Anbefalte innlegg

Hei:)

Ny turbo er montert og bilen fungerer så langt veldig bra (stortsett)

Det er kun en ting jeg lurer på for de fleste gangene under pådrag så kjenner jeg at turboen slår inn og drar godt, men noen få ganger så kjenner jeg ikke at turboen slår inn på samme måte under pådrag men i følge spedometere drar den like godt for det om. Han på møller sa det var normalt på tdi motorene at man ikke alltid kjente turboen slå inn like godt alle gangene avhengig av når man ga gass osv..

Stemmer dette, noen som har samme opplevelse av sin tdi eller erfaring av lignende?

Mvh pk:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle tro det er ladetrykket som blir skrudd ned automatisk da? : klø : Er vell N75 som styrer det,så lenge du ikke får opp noe feilmeld på den skal det sikkert være slik? : klø .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle tro det er ladetrykket som blir skrudd ned automatisk da? : klø : Er vell N75 som styrer det,så lenge du ikke får opp noe feilmeld på den skal det sikkert være slik? : klø .

Ja jeg vet liksom ikke helt om det skal være sånn, men funger stortsett bra men han på møller ble ikke overrasket virket det som, men jeg vet liksom ikke: klø : Bilen er på en måte like kvikk selv om man ikke kjenner turboen slå inn trur jeg men draget virker liksom litt borte, men i følge spedometeret flytter den seg like bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overboosten? Eller er det ikke på tdi ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biler hvor magnetventil styrer turbo, kan få forskjeller i respons mellom drag, helt normalt det. Jeg ville uansett logga turbotrykket mot det hjernen ber om med Vag-Com noen drag før jeg hadde følt meg helt trygg.

Denne er vel chippet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biler hvor magnetventil styrer turbo, kan få forskjeller i respons mellom drag, helt normalt det. Jeg ville uansett logga turbotrykket mot det hjernen ber om med Vag-Com noen drag før jeg hadde følt meg helt trygg.

Denne er vel chippet?

Ja det er kansje normalt. Bilen er chippa i dag ja, Men lurt litt på og chippe ned bilen igjen til orginal hidden (130 hk) .. Litt for å spare motor, turbo og veiv, drivverk etc.. Kan det være smart?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er kansje normalt. Bilen er chippa i dag ja, Men lurt litt på og chippe ned bilen igjen til orginal hidden (130 hk) .. Litt for å spare motor, turbo og veiv, drivverk etc.. Kan det være smart?

Motor og drivverk tåler fint effekten nå hvis du har software fra en SERIØS aktør. PD130 bunndelen er rimelig solid, turboen holder også lenge med skikkelig software. Drivverket trenger du ihvertfall ikke bekymre deg for.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar Petter:) Nei det er kansje jeg som bekymrer meg for mye. Har hatt to stk turbo ras siden 10 desember. Den siste nå fikk jeg på garanti og da byttet dem en slange til turboen som var lekk også. Kjørt med den en god del nå og det ser ut til at alt virker bra nå, Men det er altså normalt da at hvert pådrag kan kjennes litt anerledes ut fra gang til gang noen ganger på disse motorene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt variasjoner kan det være, men skal ikke være veldig merkbart. En billig forsikring er å bytte vakuum slangene til N75 ventilen. Hvis det er kommet dritt i disse slangene og/eller lekkasje® så har den problemer med å kontrollere turbotrykket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt variasjoner kan det være, men skal ikke være veldig merkbart. En billig forsikring er å bytte vakuum slangene til N75 ventilen. Hvis det er kommet dritt i disse slangene og/eller lekkasje® så har den problemer med å kontrollere turbotrykket.

Takk for det, da skal dette prøves. Skader jo ikke å bytte den uansett:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen andre som har noen lignende opplevelser i sin tdi?

De fleste gangene under pådrag så kjenner man turboen slår inn men enkelte ganger så kjenner man liksom ikke det at den slår inn., Avhenger det av når man gir gass osv eller? Kjønt det sånn at det ikke er uvanlig men vet ikke: klø :

Takker for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.