Anbefalte innlegg

hei. har fått eit problem med at bilen går kun på tre syl. den vil ikkje gå på syl nr 4.

Ting som er prøvd for å finne feilen er:

-har testet slutt trinn med diodeprøvelampe, alle fire utganger kommer signal

-har prøvd å bytte coil mellom syl tre og fire

-har prøvd å bytte dyse mellom tre og fire

-har sjekket at dyser får signal og det gjør det

-har skiftet plugger

problemet kom etter at eg har hatt av turbo for å skifte pakning mellom manifoild og turbo.

den gikk 5 min på tomgang etter det på alle fire men begynte så å fuske.

dersom den står i ro nåken minutt og eg starter igjen så går den på tre men av og til går så vidt på den siste og. men dette er kun snakk om det første minuttet..

virker nesten som at det er dårlig kontakt på nåke. men veit ikkje heilt ka. har ikkje fått lest ut evt feilkoder enda.

er det nåken som har vært bort i liknende problem???

Mvh Kjetil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om den går kun på 3, mål kompresjon på den syl. den ikke går på. Enkelt og greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om den går kun på 3, mål kompresjon på den syl. den ikke går på. Enkelt og greit.

ja det er nok det neste eg må til md..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan jo oppdatere litt her.

Det er 12 bar kompresjon på den syl. som ikke går. Det er ingen feilkoder på motor, samme problem med LMM utkoblet. MEN! bankesensor nr 1 har 2,7V mens de andre ligger innefor spec som er 0,4-1,4V Kan det være synderen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenningsmodulen?

skal teste ein anna i mårå trur eg. men den gir signal den som står der no.. men ikkje godt å sei om den fusker..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm kan det muligens være pluggledning?? men jeg hadde akurat samme problem på min i sommer å da var det sluttrinnet. og hvis den går på 4 en liten stund kan dette være årsaken til at du får signal på alle 4 utgangene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm kan det muligens være pluggledning?? men jeg hadde akurat samme problem på min i sommer å da var det sluttrinnet. og hvis den går på 4 en liten stund kan dette være årsaken til at du får signal på alle 4 utgangene..

pluggledning? coilen du meina da? den har eg prøvd å bytte plass med syl nr 3. og det hjalp nok ikkje..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nej en av ledningene inn til coilen?? er 3stk hvis jeg ikke husker helt feil?? man du kjenner ikke en som har en slik tenningsmodul så du kunne lånt å prøvd??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nej en av ledningene inn til coilen?? er 3stk hvis jeg ikke husker helt feil?? man du kjenner ikke en som har en slik tenningsmodul så du kunne lånt å prøvd??

ja skal få låne ein til helga om den passer. håper det er det som gjør problemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når e hadde denne feilen var det tenningsmodulen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når e hadde denne feilen var det tenningsmodulen.

fekk du signal ut på alle fire kontakter på tenningsmodul og?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at jeg vet hva slags signal det skal være, så kan det være at det er noe der, men det er helt på trynet....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ingen gnist på pluggen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det nåken her i bergen som har ein tenningsmodul eg kunne fått prøvd? til aeb motor. apu motoren har annet delenr. 4D0 istedenfor 8D0 som på Aeb

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det nåken her i bergen som har ein tenningsmodul eg kunne fått prøvd? til aeb motor. apu motoren har annet delenr. 4D0 istedenfor 8D0 som på Aeb

skal virke den også...har nå gjort det på min hvertfall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal virke den også...har nå gjort det på min hvertfall[/quote

ja den virket:) nåken som veit pris på eit sånt slutt trinn? delenr 4D0 905 351

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

14-1500 på møller mener jeg å huske

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så det var problemet?? Er vel kanskje litt mindre på mekonomen, tror det var 1300,- eller noe sånt:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nbs selger også.. husker ikke pris men..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så det var problemet?? Er vel kanskje litt mindre på mekonomen, tror det var 1300,- eller noe sånt:D

nja litt usikker enda. men går på alle sylindre da.. men når eg kommer over 0.7 bar så kutter/fusker den skikkeli..

sjekket pris på møller i går og den er 2350kr ca.. var nok det da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.