....

 

Bilen er godkjent med hestene, så jeg kan godt hive i turbomotor i stedet...

 

Øyvind

Opprinnelig postet av Kjell Tonning

Hei.

 

Skal bygge om ein Audi 90 Quattro med RS2 motor. Har planar om å få denne registrert på kvite skilt.

 

Har nokon ein slik bil som er godkjent? Eg har snakka både med trafikkstasjonen og Møller. Møller hadde ingen papir på slik ombygging og viste meg til TÜV i tyskland.

 

Det eg treng er papir som beviser at denne bilen kan ha ein motor på over 200hk. Veit at der er 315hk i RS2, men den skal eg klare å strupe til det antall hk eg får godkjent.

 

Har nokon ein 90Q med urquattro eller noko slikt?

 

Har nokon papir som kan dokumentere slikt?

 

Har nokon ein kontakt i Møller, TÜV eller i biltilsynet som er grei å jobbe mot.

 

Er jo mange som har GT/90 Coupe og diverse her som har satt i 200turbo, nokon må jo vere godkjente.

 

Nokon som veit om der er forskjell på Audi4000S Quattro og Audi 90 Quattro, bortsett frå dei fine lyktene :-)

 

På førehand takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øyvind Caspersen

Min 86 Coupe Q er godkjent ombygd med 2.3 20V, altså 170hk. Det er vel tilsvarende antall hester som 200TQ....

 

Bilen er godkjent med hestene, så jeg kan godt hive i turbomotor i stedet...

 

Øyvind

 

200TQ har 220hk ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Sture Nerhus

200TQ har 220hk ;)

 

Ikke vist det er en 10v turbo,da har den 165hk som oftest.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når den er godkjent som 170Hk 20v er der ikkje turbo, må ikkje bilen vere godkjent med turbo for å ha turbo motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er kun effekt som teller, om det er turbo eller ikke har ingenting å si..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OKI, flott, Turbo eller ikkje, har nokon papir på dette? Nokon som veit om dere er forskjeller på styrken i karross på coupe Q og 90Q?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OKI, flott, Turbo eller ikkje, har nokon papir på dette? Nokon som veit om dere er forskjeller på styrken i karross på coupe Q og 90Q?

 

Planen er no UR Quattro. Nokon som har godkjent meir enn 220 i ein UR quattro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ur'en ble jo levert med 220hk orginalt. Om du trimmer den til feks 270hk med chip, trenger du ikke godkjenne den på nytt.. Om du skjønner. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Skal bygge om ein Audi 90 Quattro med RS2 motor. Har planar om å få denne registrert på kvite skilt.

 

Har nokon ein slik bil som er godkjent? Eg har snakka både med trafikkstasjonen og Møller. Møller hadde ingen papir på slik ombygging og viste meg til TÜV i tyskland.

 

Det eg treng er papir som beviser at denne bilen kan ha ein motor på over 200hk. Veit at der er 315hk i RS2, men den skal eg klare å strupe til det antall hk eg får godkjent.

 

Har nokon ein 90Q med urquattro eller noko slikt?

 

Har nokon papir som kan dokumentere slikt?

 

Har nokon ein kontakt i Møller, TÜV eller i biltilsynet som er grei å jobbe mot.

 

Er jo mange som har GT/90 Coupe og diverse her som har satt i 200turbo, nokon må jo vere godkjente.

 

Nokon som veit om der er forskjell på Audi4000S Quattro og Audi 90 Quattro, bortsett frå dei fine lyktene :-)

 

På førehand takk

har aldri sagt noe jeg. har 90 qt med værre motor. men ingen som har sett det engang. turbo kan du gjemme litt nedimellom. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har aldri sagt noe jeg. har 90 qt med værre motor. men ingen som har sett det engang. turbo kan du gjemme litt nedimellom. hehe

 

Om du køyre ned ei gammal kjerring med rullator, og du har kompressor og turbo i handskerom eller i innerskjerm, og biltilsynet lukter brendte mandler i motorrommet. Då sitte du med skjegget i diverse postkassar om den ikkje er godkjent. Blir litt meir enn 270hk i børsa, hadde tenkt å godkjenne med 315/rs2

 

:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du køyre ned ei gammal kjerring med rullator, og du har kompressor og turbo i handskerom eller i innerskjerm, og biltilsynet lykter brendte mandler i motorrommet, sitte du med sjegget diverse plasser om den ikkje er godkjent. blir litt meir enn 270hk i børsa, hadde tenkt å godkjenne med 315/rs2

 

:-)

 

 

Hvorfor ikke bare bygge på en B4 som jeg gjør, da blir null problem med biltilsynet.... : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det vel best om fornuften råder litt trur jeg! det er vel forskjell og barbere seg og skjære av seg hele hue?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er også veldig interessert i sånne papirer. Jeg har hørt mange ganger at det fins, men aldri noen som greier å fremlegge bevis! : rolleyes
Hehe joda den kjenner jeg til!!! Han ene jeg var i kontakt med hadde sågar papira i hånda når jeg ringte. Purra på etter par tre uker da hadde han "rota" vekk papira og fant de ikke igjen. Tror de fleste papirer som finnes i Norge på slik ombygging er "hjemmelagde" En kopimaskin og litt fantasi så kan man lage det meste.........må være ett eller annet humbug med papira siden det var så vanskelig å få en kopi av de. Men jeg ga opp til slutt,siden ingen ville sende meg en kopi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja då har vi hatt siste runde med dialog med Biltilsynet. Dette gir vi opp, det er ikkje mulig å godkjenne 90 quattro i Norge utan å gå vegen om Tüv eller liknande.

 

Redigert sitat: Vi har tidligere godkjent en del endringer med øket motoreffekt, dette med variert erfaring. Vi har nå skjepet inn denne praksisen og godkjenner nå kun biler som originalt var levert med turbo fra fabrikk, heller ikke med høyere effekt en den som var originalt fra fabrikk. En effekt økning/avvik på 12/15% ser vi på som uvesentlig og må ikke godkjennes, men om det derimot er gjort fysiske inngrep for å oppnå dette, må dette gjodkjennes. Velg en annen bil for ombygging. Sitat slutt.

 

Vi har med dette gitt dette opp, og kjem vel til å satse på Ur-quattro. Ynskjer alle som vil prøve lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det si at du snart har en 80 quattro til salgs? : smil :

 

(såå lyst på)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja då har vi hatt siste runde med dialog med Biltilsynet. Dette gir vi opp, det er ikkje mulig å godkjenne 90 quattro i Norge utan å gå vegen om Tüv eller liknande.

 

Redigert sitat: Vi har tidligere godkjent en del endringer med øket motoreffekt, dette med variert erfaring. Vi har nå skjepet inn denne praksisen og godkjenner nå kun biler som originalt var levert med turbo fra fabrikk, heller ikke med høyere effekt en den som var originalt fra fabrikk. En effekt økning/avvik på 12/15% ser vi på som uvesentlig og må ikke godkjennes, men om det derimot er gjort fysiske inngrep for å oppnå dette, må dette gjodkjennes. Velg en annen bil for ombygging. Sitat slutt.

 

Vi har med dette gitt dette opp, og kjem vel til å satse på Ur-quattro. Ynskjer alle som vil prøve lykke til.

 

Sjekk ut http://www.vigenracing.com

den coupeen er godkjent med den motoren hos biltilsynet så det er ikke umulig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekka ut dette, og det stemmer at dei har fått godkjent sin. Bakgrunnen var at dei gjekk via urquattro og samanlikna karosseri med den. Det er også ei stund sidan dette vart gjort slik at praksisen var litt andreledes. Vil truleg vere mulig, men ein må nok via TUV trur eg, vi har uansett gått over til UrQuattro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom Audi80 85-86 med TurboDiesel og quattro?

 

Om den gjorde det, kan det kanskje gaa aa sette ein 1,9TDI i desse bilane, faa dette godkjent.

Litt kult med Audi90 TDi quattro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, den kom ikke med TD og quattro. Audi lagde ikke biler med diesel og quattro før ca 1995, hos VW drøyde det enda noe år. Uansett, en 1.9TDI burde vel ikke være noe problem å få godkjent? Kanskje litt vanskelig å få godkjent 150 hk versjonen, men ellers så har de alle mindre hk enn 2.2 bensin hadde originalt i disse bilene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke vist det er en 10v turbo,da har den 165hk som oftest.

 

Den har då 182 hk som oftest!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.