Sachs clutch - passer ikke..

Anbefalte innlegg

Hei!

Har min A4 B5 TQ på Møller Follo. Bilia skal betale bl.a clutch bytte, så jeg benyttet sjansen til å oppgradere.. Jeg kjøpte en sterkere Sachs trykkplate (883082999715) fra Kolberg, samt utløserlager. Ble anbefalt å bruke standard lamellplate (da det maks blir chip).. Denne var restet hos Kolberg, så Møller tok en fra sitt lager.

Problemet er nå at Møller sier clutchen ikke passer, de fikk ikke løst ut clutchen og ikke satt bilen i gir.

Kolberg har vært vennlige og hjelpsomme. De sjekket med flere kataloger og hidden, og med flere som jobber der, og delene skal være riktige!

De holder på å demontere clutchen igjen.. Blir 8-9000 i ekstra kostnader for meg, hvis de ikke finner ut at feilen går på deres kappe, sa de. Møller påstod at de hadde montert den riktig..

Er det noen som har noen formening om eventuelle feil Møller kan ha gjort under montering?? Skal vel være rimelig kurant for en god mekaniker å montere en clutch. Kolberg bedyrer jo at trykkplate og lager passer sammen med standard lamellplate.

Crap!

Mvh

Marius

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om delene er riktig og størrelsen er riktig i forhold til spec (mm) så er det bare tull av Møller og komme med noe slikt.

De har såppas gode folk der. de må nesten plukke ned alt igjen å dobbeltsjekke for ev feil, viser det seg at det skulle være feil så får du sende den gule fakturaen til han som bedyrte at den skulle passe :-) Det er så rettferdig som det kan bli.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.