#1 Skrevet Januar 22, 2009 Vanskelig å forklare men skal gjøre ett forsøk.Har fått ett lite problem med clutchen min.Det er ikke alltid det funker å clutche når jeg er ute å kjører.Dette problemet tror jeg startet da jeg kjørte meg fast i en bakke her om dagen og jeg slura en del på clutchen så det luktet brent.. Denne lukten har vært der i noen dager etter dette men clutchen og alt har funket.. Men idag,3 dager etter skulle jeg "dragrace" mot en kompis av meg.. Jeg fikk en knall start men når jeg skulle legge inn 2 gir(mener det skjedde da) og skulle gasse på igjen så skjedde dette problemet..jeg fikk lissom ikke gira meg skikkelig inn i 2.. Dette problemet er verst når motoren er i gang,men stopper jeg motoren kan jeg fint clutche og gira meg igjennom alle gira uten problemer...Jeg kjenner også det at når motoren er i gang og jeg skal trykke clutchen inn for å sette den i 1gir så kjenner jeg clutchpedalen tidlig begynner å vibrere.. Noen som aner hva dette problemet kan være??Og er det noen som aner hva clutch + arbeid koster?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 22, 2009 høres ut som utløserlageret synes jeg. Jørns bil & bremseservice i oslo tlf 22648850 tok 10500,-for deler + jobb. Leverte bilen kl7.00 og henta den 15.00 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 22, 2009 høres ut som utløserlageret synes jeg. Jørns bil & bremseservice i oslo tlf 22648850 tok 10500,-for deler + jobb. Leverte bilen kl7.00 og henta den 15.00 Og hvis det er utløserlageret så må hele clutchen byttes?? Noen som aner om det tar langt tid for en mekaniker og konkludere/gå over bilen for å finne ut om den må byttes eller ikke?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 22, 2009 Og hvis det er utløserlageret så må hele clutchen byttes??Noen som aner om det tar langt tid for en mekaniker og konkludere/gå over bilen for å finne ut om den må byttes eller ikke?? clutchen MÅ ikke byttes om det er lageret, men jeg hadde ikke gjort jobben uten å bytte cluch samtidig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 22, 2009 hører det er mye jobb med å få byttet clutch på disse bilene...10 000kr er vel det billigste jeg har hørt hittil.. er f.eks sintere clutcher som tåler mer NM osv billigere eller dyrere enn orginal clutch?? noen å anbefale i østfold distriktet??og av clutch typer?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 22, 2009 034 motorsport har bra clutch til ok pris. Flere forskjellige typer avhengig av hvor mye effekt du har og hva slags kjørbarhet/slitestyrke du ønsker. Hør med Paul Gillen her på foumet, hen er 034 sin representant i Norge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 22, 2009 Er vel litt delte meninger om de Spec-clutchene (som det er med det meste annet, igrunn...). Litt nærmere så har du jo Jonus, som også fikser bra deler til OK pris, og sikkert bidrar med litt diagnosetips hvis det trengs også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 22, 2009 Slutt med dragracinga så varer den neste clutchen lengre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 22, 2009 Slutt med dragracinga så varer den neste clutchen lengre Godt poeng.... Holder MYE lengre uten drag, samme med girkassen:) Snakker av erfaring : bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 23, 2009 Har ikke vane for å dragrace da lissom...Var bare denne gangen..Hva bør en som kan sakene sine bruke av tid på å bytte en clutch da??Noen som aner hva leveringstiden er fra 034 motorsport?? Jeg har ikke gjort annet med bilen enn chip,effektanlegg,filter...ca 290hk...For meg er det viktig at clutchen holder og gjerne tåler noe siden jeg kansje en gang i tiden skal trimme noe mer... PS slavesylinder,er det noe som følger med på komplett clutch kit eller må det kjøpes ved siden av?Og er det i det hele tatt noe som MÅ byttes ved clutch bytte??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 23, 2009 Du trenger ikke bytte slavesylinderen ved clutchbytte... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 23, 2009 Siden jeg kan clutche,sette den i 1 gir,starte motoren og enda holde clutchen inne og den fortsatt står i fri. Kan det ikke da være noe annet som er galt?? For når motoren går,og jeg clutcher får jeg den ikke i gir...Lissom det stikk motsatte kløklø 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 23, 2009 Tyder jo på at clutchen ikke frigør helt. Hvor langt inne tar pedalen om du slipper den sakte ut etter å ha startet den i 1. gir? Frigjør den nesten helt i bunn, er det ikke rart du ikke får den i gir mens motor er igang. Det kan være du har fått luft i systemet pga lekasje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 23, 2009 Tyder jo på at clutchen ikke frigør helt. Hvor langt inne tar pedalen om du slipper den sakte ut etter å ha startet den i 1. gir? Frigjør den nesten helt i bunn, er det ikke rart du ikke får den i gir mens motor er igang. Det kan være du har fått luft i systemet pga lekasje. Både før og etter dette problemet kom så tok clutchen når pedalen var helt ute omtrent... Det gjør den også nå!!! Noen som har pris og forslag til clutch til denne type bil??Pris?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 28, 2009 Da er clutch og verksted time bestilt...Men var en nokså oppegående mekaniker som tittet litt på bilen istad.Han har ikke skrudd noe større på Audi men er likevel en som vet hva han snakker om.. Han trodde det kunne være synkronringene mine til kassa,siden clutchen i seg selv tar men giroverføringene er harde.. Men han var ikke sikker.. Men i den anledning lurer jeg litt på hva synkronringer koster,hvor jeg får tak i de og om det er mye jobb å bytte de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...