#1 Skrevet Januar 21, 2009 Har en 1,8 forgasser motor (GU) som mister kraften når den blir varm.. Etter å ha kjørt en 15min tid slutter den helt å dra under 3000 omdreininger, og hvis jeg stopper dør motoren. Den starter da bare såvidt igjen etterpå, og det virker som den kun sviver på 3 sylindere da.. Veldig vanskelig å få igang igjen, og må konstant kjøres på over 3500 omdreininger etter dette og da går den også veldig ugjevnt.. Byttet fordelerlokket osv idag, pluggledninger og plugger, virket noe bedre da, men utover kvelden kom den samma dritten tilbake.. Det kan også legges til at den er verre når det er stor nedbør ute.. Kan også virke som den får alt for mye bensin når dette skjer..drukner? Noen som har en ide om hva jeg skal sjekke videre nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 21, 2009 Sjekk om røret til forvarmingen av innsugsluft til gasseren er der (fra eksosmanifolden til innsugsrøret). Dette høres ut som forgasserising. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 21, 2009 Ok, takker, skal få sjekket det imorgen tidlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 21, 2009 Ok, takker, skal få sjekket det imorgen tidlig Hadde akkurat symptomene du beskriver her for 10 år siden i min gamle gode GU på vei over Gols-fjellet. Og jeg husker det faktisk ennå.. Bilen gikk som en dass etterhvert. Veipatruljen slo raskt fast at dette røret manglet og forgasseren "iset". Satt på røret og problemet kom aldri igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 21, 2009 Hadde akkurat symptomene du beskriver her for 10 år siden i min gamle gode GU på vei over Gols-fjellet. Og jeg husker det faktisk ennå..Bilen gikk som en dass etterhvert. Veipatruljen slo raskt fast at dette røret manglet og forgasseren "iset". Satt på røret og problemet kom aldri igjen. Såpass ja... Da krysser jeg fingrene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 21, 2009 Beskrivelsen av problemet høres nøyaktig ut som den Golfen jeg kjøpte i dag, bare at min Golf har Digifant innsprøytning... http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=144870 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 22, 2009 Beskrivelsen av problemet høres nøyaktig ut som den Golfen jeg kjøpte i dag, bare at min Golf har Digifant innsprøytning... http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=144870 Ja har også lest om problemene dine Per H. Jeg har også en slik digifant motor i en jetta her nå, og jeg mener jeg skimta en slik slange nedi der på den også. Men jeg tror ikke det er det som er problemet ditt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 22, 2009 (endret) Beskrivelsen av problemet høres nøyaktig ut som den Golfen jeg kjøpte i dag, bare at min Golf har Digifant innsprøytning... http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=144870 Jeg kjenner meg veldig igjen i mye av det du skriver her Per.. Det lukter til tider bensin av min og, men ikke veldig kraftig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 22, 2009 Ja har også lest om problemene dine Per H.Jeg har også en slik digifant motor i en jetta her nå, og jeg mener jeg skimta en slik slange nedi der på den også. Men jeg tror ikke det er det som er problemet ditt. Slangen er på plass i min bil, så den i stad. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 22, 2009 (endret) Hadde akkurat symptomene du beskriver her for 10 år siden i min gamle gode GU på vei over Gols-fjellet. Og jeg husker det faktisk ennå..Bilen gikk som en dass etterhvert. Veipatruljen slo raskt fast at dette røret manglet og forgasseren "iset". Satt på røret og problemet kom aldri igjen. Du hadde helt rett, slangen og dekselet har "falt" av(er jo 5 bolter på det: klø , og forsvunnet seff.. Så var jeg så heldig å få tak i nytt deksel, men det passet desverre ikke, var alt for stort... Så sliter litt nå, for håpe noen i klubben har et liggende.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 22, 2009 Beskrivelsen av problemet høres nøyaktig ut som den Golfen jeg kjøpte i dag, bare at min Golf har Digifant innsprøytning... http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=144870 Du kan jo sjekke luftmengdemåleren om den virker. enten skifte den eller teste den på en eller annen måte. eg hadde samme problemet på min gølf med innsprøytning og då va d luftmengdemåleren som va ødelagt. den e utrolig følsom for drit og KN filter (fettet/smørningen som ligger i KN filteret) prøv d først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 22, 2009 (endret) Du hadde helt rett, slangen og dekselet har "falt" av(er jo 5 bolter på det: klø , og forsvunnet seff..Så var jeg så heldig å få tak i nytt deksel, men det passet desverre ikke, var alt for stort... Så sliter litt nå, for håpe noen i klubben har et liggende.. Javel ja:) Får håpe det er der problemet ligger da. Men, 5 bolter sier du..? Tror det var bare 2 bolter på det jeg hadde... Jeg fikk også tak i et deksel som ikke passet, eller det hadde opprustede fester. Jeg brukte en lang slangeklemme rundt hele manifolden for å holde det på plass mener jeg å huske...tredde så på røret og det gjorde susen inntil jeg fikk på plass et deksel med hele fester. Det viktigste der er bare at det skal komme litt varmluft. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 22, 2009 Javel ja:)Får håpe det er der problemet ligger da. Men, 5 bolter sier du..? Tror det var bare 2 bolter på det jeg hadde... Jeg fikk også tak i et deksel som ikke passet, eller det hadde opprustede fester. Jeg brukte en lang slangeklemme rundt hele manifolden for å holde det på plass mener jeg å huske...tredde så på røret og det gjorde susen inntil jeg fikk på plass et deksel med hele fester. Det viktigste der er bare at det skal komme litt varmluft. Fikk modifisert det jeg hadde, så nå blir det test tur i kveldinga.. Kan allerede merke forskjell, bilen har nå stått å godt til den ble varm, og den sviver jevnt og går rent.. Skal ta en lengre tur ikveld og håper på dårlig vær i tillegg Stay tuned 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 22, 2009 Fikk modifisert det jeg hadde, så nå blir det test tur i kveldinga.. Kan allerede merke forskjell, bilen har nå stått å godt til den ble varm, og den sviver jevnt og går rent.. Skal ta en lengre tur ikveld og håper på dårlig vær i tillegg Stay tuned Det var bra. Blir spennende å høre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 23, 2009 Jaja, da har bilen fått kjørt seg både igår og idag.. I regn idag og, og problemet er helt borte Takk for god info Jon-Christer Hadde ikke lagt merke til at den slangen og det dekselet var borte jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 23, 2009 Jaja, da har bilen fått kjørt seg både igår og idag.. I regn idag og, og problemet er helt borte Takk for god info Jon-Christer Hadde ikke lagt merke til at den slangen og det dekselet var borte jeg... Det var "duge-laks":) Fint å høre at noe av det man har erfart opp gjennom åra også kan komme andre til nytte. Skål 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 23, 2009 Det var "duge-laks":) Fint å høre at noe av det man har erfart opp gjennom åra også kan komme andre til nytte. Skål Noe av det som er genialt med klubb og Skål ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...