#1 Skrevet Januar 22, 2009 Hei Er helt ny på forumet her, beklager hvis jeg poster feil eller emnet er tatt opp før.. Vært og hentet meg en a4 stv idag, som er litt fuktig innvendig. Setene foran er littegran fuktige og gulvsteppet under dem er ganske så fuktig.. bilen har stått litt skrått med passasjersiden høyest, ifølge forrige eier kunne det se ut som vannet har kommet inn rundt passasjersetet et sted også renni litt nedover mot førersiden som sto lavest. Skal skru ut alle seter og prøve å få ut gulvsteppet i morra, er teppet vanskelig å få ut? Hvordan sitter det festet foran mot dashen? Gjerne en kjapp guide på hvordan å ta ut dette enklest mulig.. Og, noen som har tips til hvor vannet kan komme seg inn hen? Tenkte å se etter hull under teppet først, evt. tett drenering i passasjerdøra eller noe.. Svært takknemling for innspill her! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 22, 2009 Se over at ikke det er tett i dreneringen til batteriet også. For om det hoper seg opp vann der, kan det komme inn gjennom torpedoveggens kabelgjennomføringer. For å ta ut teppe må du av med "all" plast som holder teppet nede. Jeg har gjort det på en Golf en gang. Da gne jeg inn hele teppet med OMO Color når jeg hadde det ute, og spylte det rent med høyttrykksspyler (litt avstand er lurt). Det var etter det hadde vært fuktig, og teppet hadde blitt litt "hårete"...bokstavelig talt. Grunnen til denne ble våt var snø på beina, som rant av matten og ned gjennom teppet. For under teppet var det iallefall på Golf 4 ett lyddempende materiale med gummi på topp....så ting som kom seg ned der kom seg aldri ut igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 22, 2009 Eg også hadde lekasje i bilen min. måtte ause bilen innvending etter en regnværsdag. Grunnen til at alt vannet kom inn i bilen var fordi de to dreneringsrørene fra takluken ledet ikke vannet ut av bilen, de lå inne i bilen. så alt vannet som kom inn via takluken ble ledet inn ned ved pedalene. veldig kjipt men d var ikke vanskelig å fikse d, tok en kveld. hvis du har takluke på bilen så skjekk dreneringsrørene:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 27, 2009 Har ikke takluke, så det utelukker jeg. Har vært bortreist i helga, fikk ut alt av seter og midtkonsollen før jeg dro bort.. skulle begynne igjen med teppet i går, da jeg oppdaget at bilen var helt tom for strøm, tydeligvis et eller annet som har stått på og tappet batteriet i helga.. Problemet er at når jeg setter på batteriladeren kommer det en ganske høy tikkelyd/klappelyd fra dashbordet et sted, fra rundt/under der rattet sitter høres det ut som. Kan nesten høres ut som et trimma relè som har hengt seg opp helt, lyden gir seg ikke før jeg kobler av igjen batteriladeren og km-avstanden på bilen som lyser i dashbordet står og blinker, aner noen hva dette kan komme av ? Tør ikke lade batteriet før jeg har funnet ut hva det er som lager lyden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 28, 2009 Ingen som har forslag ? =) tenkte å begynne imorra så hadde vært fint om noen kan synse litt om hva det kan være ;D takk! =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...